Eka siideri aukastu, muita paikalla?
Kommentit (16)
Ensinnäkin, en pidä siideristä. Toiseksi, olen raskaana.
Mutta JOS olisin tänään ollut vapaalla ja en olisi raskaana, niin luultavasti avaisin kohtapuoleen jonkin ihanan Alsacen alueen kuivan valkoviinin ja nautiskelisin sitä.
ei näin aikaisin! vielä monta hommaa tekemättä, ennen kuin voi rauhoittua viikonlopun viettoon.
Vai onko lapset hoidossa?
Itsekin korkkaisin todella mielelläni, mutta kun imetän niin en voi ottaa. Ehkä illalla yhden saunakaljan vaan otan.
on 4-vuotias lapsi ja toinen ihan kohta ulkona tästä vatsansisäisestä yksiöstään.
Mutta kun sitä alkoholia voi tosiaan juoda tulematta ns. humalaan, niin en ymmärrä mitä merkitystä lapsien iällä on.
Jos nautiskelen sitä viiniä omalla tahdillani, olen taatusti joka hetki ajokunnossa (vaikka en rattiin lähtisikään). En siis ole missään promillen humalatilassa.
Ja imetyskin on niin ja näin, koska JOS olisin siinä promillen humalassa (jossa en tosiaankaan edes olisi), niin äidinmaidossa sitä alkoholia olisi sen promillen (0,001) verran. Tuskin kukaan ajatteleekaan, että se viini valuu suoraan rintoihin ja pakkautuu niihin, ja vauva imee sen sieltä sitten maidolla värjättynä. Ei kai?
Ja tuo imetysjuttu on vähän mullekin epäselvä, toiset sanoo että saa juoda vaikka imettää ja toiset sanoo, että ei saa. Kumpaa siis uskoa? Itse olen tähän mennessä ottanut vaan sen yhden kaljan, mutta kaksikaan ei siis olis pahaksi? Mitään kännejä mun ei tod. tee mieli vetää, mutta tykkään kovasti kaljan ja viinin mausta ja siksi sitä juon.
t. 7
Me vietetään miehen kanssa kerran tai kaksi kertaa vuodessa viikonloppu kahdestaan, juodaan ja irstaillaan ihan reilusti. Lapset tietysti hoitoon. Sitten pärjää taas vuoden normaalia perheelämää. Siis normaalisti ehkä kerran viikossa sauna olut.
en kyllä ymmärrä, miten lapset nyt tähän liittyy, mutta meillä ei enää ole lapset hoidossa, ihan on haettu päiväkodista jo pois ja kaikki viisi on kotona.
punkkua, kun niin hehkutitte!! ;-)
... raskaana olen... :)
Tuntui vaan siltä. Nuorin lapsista 4v. En ole vuosikausiin juonut umpitunneliin eikä ole tarkoitus nytkään.
tekis mieli vetää lärvit vaan en voi (olen lapsen kanssa kaksin kotosalla). En ole ollut kännissä moneen vuoteen mutta nyt on ollut sellainen viikkoa, että känni tekis terää.
eli seuraavan kerran sit 1.2 perjantaina. heheh
olen niin kovasta flunssassa. Ja muutenkin, kun juon, niin juon sitten enemmän (esim 6-10 olutta parin sijaan), joten en juo lapsen ollessa paikalla. Ehkä sitten joku viikonloppu :)
Itselläni 6 ja 5 -vuotiaat pojat. Tapana on perjantaisin ottaa muutama ja myös lauantaisin. Hyi minua!
Silti olen jo yhdeksän jälkeen aamulla lasten kanssa luistelemassa, uimassa tai mitä nyt vaan minäkin vuodenaikana tehdään.
Myönnän, että olen koukussa vkonlopputissutteluun mutta se on sitten ainoa paheeni. En polta, en petä, en huuda lapsilleni... Enkä siis tosiaan ole kaatohumalassa vaan pienessä hiprakassa ja sekin tila sen jälkeen, kun lapset ovat nukkumassa.
imetyksenaikaisen juomisen riskit piilevät humalaisen äidin puutteelisessa kyvyssä hoitaa lasta, ei maidon promillemäärässä. Vaikka olisit kunnolla humalassakin, siis ei mitään lasi, kaksi viiniä vaan kännissä, ei maidon sisältämä alkoholimäärä muodosta haittaa lapselle.
Tästä on keskusteltu aikaisemminkin ja varmisteltu monen ammattilaisen puolelta - muuallakin kuin tällä palstalla.
Vierailija:
Ja tuo imetysjuttu on vähän mullekin epäselvä, toiset sanoo että saa juoda vaikka imettää ja toiset sanoo, että ei saa. Kumpaa siis uskoa? Itse olen tähän mennessä ottanut vaan sen yhden kaljan, mutta kaksikaan ei siis olis pahaksi? Mitään kännejä mun ei tod. tee mieli vetää, mutta tykkään kovasti kaljan ja viinin mausta ja siksi sitä juon.t. 7
mutta olen absolutisti!