Onko reilua vierottaa 3kk vauvaa yösyötöistä?
Tai paremminkin vähentää niitä. Painoa tullut todella hyvin, vähän liikaakin. Syö 4-5 kertaa yössä. Ei rauhoitu tuttiin, eikä silittämiseen. Aina pitäisi päästä rinnalle. Kaksi yötä olen suostunut syöttämään vain kahdesti yössä, ja lopulta lapsi on rauhottunut nukkumaan, kun ei ole päässyt syliin/rinnalle. Mietin vaan, että onkohan tää ihan ok...
Kommentit (9)
Ei tietenkään. Tai sitten korvaa se limulla!
Yleensä just 3 kk ikäisenä tihentää (yö)syöntejä. Se tasoituu kyllä kun maitoa alkaa tulla taas kerralla enemmän. Etköhän vaan imettele ihan vauvan halun mukaisesti vielä tässä vaiheessa niin molemmat säästytte stressiltä : )
Parasta varautua siihenkin, että syö vielä piiiiitkään noin tiheästi ja siinä ei paljon erilaiset vieroituskonstitkaan auta...
En mä nyt tiedä, oonko uusavuton, väsynyt kyllä joo... ap
itse en olisi tollaista tehnyt, mutta en väitä että lapsi siitä kärsii. Meillä mentiin perhepetimeiningillä ja vauva sai imeä vaikka koko yön jos halusi. Itse totuin siihen pian ja vauva-ajan olin yleensä hyvin levännyt.
tuossa iässä ei vielä saa kieltää lapselta tisua / pulloa
ole iloinen, että paino on noussut hyvin, sillä on tarkoituksena
pian tulevat hammasvaivat ja rokotukset ja muut
sitten ruokahalu vähenee ja painon nousu hidastuu
kaikki mitä nyt syö on tarpeeseen ei mitään huvia!!!
nuku kun vauva nukkuu, muuten et jaksa
jos rinnalle rauhoittuu ole iloinen!
voimia ap, äläkä opeta vielä 3kk:n ikäistä rauhoittumaan tutin kanssa
on sellainen vaihe, että silloin syödään rintaa tiheästi, kauden nimi on tiheän imun kausi. Maitomäärä kasvaa tuolla tavalla kasvavaa tarvetta vastaavaksi. Ja muutenkin noin pientä ei voi vieroittaa yhtään mistään.