Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vedet meni vai menikö? Testin mukaan ei, mut ite olin varma, 3. synnytys edessä

Vierailija
17.01.2008 |

Siis eilen illalla meni vedet -ei aivan valtoimenaan mutta kunnon lorahduksia kuitenkin. Vesi oli vaalean punertavaa. Olin itse ihan varma -tunnistan kyllä tunteen koska eka synnytys käynnistyi vesien menolla.. No soitin sairaalaan et en jaksaisi lähteä yön selkään kun ei supista ja kaikki ok. Sain luvan jäädä vielä aamuun asti kotiin. Yöllä supisteli kipeestikin ja selkää jomotti koko ajan. Sain kuitenkin vähän nukuttua. Aamulla lähdin " näytille" sairaalaan. Koko yönä ei tullut lorahduksia. Sairaalassa tekivät testin joka oli nega ja tässä sitä ollaan kotona taas.

Olenko siis oikeesti kuvitellut kaiken?? Sanoivat vain oli ollut joko pissaa tai runsasta valkovuotoa -siis täh! Pinkkiä pissaa..

Ärsyttää. Olipas noloa.

Onko kellään käynyt vastaavaa?? Nyt ei supistele. Hitsi. Alan jo epäillä omaa mielenterveyttä kohta. Että " valkovuotoa" lorahtaa siteellinen kun kääntää kylkeä sohvalla... Hmmm.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyikkö neuvolasta asiaa, ajattele jos olikin lapsivettä ja saat kauheet tulehdukset sen takia, mieti vauvaasi! Soita uudestaan äitiyspolille ja kysy asiaa, sanot että haluat uuden tarkistuksen!!

Vierailija
2/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä siinä käyny vänkkäämään... Kun eivät uskoneet. Sanoivat vaan et heti jos nyt tulee lisää niin sit uudestaan sinne. Ei ole tullu mitään vettä nyt! Voiko olla mahdollista?? Kalvoissa reikä jossain ylhäällä? Lapsen pää niin tiukasti jo alhaalla et pitää vedet sisällä? Kohdun suu sentin oli auki.

En ole neuvolaan soittanu.

Sitä mäkin pelkään et kohta alkaa kuume nouseen ja ei enää ehditä käynnistää menee sektioon sit sen takia.

Sentään kolmas synnytys... Ja epäillään et huijaan tai pissin housuun..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti vesien menosta yli 30 tuntia ennen kuin päästiin käynnistämään synnytystä, ja siitä vielä 12 tuntia ennen kuin lapsi syntyi. Veden väriä kyllä seurattiin, ja jossain välissä katsottiin tulehdusarvotkin, mutta ei niissä mitään häikkää ollut. Hyvissä voimissa oli lapsi synnyttyään, itseäni tietysti hiukan väsytti vajaan kolmen vuorokauden valvominen...

Mutta ei se tulehdus niin itsestäänselvyys ole vaikka kalvot olisikin jo puhki! Tietysti kannattaa mennä uudestaan näytille, jos epäilyttää.

Vierailija
4/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vihree vesi, veri, kuume jne jne.

Mut tuli niin tyhmä olo! Voiko se testi mitenkään näyttää väärin? Ja voiko ylipäänsä olla mahdollista et lorahtelee joitakin tunteja ja sit ei mitään?? SEn nyt tajuun et supistelut voi alkaa ja loppua, mut voiko veden tulo tälleen loppua.. TUleehan sitä vettä koko ajan lisääkin kohtuun.

Vierailija
5/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita rohkeesti vaan sinne polille, kerrot tilanteesi ja sanot että epäilet kovastikin sitä että valkovuoto voisi mukamas olla punertavaa ja kun kuitenkin on jo kolmas lapsi tulossa niin on jo vähän tietämystäkin näistä asioista. Siellä saattaa hyvinkin olla asiantunteva kätilö puhelimessa joka sanoo tervetuloa, kannattaa kokeilla. Tai soita vaikka sitten yksityiseen sairaalaan ja kysy sieltä.

Kai vauva siellä liikuu ihan normaalisti ( mitä nyt mahtuukaan )?

Vierailija
6/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko varmasti lapsivettä, mutta en ole varma ollenkaan koska mulla ei ole vedet vielä koskaan itsestään tulleet. vaikka tämä jo mullakin kolmas synnytys joka on edessä!

kovia supistuksia ei kuitenkaan ole juurikaan ollut, joten en ole mihinkään osannut vielä säntäillä tästä..

rv nyt 39+5

Vierailija
7/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että luultavasti voit olla rauhassa kotona, kun vain lähdet sairaalaan heti kun olet varma, että synnytys on käynnissä. En usko, että se mitä eilen tunsit voisi olla pissaa tai runsasta valkovuotoa, kyllä nyt nainen varmasti itse tietää onko laskenut alleen. :) Ja etenkin kun sanoit, että ensimmäinen synnytys on käynnistynyt vesienmenolla, niin tiedät varmasti miltä se tuntuu.

Vierailija
8/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ollut. se oli nk. korkean veden meno. Eikä ole mitenkään vaarallista vauvalle. SItä vettä kun muodostuu kokoajan, 3 kertaa vuorokaudessa " vaihtuu" koko vesi.

Vierailija
9/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne testit on tosi epävarmoja. Tämä oli siis kahden kätilön ja lääkärin mielipide. Kai niillä nyt vähän noppaa kolikonheittoa paremmat todennäköisyydet kumminkin on jos kerran niitä käytetään kuitenkin.

Vierailija
10/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä silleen nyt vauvan puolesta pelkää, mut lähinnä ihmetyttää ja nolottaa mennä sinne ja sit käännytetään kotiin... Kun aattelin et ruvetaan käynnistystä miettiin kun 24tuntia on yleensä raja et sit käynnistetään. Ja sit sanotaankin et mä vaan kuvittelin lapsivedeksi...

Tuliskin nyt oikein roiskaus ;) tai alkas supistelee.

Vierailija
11/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hyvä et voin pitää siis itseäni vielä arvostelukykyisenä ihmisenä :) kiitos

ap

Vierailija
12/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla vielä yhteydessä synnytyssairaalaan. Sinua harmittaisi, jos jotain tapahtuisi, joten älä ota riskiä.

Vierailija
13/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta heidän mielestä ei ole voinut olla vettä kun se testi oli nega. Eli kotiin seurailemaan tilannetta...

Vierailija
14/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuihin lorahteli jotain minkä kuvittelin olevan lapsivettä, mutta Kättärin testien mukaan se ei sitä ollut. Aika paljon tuli kerralla. Mullakin oli kohdunsuu jo vähän auki siinä vaiheessa, voikohan se sitten olla että sieltä kohdunsuulta alkaa erittyä jotain nestettä kun se avautuu tai jotain...

Vierailija
15/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh.

Ehkä joku muukin on sieltä käännytetty :)

Milloin lapsi sit syntyi?

ap.

Vierailija
16/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla vaikuttaisi juuri tuosta olevan kyse

Vierailija
17/17 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin silloin, että ei tarvitse juuri sillä hetkellä lorahtaa lapsivettä kun testinäyte otetaan, se kyllä näyttää pitkänkin ajan päästä jos emättimessä on lapsivettä ollut. t. 15