G-Paljonko saat äitiys ja vanhempainpäivärahaa?
Kommentit (15)
palkkakuukauden jälkeen äitiysrahaa kai 2130 euroa, sitten vanhempainrahaa 1918 euroa. Miinus verot tietenkin. Veroprosentiksi tuli 26, mutta lisäprosentti on 42, ja ainakin palkasta menee jo iso osa lisäprosentilla.
Miten kauan meinaat olla hoitolisällä? Tulot tosiaan tippuvat siinä vaiheessa kummasti?
Joku muu vastaaja (olinkohan 1?)
olin kolmonen (ja siis myös nelonen)
Mulla tulee 2700 euroa, miinus verot. Pitää käydä hakemassa uusi verokortti, koska viime vuoden verokortti + 2 prosenttiyksikköä on aika kova tuolle summalle. Joten en ole siis varma paljonko tulee oikeasti käteen, ehkä joku 27 % voisi olla oikea ennakonpidätysprosentti.
Tuon rahan saan siis sen mukaan mitä sain esikoisestakin. Esikoinen oli 2½v. kun kuopus syntyi ja kotihoidontuella olin sen välin. Minulla ei siis ole työpaikkaa odottamassa. Myös mies haluaa ,että hoidan lapset kotona. Itselläni ei myöskään ole mikän hinku töihin :). Nautin kovasti kotiäitinä olemisesta. Miehen tuloilla pärjätään, vaikkei tulot mitkää suuren suuret olekkaan.
t. 2
Mulle tulee 1188e -verot... et ei niillä kauheesti juhlita...
kolme tonnia ja toiset kolme sataa.
mun mielestä on väärin että jotkut saa monta tonnia ja jotkut tän 300.
siinäkin pitäis olla yh-lisä.
vanhempainrahan pitäisi olla korkeampi myös niille joilla ei ole työtuloa, esim opiskelijat.
joten ei mitään huippurahoja ollut odotettavissa...
sitten kotihoidontuelle + lyhennettyä työvuoroa.
Onneks ei oo mitään velkaa.
Onhan sillä! Mun palkka oli 8 000, äitiyspäiväraha vain 2 600. Yläpäässä nimenomaan on raja.
mutta enpä ole paljoa hankkinutkaan, kun olin osapäiväsenä huonopalkkaisella alalla. onneksi sentään nämä 3 ekaa kuukautta saa myös osaksi palkkaa työnantajalta, eli siis normaalin mitä saisin töissäkin kuukaudessa.
Kuun lopussa tulee viimeinen raha ja sen jälkeen saan kotihoidintukea joten tulot tippuvat melkoisesti :(.