Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten synnytyksessä repeämistä voisi ehkäistä ?

Vierailija
27.03.2014 |

Onko mitään keinoja olemassa?

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilihaa voi öljytä. Se kuulemma voi auttaa.

Vierailija
2/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilihaa voi öljytä. Se kuulemma voi auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taistella ponnistamistarvetta vastaan sen alkuvaiheessa...

Mutta ei sille loppupeleissä kyllä mitenkään ihan hirveän paljon voi. Sen sijaan lohduttaisin ettei se ole lähellekään niin hirveää kuin miltä kuulostaa. Se sattuu, mutta kipu tulee nopeasti ja tavallaan yllätyksenä, se on enemmän lyhyt ARGH kuin samalla lailla pitkäkestoisesti ja ennakoitavasti kuin supistukset.

Vierailija
4/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori huono ilmaisuni, toivottavasti silti ymmärrät.

t. 4

Vierailija
5/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itse aiheuta ennenaikaista synnytystä. Vaikka vikat viikot on tukalia ja raskaita, on de parempi (myös vauvan kannalta) että se on siellä mahassa mahdollisimman kauan.

Mä aiheutin tahallani tokan synnytyksen, ja vauva tuli vauhdilla ulos ennenkuin olin avautunut kunnolla.

Ja tietysti jos kätilö sanoo että ei saa ponnistaa vielä, niin koita pidätellä.

Vierailija
6/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 21:48"]Voi taistella ponnistamistarvetta vastaan sen alkuvaiheessa...

Mutta ei sille loppupeleissä kyllä mitenkään ihan hirveän paljon voi. Sen sijaan lohduttaisin ettei se ole lähellekään niin hirveää kuin miltä kuulostaa. Se sattuu, mutta kipu tulee nopeasti ja tavallaan yllätyksenä, se on enemmän lyhyt ARGH kuin samalla lailla pitkäkestoisesti ja ennakoitavasti kuin supistukset.

[/quote]

Olen kerran synnyttänyt ja saanut 2. asteen repeämät. Öljytä en ole viitsinyt... Olisko vielä hyötyä aloittaa? 38 rv

Ap

Vierailija
7/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se öljyäminen oikeasti auta. Jos auttaisi niin tietenkin se laitettaisiin neuvolan pakolliseen ohjelmaan.

Vierailija
8/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyäminen pitää aloittaa aiemmin. Mutta itse synnytyksessä repeämistä voi estää itseasiassa todella hyvin! Ensinnäkin asento: selällään makaaminen altistaa repeämiselle, koska paine on kovempi yhteen kohtaan siinä, puoli-istuva melkein yhtä huono. Paras on kontallaan tukien esim. sängynpäätyyn tai synnytysjakkaralla, paine jakautuu tasaisemmin. Kätilöllä on erittäin tärkeä rooli! Heti kun tapaat kätilösi, sano hänelle, että haluat, että kätilö ohjaa sinua ponnistamaan niin, ettei tule repeämää. Eli kun vauva on pää juuri syntymässä, lopeta ponnistaminen! Pää liukuu supistusten mukana nätisti ulos ihan itsestään ja se ehkäisee repeämistä todella hyvin.

Tuo on synnyttäjälle aika vaikeaa, jos on puudutettu, silloin helposti ponnistaa "niin että silmissä sirisee" ja repeämä on lähes varma. Siksikään en ottanut mitään puudutuksia ja tunsin selkeästi milloin pää on syntymässä ja tiesin itsekin lopettaa ponnistamisen ja lisäksi kätilö osasi joka kerta ohjata minua hienosti ja ei tullut repeämiä. Tästä johtuen mulla ei myöskään ollut synnytyksen jälkeen kipuja alapäässä, pientä arkuutta muutaman päivän ajan, mutta ei tarvetta esim. kipulääkkeille. Ja mun lapset olivat syntyessään isoja, nelikiloisia.

Vierailija
9/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venyttämällä kudokset hallitusti viikkoa ennen tarvittavaan mittaan tai lähelle: epi-no delphine plus

Vierailija
10/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 21:48"]

Voi taistella ponnistamistarvetta vastaan sen alkuvaiheessa...

[/quote]

Mun kohdalla taistelu ponnistamisentarvetta vastaan ei auttanut vaan silti tuli 2. asteen repeämät. Seuraavan raskauden kohdalla neuvolassa neuvottiin kans öljyämään ja hieromaan välilihaa. No eipä se oikein emättimen repeämisen kanssa taida auttaa.

Vierailija
11/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kursii kokoon isommat aukot.

Vierailija
12/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä öljyätte ja mistä? Vain ulkoa vai myös sisältä?

Vierailija
13/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin oliiviöljyä ja öljysin lähinnä välilihaa, eli ulkoa vain. En tiedä oliko sillä merkitystä. t.9

Vierailija
14/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epi-no delphine on laite, jolla lihakset ja kudokset voi kaikessa rauhassa ja kivuttomasti venyttää synnytystä edeltävänä viikkona. Samalla saa hyvän tuntuman siitä, miten ja mihin suuntaan pitää ponnistaa.

Vierailija
15/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Weledan öljy hyvä? Kokemuksia?

Vierailija
16/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut öljytä ja aukko ei suurentunut. Pääsin helpolla. Sektio. Kiitos, kaikki meni hyvin. En ehtinyt edes jännittää. Toki komea arpikudos jäi muistoksi alavattaan. Ei paha.

Vierailija
17/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosta Epino-laitteesta muilla kokemuksia? Googletin saksaksi ja enkuksi ja ilmeisesti erittäin hyviä kokemuksia. Päätin heti tilata.

Vierailija
18/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se öljyminen auta, on enemmän kudostyypisqtä kiinni. Myös kätilön osuus erittäin tärkeä ja miten osaa tukea välilihaa. Tämä onnistuu parhaiten puoliistuvassa tai kylki asennossa, EI polvillaan tai jakkaralla!! T kätilö

Vierailija
19/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kätilö ei Epinosta vissiin tiedä?

Vierailija
20/127 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomilla, e-pillereillä, kierukalla..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä