Muunna markoiksi tämän päiväiset ostoksesi? Aika hurjaa
Kävin syömässä sämpylän + pepsipullo 8 ¿ = 47,6 markkaa
1 ¿ = 5,94573 markkaa
Kommentit (25)
Enkä ostanut kun pienen hygieniatuotteen ja herkkuja.
tuntuupas isolle noin... kävin parturissa ja ruokaostoksilla
Viikon ruokaostokset, ei minusta kovin pahalta kuulosta.
Pollo Mexicana 8,30 ¿ = 49 markkaa
Ajattelin, että oli halpa. Siis pelkkä leikkaus. Mutta olisinko markka-aikana yli satasta pulittanut noin iloisesti?
ja nyt 12000mk. Joten on tulotkin eri tasolla. Mulla meni ruokakauppaan noin 150mk.
mulla on ainakin hämärtyny aika paljon muistista nuo markat. Kaikki tuntuu hirveen kalliilta kun sen kertoo kuudella vaikka se ois sillon ennen maksanu vähemmän kuin nyt. En edes muista mitä mikäkin sillon maksoi paitsi valion rasvaton maitolitra maksoi vuonna 2000 Suvitorilla (s-market Joensuussa) 2,40mk ja se oli todella halpaa.
kyllä ne tavarat nykyäänkin maksaisi markoissa enemmän kuin 7 vuotta sitten. Joten kannattaa lopettaa tuo muuntamisleikki.
5.90 ¿ = 35 markkaa
voisilmäpulla oli
ok, inflaatio ja palkatkin ovat erit kuin markka-aikana. Mutta saa sitä leikkiä.
2 maitoa, 3 leipää, pillimehu ja geisharasia puoleen hintaan.
Hui :O
Perjantai-illan ratoksi perheelle 3 pizzaa, kaksi lasten hampurilaisateriaa = 267 mk !!!
Litiumparistoja 3 kpl n. 45mk ja ruokaan 78mk (jauheliha, maito, spagettikastikepussi, margariini, leipä, 2 siideriä)
YHT: 525mk
kaupasta maito, kermaa, juureksia ja leikkelettä yht:8e eli 48mk
Ei muita ostoksia.
helsingista, vanha miljoona ei riita mihinkaan. nimim. paluumuuttaja
Mutta kuten joku sanoikin, ovat palkatkin nousseet: pidin aikoinaan vaikkapa 20 000 mk palkkaa aivan johtajatasoisena (itse tienasin n. 12 000), nyt tienaan itse (pikkupomona) kuukaudessa lähes 36 000 mk ja vielä bonuksia päälle :-)
t. pahapaha uraäiti
lasten vaatteita 8.40 eli n 50 mk
pientä täydentämistä ruokakaupasta 90e eli n500 mk