Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään kokemusta voxra-nimisen masennuslääkkeen lopettamisesta?

Vierailija
15.03.2014 |

En tunnu mistään löytävän kokemuksia siitä, onko kyseisen lääkkeen lopettaminen aiheuttanut vieroitusoireita tms. Vai onko voxra niin helposti lopetettavissa, ettei siitä aiheudukaan mitään?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra on minulle ollut paras masennukseen ja ahdistukseen. Lukemattomia muita olen kokeillut osastohoito mukaan lukien.

Siellä tapasin lääkärin joka osasi antaa oikean lääkeyhdistelmän ja nyr 1.5v myöhemmin elämä taas hymyilee. Toinen lääkkeistä on lopetettu ja nyt jatkan toistaiseksi pelkällä Voxra 150:llä. Mitään haittavaikutuksia ei ole ollut koko aikana . Sitä en halua vielä lopettaa pelosta että kauhea oloni tulisi uudelleen.

Olen ikuisesti kiitollinen sille psykiatrille joka todella halusi auttaa

Vierailija
82/100 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Voxra ole SSRI lääke vai onko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ikuisesti kiitollinen psykiatrille joka minulle Voxran määräsi lukemattomien muiden lääkekokeilujen jälkeen. Tunnen taas itseni normaaliksi !!

Minulle vaan on epäselvää milloin ja miten lopetan käytön ja uskallanko  lopettaa aikaisemmin 2 kertaa sairastamani masennuksen ja ahdistuksen  takia.  En ole enää kirjoilla psyk.polilla että voisin kysyä.

Näihin tk lääkäreihin ja heidän osaamiseensa en luota

Vierailija
84/100 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai syö nukkumiseen Ketipinoria.  Se tuo unta liiankin kanssa.  En halua nukkua  puolta elämästäni ja otin vain puolikkaan  25 mg.  Syön nyt ainoastaan Voxraa ja voin nyt hyvin

Vierailija
85/100 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä välttäisin juomista j712os käytät mielialalääkkeitä.  Eivät varmaan sovi yhteen

Vierailija
86/100 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni oli se, että maanantaina söin voxraa ja tiistaista eteenpäin en syönyt. Ei siinä sen kummempaa ollut. 

Tokikaan se ei liene se suositeltava tapa, mutta itselleni ei tullut mitään yllätysoireita, vaikka lopetin kuin seinään. 

Vierailija
87/100 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kaikki SSRI lääkkeet pitkään käytettynä aiheuttaa helkkarinmoiset oireet. Itse onnistuin kolmannella kerralla ja silloin vähensin 5kk ainana määrää. Sain taulukon terkkarista, oli tarkoitettu unilääkkeen lopettamiselle mutta mulla toimi hyvin, vedin varmuuden vuoksi vielä tuplahitaasti. Ikinä en laita enää suuhuni noita myrkkyjä. 

Jännä oli huomata kuinka tunteet palasivat, olen kuin eri ihminen..

Vierailija
88/100 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, eka päivä ilman Voxraa takana. Nukuin tosi pitkät päiväunet joiden jälkeen oli hiukan hankala orientoitua (mikä maa, mikä valuutta), mutta muuten ei mitään lopetusoireita. Ei mitään sähköiskuja päässä, vapinaa, paniikkia, levottomuutta kuten ssri:n lopetuksessa. Eli hyvältä näyttää toistaiseksi. Tässäkin mielessä Voxra siis suositeltava lääke, mutta täytyy tosiaan olla kärsivällinen sen aloituksen kanssa. Vaikutuksen alkamisessa menee kauemmin kuin ssri:ssä, mutta myös vähemmän sivuvaikutuksia (miinus se ahdistuneisuus joka mulla ainakin liittyi lisääntyneeseen vireystasoon).

Jos ketä kiinnostaa Voxra (hyvä täsmälääke), niin voin vastailla kysymyksiin ja kertoa miten menee lopettamisen jälkeen.

nro 2

Ei yhden päivän tauko lääkkeessä vaikuta vielä, koska vaikutus kestää kauan. Itselläni jää välillä  Voxran otossa päivä väliin, eikä vaikuta mitenkään.

Onnea kuiteinkin lopetukseen!

Vierailija
89/100 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups... aloitus on 10v vanha, vuodesta 2014 !

Vierailija
90/100 |
27.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään voxra yhtäaikaa ssrin kanssa?

Vierailija
91/100 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut Voxran vähitellen.  Ensin vaan joka toinen päivä nyt loppunut kokonaan.  Ei minkäänlaisia vieroitusoireita ja vointi pysynyt hyvänä.  Muutenkin kyseinen lääke  sopi minulle tosi hyvin. Oikeastaan ainoana monista kokeiluista

Vierailija
92/100 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lopettanut samoin .  Nyt olen ollut viikon ihan ilman.  Vuoden söin niitä  vielä voinnin parantumisen jälkeen pelossa että paha olo tulee takaisin.  Olen sairastanut  masennuksen ja ahdistuksen  aik. 2 kertaa.  Nyt on olosuhteet elämässä paremmin joten uskallan taas lopetella.  Vielä ei ainakaan mitään vieroitusoireita ja jos yhtään alkaa tuntua huonolta kaivan purkin uudelleen käyttöön

Vierailija
93/100 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole SSRI lääke. Minulle ainakin kaikkein sopivin

Vierailija
94/100 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota aluksi  joka toinen päivä ja jonkin ajan kuluttua lopeta kokonaan

Vierailija
95/100 |
12.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.Vanha keskustelu,mutta laitan omani mukaan.Elikkä vissiin 3 tai 4 pvä ilman voxraa.Väsyttää ihan hirveesti.Ihan kamala väsymys.Pelkään,että pärjäänkö edes.Muutto edessä ja hirveesti hommaa.Tupakoinnin lopetus/ vähennys tässä samassa.Täytyy vaan varmaan sinnitellä.Voxran kautta pääsin uupumuksesta,mutta olen hyvin ahdistunut ja nyt toivoisin sen helpottavan.Kstsotaan miten käy.Nyt pitäs päästä vielä ylös täällä dängynpohjalta.

Vierailija
96/100 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt 3v. Bubriboinia 2 150 mg aamuisin .  Nyt tuntuu että haluan lopettaa ja ole puolittanut annosen 2 viikon ajan .  En huomaa eroa. . Onko joku lopettanut näin.ja mitä kokemuksia ?  ...  kiitos.

Vierailija
97/100 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut nyt 4 päivää ilman Voxraa (300mg). Olen käyttänyt lääkettä 4 vuotta. 

Olen valtavan väsynyt, aloitekyvytön ja jotenkin muutenkin flegmaattinen. Olen säikähtänyt aikalailla, että jos pahin masennusoireisto palaa lääkkeen lopetettuani. En jaksa sitä oloa enää...

Ehkä olen lopettanut liian nopeasti, ajattelin palata tuohon normi annostukseen ja ensi lääkärikäynnillä pyytää 150mg tabletteja ja lähteä ensin pienentämään annosta ja sitten kokeilen uudelleen lopettamista.

Vierailija
98/100 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan lopetuksessa sitte ko.lääkettä jokatoinen päivä ...onko järkeä jatkaa joka kolmas päivä ..kiitos vastauksesta valmiiksi .

Vierailija
99/100 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhden vajaan käyttöpäivän jälkeen suosittelet?

Vierailija
100/100 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke on tuo nyr? Löysin äsken tavaroistani sellaisen pyöreän tabletin jonka päällä oli kirjaimet N Y R kolmiomuodossa. Olisi kiitollinen jos voisit vastata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi