Onko kenelläkään kokemusta voxra-nimisen masennuslääkkeen lopettamisesta?
En tunnu mistään löytävän kokemuksia siitä, onko kyseisen lääkkeen lopettaminen aiheuttanut vieroitusoireita tms. Vai onko voxra niin helposti lopetettavissa, ettei siitä aiheudukaan mitään?
Kommentit (100)
Eihän Voxra ole SSRI lääke vai onko
Mä olen ikuisesti kiitollinen psykiatrille joka minulle Voxran määräsi lukemattomien muiden lääkekokeilujen jälkeen. Tunnen taas itseni normaaliksi !!
Minulle vaan on epäselvää milloin ja miten lopetan käytön ja uskallanko lopettaa aikaisemmin 2 kertaa sairastamani masennuksen ja ahdistuksen takia. En ole enää kirjoilla psyk.polilla että voisin kysyä.
Näihin tk lääkäreihin ja heidän osaamiseensa en luota
Et kai syö nukkumiseen Ketipinoria. Se tuo unta liiankin kanssa. En halua nukkua puolta elämästäni ja otin vain puolikkaan 25 mg. Syön nyt ainoastaan Voxraa ja voin nyt hyvin
Minä kyllä välttäisin juomista j712os käytät mielialalääkkeitä. Eivät varmaan sovi yhteen
Oma kokemukseni oli se, että maanantaina söin voxraa ja tiistaista eteenpäin en syönyt. Ei siinä sen kummempaa ollut.
Tokikaan se ei liene se suositeltava tapa, mutta itselleni ei tullut mitään yllätysoireita, vaikka lopetin kuin seinään.
ainakin kaikki SSRI lääkkeet pitkään käytettynä aiheuttaa helkkarinmoiset oireet. Itse onnistuin kolmannella kerralla ja silloin vähensin 5kk ainana määrää. Sain taulukon terkkarista, oli tarkoitettu unilääkkeen lopettamiselle mutta mulla toimi hyvin, vedin varmuuden vuoksi vielä tuplahitaasti. Ikinä en laita enää suuhuni noita myrkkyjä.
Jännä oli huomata kuinka tunteet palasivat, olen kuin eri ihminen..
Vierailija kirjoitti:
No niin, eka päivä ilman Voxraa takana. Nukuin tosi pitkät päiväunet joiden jälkeen oli hiukan hankala orientoitua (mikä maa, mikä valuutta), mutta muuten ei mitään lopetusoireita. Ei mitään sähköiskuja päässä, vapinaa, paniikkia, levottomuutta kuten ssri:n lopetuksessa. Eli hyvältä näyttää toistaiseksi. Tässäkin mielessä Voxra siis suositeltava lääke, mutta täytyy tosiaan olla kärsivällinen sen aloituksen kanssa. Vaikutuksen alkamisessa menee kauemmin kuin ssri:ssä, mutta myös vähemmän sivuvaikutuksia (miinus se ahdistuneisuus joka mulla ainakin liittyi lisääntyneeseen vireystasoon).
Jos ketä kiinnostaa Voxra (hyvä täsmälääke), niin voin vastailla kysymyksiin ja kertoa miten menee lopettamisen jälkeen.
nro 2
Ei yhden päivän tauko lääkkeessä vaikuta vielä, koska vaikutus kestää kauan. Itselläni jää välillä Voxran otossa päivä väliin, eikä vaikuta mitenkään.
Onnea kuiteinkin lopetukseen!
Hups... aloitus on 10v vanha, vuodesta 2014 !
Onko kenelläkään voxra yhtäaikaa ssrin kanssa?
Olen lopettanut Voxran vähitellen. Ensin vaan joka toinen päivä nyt loppunut kokonaan. Ei minkäänlaisia vieroitusoireita ja vointi pysynyt hyvänä. Muutenkin kyseinen lääke sopi minulle tosi hyvin. Oikeastaan ainoana monista kokeiluista
Minä olen lopettanut samoin . Nyt olen ollut viikon ihan ilman. Vuoden söin niitä vielä voinnin parantumisen jälkeen pelossa että paha olo tulee takaisin. Olen sairastanut masennuksen ja ahdistuksen aik. 2 kertaa. Nyt on olosuhteet elämässä paremmin joten uskallan taas lopetella. Vielä ei ainakaan mitään vieroitusoireita ja jos yhtään alkaa tuntua huonolta kaivan purkin uudelleen käyttöön
Ei ole SSRI lääke. Minulle ainakin kaikkein sopivin
Ota aluksi joka toinen päivä ja jonkin ajan kuluttua lopeta kokonaan
Moikka.Vanha keskustelu,mutta laitan omani mukaan.Elikkä vissiin 3 tai 4 pvä ilman voxraa.Väsyttää ihan hirveesti.Ihan kamala väsymys.Pelkään,että pärjäänkö edes.Muutto edessä ja hirveesti hommaa.Tupakoinnin lopetus/ vähennys tässä samassa.Täytyy vaan varmaan sinnitellä.Voxran kautta pääsin uupumuksesta,mutta olen hyvin ahdistunut ja nyt toivoisin sen helpottavan.Kstsotaan miten käy.Nyt pitäs päästä vielä ylös täällä dängynpohjalta.
Olen syönyt 3v. Bubriboinia 2 150 mg aamuisin . Nyt tuntuu että haluan lopettaa ja ole puolittanut annosen 2 viikon ajan . En huomaa eroa. . Onko joku lopettanut näin.ja mitä kokemuksia ? ... kiitos.
Itse olen ollut nyt 4 päivää ilman Voxraa (300mg). Olen käyttänyt lääkettä 4 vuotta.
Olen valtavan väsynyt, aloitekyvytön ja jotenkin muutenkin flegmaattinen. Olen säikähtänyt aikalailla, että jos pahin masennusoireisto palaa lääkkeen lopetettuani. En jaksa sitä oloa enää...
Ehkä olen lopettanut liian nopeasti, ajattelin palata tuohon normi annostukseen ja ensi lääkärikäynnillä pyytää 150mg tabletteja ja lähteä ensin pienentämään annosta ja sitten kokeilen uudelleen lopettamista.
Miten kauan lopetuksessa sitte ko.lääkettä jokatoinen päivä ...onko järkeä jatkaa joka kolmas päivä ..kiitos vastauksesta valmiiksi .
Siis yhden vajaan käyttöpäivän jälkeen suosittelet?
Mikä lääke on tuo nyr? Löysin äsken tavaroistani sellaisen pyöreän tabletin jonka päällä oli kirjaimet N Y R kolmiomuodossa. Olisi kiitollinen jos voisit vastata.
Voxra on minulle ollut paras masennukseen ja ahdistukseen. Lukemattomia muita olen kokeillut osastohoito mukaan lukien.
Siellä tapasin lääkärin joka osasi antaa oikean lääkeyhdistelmän ja nyr 1.5v myöhemmin elämä taas hymyilee. Toinen lääkkeistä on lopetettu ja nyt jatkan toistaiseksi pelkällä Voxra 150:llä. Mitään haittavaikutuksia ei ole ollut koko aikana . Sitä en halua vielä lopettaa pelosta että kauhea oloni tulisi uudelleen.
Olen ikuisesti kiitollinen sille psykiatrille joka todella halusi auttaa