Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään kokemusta voxra-nimisen masennuslääkkeen lopettamisesta?

Vierailija
15.03.2014 |

En tunnu mistään löytävän kokemuksia siitä, onko kyseisen lääkkeen lopettaminen aiheuttanut vieroitusoireita tms. Vai onko voxra niin helposti lopetettavissa, ettei siitä aiheudukaan mitään?

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki lääkkeet ei sovi kaikille. Minulla Voxra lisäsi ahdistusta mutta vähensi masennusta. Siksi oli käytössä myös lievä bentso. Tästä aoxra jo vuosi, eikä oo masennus uusinut. Hyvä lääke 😊

Vierailija
42/100 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra lisää myös masentuneiden seksuaalista halukkuutta (toisin kuin ssri) ja auttaa lopettamaan tupakanpolton. Ei ole juuri monipuolisempaa lääkettä. Mieheni kiittää! <3

Mutta kaikki tropit ei tietty sovi kaikille, kuten joku tossa edellä sanoi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikki lääkkeet ei sovi kaikille. Minulla Voxra lisäsi ahdistusta mutta vähensi masennusta. Siksi oli käytössä myös lievä bentso. Tästä aoxra jo vuosi, eikä oo masennus uusinut. Hyvä lääke 😊

Siis tästä ON jo vuosi.

Vierailija
44/100 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitteko voxraa käyttäneet ja mahdollisesti lopettaneet (vaikkapa 2 :)) kokemuksianne lääkkeistä ja tuntemuksianne? eli millä tavalla pääkoppa tuntuu erilaiselta lääkkeellä kuin ilman? olen nyt ihan muutaman päivän käyttänyt ja on TODELLA oudot olot, en tiedä olisiko tää plaseboa koska otan pienimmällä annostuksella. tuntuu, ettei mulla ole persoonaa eikä tunteita (olen normaalisti hyvin tunteikas ihminen). yht' äkkiä olen täysin välinpitämätön kaikkea kohtaan (tätä ei ole koskaan ollut) ja tarkastelen asioita jotenkin ihan oudon analyyttisesti. tuntuu, että lakkasin olemasta ihminen :P lisäksi on todella ylivireä olo, en voi keskittyä, ja tosi rohkea. kärsin sosiaalisesta ahdistuksesta mutta nyt ei ahdista mikään koska millään ei ole enää mitään väliä tai mikään ei tunnu missään :D ihan friikkiä, olen käyttänyt masennuslääkkeitä ennenkin ja niillä ei ole ollut mitään vaikutuksia suuntaan tai toiseen, tästä nyt näin oudot olot. onko teillä kokemuksia tällaisesta vai onko tämä nyt oikeasti vaan plaseboa?

Vierailija
45/100 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voisitteko voxraa käyttäneet ja mahdollisesti lopettaneet (vaikkapa 2 :)) kokemuksianne lääkkeistä ja tuntemuksianne? eli millä tavalla pääkoppa tuntuu erilaiselta lääkkeellä kuin ilman? olen nyt ihan muutaman päivän käyttänyt ja on TODELLA oudot olot, en tiedä olisiko tää plaseboa koska otan pienimmällä annostuksella. tuntuu, ettei mulla ole persoonaa eikä tunteita (olen normaalisti hyvin tunteikas ihminen). yht' äkkiä olen täysin välinpitämätön kaikkea kohtaan (tätä ei ole koskaan ollut) ja tarkastelen asioita jotenkin ihan oudon analyyttisesti. tuntuu, että lakkasin olemasta ihminen :P lisäksi on todella ylivireä olo, en voi keskittyä, ja tosi rohkea. kärsin sosiaalisesta ahdistuksesta mutta nyt ei ahdista mikään koska millään ei ole enää mitään väliä tai mikään ei tunnu missään :D ihan friikkiä, olen käyttänyt masennuslääkkeitä ennenkin ja niillä ei ole ollut mitään vaikutuksia suuntaan tai toiseen, tästä nyt näin oudot olot. onko teillä kokemuksia tällaisesta vai onko tämä nyt oikeasti vaan plaseboa?

Voxran aloitusoireista ei voi oikein päätellä miten lääke tulee jatkossa vaikuttamaan. Minulla oli aluksi kamala olo, pää aivan sekaisin (ja myös vatsa), enkä saanut nukuttua ilman mietoa rauhoittavaa. Sen jälkeen seurasi viikon "kuherruskuukausi", joka on lukemani mukaan tyypillistä tälle lääkkeelle. Kaikki tuntui hyvältä, siltä kuin en olisi koskaan ollutkaan masentunut ja olo oli mahtava. Kun viikko mahtavaa oloa meni ohi, masennus palasi mutta alkoi päivien kuluessa hiljalleen lievittymään. Lääkkeen todellisen hyödyn näkee vasta 6-8 viikon kohdalla, joten jos aloitusoireet eivät ole sietämättömät, koita kestää. 

Joillekin Voxra aiheuttaa aggressiivista käytöstä ja toisille niin pahat sivuoireet, että käyttö on mahdotonta. Tarkkaile omaa oloasi.

Vierailija
46/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voxran aloitusoireista ei voi oikein päätellä miten lääke tulee jatkossa vaikuttamaan. Minulla oli aluksi kamala olo, pää aivan sekaisin (ja myös vatsa), enkä saanut nukuttua ilman mietoa rauhoittavaa. Sen jälkeen seurasi viikon "kuherruskuukausi", joka on lukemani mukaan tyypillistä tälle lääkkeelle. Kaikki tuntui hyvältä, siltä kuin en olisi koskaan ollutkaan masentunut ja olo oli mahtava. Kun viikko mahtavaa oloa meni ohi, masennus palasi mutta alkoi päivien kuluessa hiljalleen lievittymään. Lääkkeen todellisen hyödyn näkee vasta 6-8 viikon kohdalla, joten jos aloitusoireet eivät ole sietämättömät, koita kestää. 

Joillekin Voxra aiheuttaa aggressiivista käytöstä ja toisille niin pahat sivuoireet, että käyttö on mahdotonta. Tarkkaile omaa oloasi.

kiitos paljon vastauksesta :) minäkään en ole saanut nukuttua ilman rauhoittavaa, mutta se saa mulla totaalisen filmi poikki -efektin seuraavaksi kymmeneksi tunniksi. vieressä saisi varmaan räjähtää atomipommi ja minä nukkuisin onnessani. pitää kysyä rauhoittavan vaihtoa koska on inhottavaa että on tällainen kahtiajako, ensin käy hulluilla kierroksilla lääkkeen voimalla ja sitten lääkkeellä kuin kuoliaaksi. toi high-fiilis on niin hyväkin että harmistuttaa suorastaan jos se tästä haipuu. mutta hyvä tietää, että nämä ovat aloitukseen liittyviä juttuja (ehdin jo varata soittoaikaa lääkärillekin, mutta hyvä saada vähän apua täältäkin :P). 

Vierailija
47/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aloittanut Voxran vähän reilu viikko sitten. Ekat pari päivää oli euforinen olo mutta uskon että se johtui pelkästään plasebovaikutuksesta. Mulla sivuoire on ollut "omituinen olo päässä" joka alkoi voimistua ehkä 3-4 päivänä. Siis ihan lievästi huimaa, ei niin paljon että oksettaisi tai mitään mutta tuntuu kuitenkin vähän epätodelliselta ja oudolta. Myös sellaiset lievästi neuroottiset ajatukset ovat ehkä vähän herkemmässä. Toinen on ajatusten pätkiminen. On välillä vaikea keskittyä ja saattaa tulla ajatusvirheitä tai ei muista jotain mitä on hetki sitten lukenut. Tällä hetkellä huimausolo on ehkä vähän vähentynyt.

Itse en yleensä varsinaisesti itke mutta sellainen itkettävä olo tulee helpommin kuin ennen. Lisäksi pari kertaa olen ollut aika vihainen, se tosin ei kuitenkaan ole vaikuttanut mun käytökseen niin että olisin alkanut räyhäämään tms. Oon normaalistikin ajoittain äkäinen. Odottelen sitä piristävää vaikutusta, valitettavasti olen parina viimeisenä yönä laiminlyönyt yöunet... EI hyvä :( Täytyy ensi yönä koittaa nukkua kunnolla.

Vierailija
48/100 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä1283 kirjoitti:

Tietääkö kukaan voxran pitkäaikaisista sivuvaikutuksista? Itse sain 300mg käytön aikana pieniä raivokohtauksia jos suutuin/ petyin kihlatulleni paljon jostain asiasta, tuli halu heitellä/ paiskoa tavaroita, potkia tai hakata kaapin ovea, lyödä kihlattuani tms. ja hänen piti väkisin pitää kiinni ja sai aina rauhoittumaan, samaten itkuherkkyys nousi ja kyyneleitä tuli todella helposti pikkuasioista. En ole koskaan ennen voxraa ollut tuollainen, tosin käytin yli 6 vuotta seroxatia joka voi madaltaa tunteita mutta seroxatin lopetuksen ja voxran aloituksen välillä oli vajaa vuosi enkä senkään aikana suuttunut noin, AINA ennen vain tiuskin ja pidin mykkäkoulua vähän aikaa jos suutuin. Ongelmana vain on että nämä haitat jatkuu edelleen samanlaisena vaikka lopetin voxran seinään viime syyskuussa käytettyäni sitä noin vuoden. Mitään lopetusoireita ei muuten onneksi tullut. Voiko näin edes käydä ja kuinka pitkään mahdollisesti kestää?

No kaikki lääkkeet ei kaikille sovi, mutta voi olla, että lääke avasi sinussa tunnelukkoja ja sai pintaan nousemaan tukahdutettuja tunteita, kuten esimerkiksi patoutunutta vihaa ja aggressiota. Siksi monelle terapia olisi tärkeää lääkkeiden ohella (mutta sekään ei sovi kaikille).

Itselläni itkuherkkyys ja tunteellisuus lisääntyivät, mutta aggressio ei. Minulla ei kyllä myöskään ollut padottua vihaa, vain kaikenlaisia (ei-padottuja) suruja... Luulen lisäksi, että masennukseni oli aivokemian häiriö ainakin suureksi osaksi, ja sitä Voxra korjasi.

Mykkäkoulun pitäminen ei muuten sekään ole tervettä, joten parempaan suuntaan olet menossa, mutta suosittelisin terapiaa, jos et jo käy siellä. Siellä voisit turvallisesti käsitellä näitä tunteita, joista mikään ei dinänsä ole "väärä", vain toisten vahingoittaminen on. Hommaa nyrkkeilysäkki! Tai mene vaikka metsään huutamaan.

Itselleni Voxra sopi hyvin, enkä käynyt terapiassa (oma valinta), mutta työstin asioita muilla tavoin. Lopetin sen seinään, eikä oikein mitään sivuvaikutuksia tullut. Lääkkeen vaikutus loppui, kun olin syönyt sitä noin yhdeksän kk, kolme niistä tupla-annoksella. Mutta myös masennus parani, eikä toivottavasti uusi. Ssri-lääkkeistä vain huonoja kokemuksia. Jos masennun taas, valitsen Voxran.

Tietääkö kukaan muu tästä, miksi ongelma jatkuisi edelleen lääkkeen loputtua ja kauanko se mahdollisesti kestäisi?

Olen myös kännissä alkanut suuttua kihlatulleni ja silloinkin helposti jotain riehun vaikka olisin ajatellut ennen juomista etten suutu tai halua riehua... Kolme viimeisintä juomiskertaa olen kuitenkin suuttunut tai tullut paha mieli ja olin aggressiivinen... nuo kolme kertaa on vain jostain syystä ollut pahimmat vaikka tapahtui 3kk voxran loputtua :/ Enkö mitenkään voi päättää olla suuttumatta että pitkästä aikaa on vain leppoisaa ja mukavaa loppuun asti miten olen pitkään halunnutkin juomis-iltojen menevän, miten voin sillon olla suuttumatta? Jos kihlattuni ei sano mitään mistä pahastuisin niin sitten itse helposti otan jonkin ikävän asian esille mistä muutenkin olen valittanut. Miksi aina kännissä täytyy käydä näin vaikka haluan että meillä on silloin mukavaa loppuun asti :(

Vierailija
49/100 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä1283 kirjoitti:

Tietääkö kukaan voxran pitkäaikaisista sivuvaikutuksista? Itse sain 300mg käytön aikana pieniä raivokohtauksia jos suutuin/ petyin kihlatulleni paljon jostain asiasta, tuli halu heitellä/ paiskoa tavaroita, potkia tai hakata kaapin ovea, lyödä kihlattuani tms. ja hänen piti väkisin pitää kiinni ja sai aina rauhoittumaan, samaten itkuherkkyys nousi ja kyyneleitä tuli todella helposti pikkuasioista. En ole koskaan ennen voxraa ollut tuollainen, tosin käytin yli 6 vuotta seroxatia joka voi madaltaa tunteita mutta seroxatin lopetuksen ja voxran aloituksen välillä oli vajaa vuosi enkä senkään aikana suuttunut noin, AINA ennen vain tiuskin ja pidin mykkäkoulua vähän aikaa jos suutuin. Ongelmana vain on että nämä haitat jatkuu edelleen samanlaisena vaikka lopetin voxran seinään viime syyskuussa käytettyäni sitä noin vuoden. Mitään lopetusoireita ei muuten onneksi tullut. Voiko näin edes käydä ja kuinka pitkään mahdollisesti kestää?

No kaikki lääkkeet ei kaikille sovi, mutta voi olla, että lääke avasi sinussa tunnelukkoja ja sai pintaan nousemaan tukahdutettuja tunteita, kuten esimerkiksi patoutunutta vihaa ja aggressiota. Siksi monelle terapia olisi tärkeää lääkkeiden ohella (mutta sekään ei sovi kaikille).

Itselläni itkuherkkyys ja tunteellisuus lisääntyivät, mutta aggressio ei. Minulla ei kyllä myöskään ollut padottua vihaa, vain kaikenlaisia (ei-padottuja) suruja... Luulen lisäksi, että masennukseni oli aivokemian häiriö ainakin suureksi osaksi, ja sitä Voxra korjasi.

Mykkäkoulun pitäminen ei muuten sekään ole tervettä, joten parempaan suuntaan olet menossa, mutta suosittelisin terapiaa, jos et jo käy siellä. Siellä voisit turvallisesti käsitellä näitä tunteita, joista mikään ei dinänsä ole "väärä", vain toisten vahingoittaminen on. Hommaa nyrkkeilysäkki! Tai mene vaikka metsään huutamaan.

Itselleni Voxra sopi hyvin, enkä käynyt terapiassa (oma valinta), mutta työstin asioita muilla tavoin. Lopetin sen seinään, eikä oikein mitään sivuvaikutuksia tullut. Lääkkeen vaikutus loppui, kun olin syönyt sitä noin yhdeksän kk, kolme niistä tupla-annoksella. Mutta myös masennus parani, eikä toivottavasti uusi. Ssri-lääkkeistä vain huonoja kokemuksia. Jos masennun taas, valitsen Voxran.

Tietääkö kukaan muu tästä, miksi ongelma jatkuisi edelleen lääkkeen loputtua ja kauanko se mahdollisesti kestäisi?

Olen myös kännissä alkanut suuttua kihlatulleni ja silloinkin helposti jotain riehun vaikka olisin ajatellut ennen juomista etten suutu tai halua riehua... Kolme viimeisintä juomiskertaa olen kuitenkin suuttunut tai tullut paha mieli ja olin aggressiivinen... nuo kolme kertaa on vain jostain syystä ollut pahimmat vaikka tapahtui 3kk voxran loputtua :/ Enkö mitenkään voi päättää olla suuttumatta että pitkästä aikaa on vain leppoisaa ja mukavaa loppuun asti miten olen pitkään halunnutkin juomis-iltojen menevän, miten voin sillon olla suuttumatta? Jos kihlattuni ei sano mitään mistä pahastuisin niin sitten itse helposti otan jonkin ikävän asian esille mistä muutenkin olen valittanut. Miksi aina kännissä täytyy käydä näin vaikka haluan että meillä on silloin mukavaa loppuun asti :(

Älä nyt tuosta Voxraa syytä. Neuvoni on, että et juo itseäsi känniin. Monilla alkoholi aiheuttaa aggressiivisuutta, ja tämä saattaa elämän aikana muuttua, ja riippua myös siitä, mitä juot. Syö aina tarpeekdi, älä juo tyhjään vatsaan, juo vettä samalla. Eikä tarvitse juoda itseään tolkuttomaan känniin. Silloin on mukavampaa.

Eli ei johdu Voxrasta, etenkin kun lopetit sen jo kuukausia sitten. Haloo.

Vierailija
50/100 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kiitos paljon vastauksesta :) minäkään en ole saanut nukuttua ilman rauhoittavaa, mutta se saa mulla totaalisen filmi poikki -efektin seuraavaksi kymmeneksi tunniksi. vieressä saisi varmaan räjähtää atomipommi ja minä nukkuisin onnessani. pitää kysyä rauhoittavan vaihtoa koska on inhottavaa että on tällainen kahtiajako, ensin käy hulluilla kierroksilla lääkkeen voimalla ja sitten lääkkeellä kuin kuoliaaksi. toi high-fiilis on niin hyväkin että harmistuttaa suorastaan jos se tästä haipuu. mutta hyvä tietää, että nämä ovat aloitukseen liittyviä juttuja (ehdin jo varata soittoaikaa lääkärillekin, mutta hyvä saada vähän apua täältäkin :P). 

Olen itsekin vielä alussa tämän lääkkeen kanssa (kritisoijille tiedoksi, että diagnoosini on vakava masennus, ei siis lievä masennus tai "vähän paha mieli", johon auttaisi pelkkä lenkkeily). Alun euforian jälkeen varsinaisen vaikutuksen odottelu oli välillä piinaavaa, mutta siihen auttoi kun luin erilaisilta foorumeilta muiden kokemuksia kyseisestä lääkkeestä ja muistutin itseäni että kohta helpottaa.

Olen kokeillut useita eri masennuslääkkeitä ja Voxra on mielestäni paras. SSRI-lääkkeiden avulla saamani apu on ollut parhaimmillaankin vain kalpea varjo siitä miten Voxra on minua auttanut. Voxra ei vain turruta tunteita vaan saa aikaan ei-masentuneen olotilan, joka muistuttaa niistä ajoista kauan sitten, kun en ollut vielä sairastunut masennukseen. 

Vierailija
51/100 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin voxraa vakavaan masennukseen ja ssri-lääkettä pakko-oireiseen häiriöön. Voxran vaikutus oli ihan olematon, joten sen lopetin, eikä mitään lopetusoireita ilmennyt.

Ssri-lääkkeellä pieni apu pakko-oireisiin, mutta sen alasajo olikin sitten ihan tuskaa. Ihan sama miten hiljalleen lopetti, mutta koko alasajon ajan ja n. kuukausi sen jälkeen kärsin huimauksesta ja sellaisesta yhtäkkisestä hetkellisestä tunteesta kuin "päässä heittäisi". Oli kiva syksy ja kivaa pyöräillä työ- ja opiskelumatkat. :-D

Vierailija
52/100 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tänään ekan voxran (150mg) katsotaan miten lähtee toimimaan :)!

Vierailija
53/100 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin voxran (300mg) noin 4-5 päivää sitten, eikä oikein juurikaan mitään oireita ole tullut vielä lopettamisesta. Vähän tuntuu välillä, että pää olis jumissa mutta saattaa olla ihan myös omaa kuvitelmaa. Tietenkin voihan toi johtua myös lopettamisesta, sillä voxrahan vaikuttaa dopamiinitasoihin aivoissa eli onko peräti dopamiinin takaisinotonestäjä? No kuiteskin. Eli jos joka päivä käyttänyt vuoden voxraa ja yhtäkkiä lopettaa seinään niin luulisi, että aivot on tottunut tasaiseen määrään dopamiinia ja sen seurauksena saattaa tuntua että pää olisi vähän jumissa. En ottaisi tota ainakaan niin vakavasti. Myös omana kokemuksena voxra toiminut tosi hyvin ilman suurempia sivuvaikutuksia. Ei kyllä keskittymisen kanssa oikein mitään tekemistä, mutta masennukseen auttaa ja mielialat pysyy tasaisempana. Sivuvaikutuksina voisin sanoa ainakin alussa näön sumentuminen ja seksihaluissa pieniä vivahteita molempiin suuntiin. Lopetin nyt koska koen etten tarvitse enää voxraa enkä myöskään halua turhaa mitään lääkkeitä syödä. :)

PS.    Tsemppiä kaikille masennuksen ja keskittymishäiriöiden kanssa kamppaileville!

Vierailija
54/100 |
11.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut koskaan mitään ongelmia tän lääkkeen kanssa. Reilun vuoden söin ja nyt puoltoista ollut ilman. Lopetus, aloittaminen sujui ihan ongelmitta ja ei oireita. Aloitin terapian kanssa samaan aikaan terapiaa tukemaan niinkun mieluiten pitääkin.

Vierailija
55/100 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Voxraa vuoden ajan, jonkin verran sain siitä virtaa ja se nosti seksuaalista halua. Ajan myötä teho hiipui ja annosta nostettiin, taas tuli virtaa ja taas hiipui, nyt 5 päivää sitten lopetin. Ennen Voxran aloitusta olin lopettanut vuosien SSRI lääkityksen ja olo oli silloin tosi hyvä mutta psykiatri halusi että aloitan amfetamiinijohdannaisen käytön. No nyt sitä on käytetty ja annosta vaan pitäisi nostaa ja nostaa. Ei kiitos enää, hyvä lääke mutta haluan pärjätä ilman piristettä. :) niin ja lopetin nyt tosiaan 300mg:stä seinään, en kertonut lekurille saa nyt nähdä miten käy, olo on jotenkin mukavan normaali.

Vierailija
56/100 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun voxran käyttö loppui 1,5 viikkoa aloituksesta. Olen nyt

päästä varpaisiin ihottuman peitossa, joten lopetus oli pakollinen.

Vierailija
57/100 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voxra toimi tosi hyvin, tuntui kuin olisin ollut oma itseni taas. Harmikseni en vaan kestänyt fyysisiä oireita mitä lääkkeestä tuli (sydän jyskytti kuin se tulisi ulos rinnasta) ja jouduin parin kuukauden jälkeen lopettamaan sen syönnin. Vieroitusoireena tuli vähän kuin sähköiskuja, silmissäkin välähti. Vaikea selittää, kuulostaa vähän hullulle :D

Vierailija
58/100 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain kaikille.

Itse olen ollut vuoden masentunut ja jatkuvaa ahdistusta, välillä olen kyennyt töihin viikoks tai pariks kun taas kotiin sängyn pohjalle... lääkärit määränny pelkkää ssri moskaa esim erikoispsykiatrikin määräs sentralia joka aiheutti järkyttävät huonot olot niin että meinas kahtena päivänä laatta lentää... lopetin sen lääkkeen siihen. Esitalopramia söin pari viikkoa joka taas vei tunnon koko kropasta myös kyrvästä jolloin seksi oli ongelmana ja tunto palautu vasta pari vk/ 1kk kun lopetin esitalopramin. Myös esitalopram aiheutti että tunnetilana oli yks ja sama zombi olo eli ei ollu tunteita mihinkään suuntaan.. joten taas menin töihin kun kela ei maksanu rahoja koska en syönny lääkkeitä... nyt jouduin menemään taas lääkäriin mutta tällä kertaa lääkäri itse ehotti jotain muuta kuin ssri ja sain voxra 150mg ja ei oo ollu tnää mitään (aloitin siis tnää voxran) muuta oloja kuin levottomuus ja pieni päänsärky mikä hävis Buranan kanssa joten ainakin alku ollu tosi positiivinen joten suosittelen voxraa kaikille ja stemppiä kaikille jolla on masennus tai ahistus tai jotain vastavaa... keskivaikea masennus ja keskivaikea ahistushäirö itsellä siis.

Vierailija
59/100 |
24.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan täältäkin. Ajattelin nyt kirjoittaa tästä Voxrasta (hieman otsikosta ohi), kun olen n. 2,5 vuotta sitä syönyt. Voxra aloitettiin 150mg, mutta nostettiin aika nopeasti 300mg (jota syön vieläkin). Diagnooseina on ollut vaikea-/keskivaikea masennus ja aikaisemmin yritetty hoitaa eri ssri-lääkkeillä. Kohta on kulunut kymmenen vuotta ensimmäisen lääkityksen alkamisesta ja nyt alkaa mitta olla täysi lääkkeiden syönnistä. Aikaisemmat ssri-lääkkeet tekivät kunnon zombiksi, mutta Voxra ei ole sitä onneksi pahemmin tehnyt. Suunnilleen puolenvuoden ajan on ollut välillä pientä huimausta (n. vuosi sitten oli pahempi kausi) ja nyt lähiaikoina on alkanut tulla samaa oloa mitä ssri-lääkkeiden kanssa: jos puhuu jonkun kanssa on hieman vaikea keskittyä ja tuntuu että toinen "liukuisi" kauemmaksi/olisi jossain putkessa. Lisäksi olo on aika puuroutunut ja tuntuu, että olisi todella väsynyt vaikkei ole. Nukuin ennen Voxraa pahimmillaan 22h päivässä ja Voxra on auttanut onneksi pysymään hereillä. Voxra on ollut itselleni suuri apu, myös alkoholin käyttö loppui (ei alkoholiongelmaa) ja tupakointi vaihtui sähköiseen versioon. Olen saanut Voxrasta nyt sen verran voimia, että jaksan vihdoin "nostaa kissan pöydälle" ja aloittaa pykoterapian. Toivon että pääsen sen avulla eroon lääkkeiden syömisestä ja masennuksesta. Lopuksi, onko teillä lääkkeiden syönti aiheuttanut fyysisiä sivuoireita esim. hiusten lähtöä tai veriarvot muuttuneet? Itsellä lähtee hiuksia todella paljon (alkoi jo aikasemmilla lääkkeillä) ja verihiultalearvot ovat nousseet hiljalleen reippaasti yli viitearvojen (nämä eivät kuitenkaan välttämättä johdu lääkkeistä). Paljon voimia teille kohtalon tovereille ja toivottavasti Voxra auttaa teitä vähintään yhtä hyvin kuin minulla!

Vierailija
60/100 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kokemuksiani: Ensin käytin ssri lääkettä ja se vei pahimmat huiput ja pohjat pois ja elämä jotenkin kulki. Pari vuotta sitten tuli takapakkia ja lääkitystä lusättiin voxralla. Voxra toimi aivan älyttömön hyvin. Jaksoin tehdä asioita vaikka kuinka paljon, opiskelin ja sain hyvän työn. Päätin sitten lopettaa seronilin sen seksuaalisten sivuvaikutusten takia ja kokeilla pelkkää voxraa. Kuukausi seronilin lopettamisen jölkeen tuli kauheat ahdistukset ja sain lääkäriltä xanoreita pahimpiin hetkiin. Nyt lopetin sitten voxran koska ahdistus ei pysy kurissa. Ihan sama vaikka on virtaa ja ei masenna. Tämä ahdistus on paljon pahempaa kuin masennus ja en halua koukuttua benzoihin. Nyt vetelen opamoxia pari viikkoa ja koitan vierottua SSRI ja voxrasta lopullisesti.

Valittavana on seksuaaliset ongelmat ja zombieolo tai masennus ja alakulo tai ylivire ja ahdistus. Valitseppa sitten noista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme