Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään kokemusta voxra-nimisen masennuslääkkeen lopettamisesta?

Vierailija
15.03.2014 |

En tunnu mistään löytävän kokemuksia siitä, onko kyseisen lääkkeen lopettaminen aiheuttanut vieroitusoireita tms. Vai onko voxra niin helposti lopetettavissa, ettei siitä aiheudukaan mitään?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google toi tänne, karskin miehen, vauvapalstalle? Mutta Voxrakokemuksia tulin katselemaan ja kertomaan.

En ole koskaan ollut minkäänlaisella mielialalääkityksellä, joten siltä kannalta aloitin puhtaalta pohjalta. Suurin osa muiden kokemuksista tuntuu olevan yhdistelmäkäyttöä SSRI-lääkkeiden käytön kanssa, tai niiden jälkeen.

Oli vain vetämätön olo, ei varsinaista masennusta, joten kävin haarukoimaan mahdollisia kemiallisia apuja tähän ja pikkuhiljaa kohde tarkentui Bupropioniin. SSRI:t näyttävät juttujen perusteella aiheuttavan peruuttamatonta vahinkoa, eli päätin että serotoniinin kanssa en rupea pelaamaan. Eli dopamiinin kimppuun ja siihenhän ei paljoa vaihtoehtoja ole.

Lääkäri antoi masennuskaavakkeen, jota en koskaan palauttanut, koska en halua sellaisten kysymysten olevan yhdistettävissä minuun millään tavalla. Painoin kuitenkin pistemäärän mieleen, joka oli aika tarkalleen lievän ja keskivaikean masennuksen rajalla.

No lääkäri ehdotti Voxraa, ennenkuin ehdin sitä itse ehdottaa, joten asia luonnistui hyvin. 150mg aloitusannoksella lähdin.

Heti ensimmäisenä päivänä tuli vähän energiajuomamaista kihelmöintiä ja jopa puheliaisuuden lisääntymistä. Se johtui melko varmasti siitä, että Voxra on läheistä sukua amfetamiinille.

Alussa oli vähän univaikeuksia tuon takia, mutta se meni ohi muutamassa päivässä. Sykkeen noususta olin jonkin aikaa huolestunut, mutta sekin alkoi hiljalleen asettua. Aluksi se nousi 10-20% korkeammalle.

Henkisellä puolella en huomannut juuri mitään vaikutusta. Ehkä tuo puheliaisuus lisääntyi ja olen vähän hyökkäävämpi väittelyissä. Ehkä ärsyyntymiskynnys alentui siis myös.

Kolme kuukautta tuolla menin tuolla annoksella ja seurantakäynnin jälkeen aloitin 300mg annoksella, jos se vaikuttaisi jotain.  Tuolla annoksella ei ole vielä pitkää aikaa mennyt, eikä vaikutuksiakaan muita, kuin muutamana alkupäivänä jonkinlainen paineen tunne päässä/niskassa. Ei pahemmin muutoksia pulssiin eikä verenpaineeseen, joten odotellaan vaikuttaako mitään.

Jos vaikutus jää näin miedoksi, niin varmaan jossain vaiheessa himmailen 150:n kautta pois tästä kuurista ja totean, että ei maksa vaivaa.

Pieni mahdollisuus on, että parannusta tapahtuu niin hitaasti, etten vain yksinkertaisesti huomaa mitään.

Vierailija
62/100 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stna kirjoitti:

Omia kokemuksiani: Ensin käytin ssri lääkettä ja se vei pahimmat huiput ja pohjat pois ja elämä jotenkin kulki. Pari vuotta sitten tuli takapakkia ja lääkitystä lusättiin voxralla. Voxra toimi aivan älyttömön hyvin. Jaksoin tehdä asioita vaikka kuinka paljon, opiskelin ja sain hyvän työn. Päätin sitten lopettaa seronilin sen seksuaalisten sivuvaikutusten takia ja kokeilla pelkkää voxraa. Kuukausi seronilin lopettamisen jölkeen tuli kauheat ahdistukset ja sain lääkäriltä xanoreita pahimpiin hetkiin. Nyt lopetin sitten voxran koska ahdistus ei pysy kurissa. Ihan sama vaikka on virtaa ja ei masenna. Tämä ahdistus on paljon pahempaa kuin masennus ja en halua koukuttua benzoihin. Nyt vetelen opamoxia pari viikkoa ja koitan vierottua SSRI ja voxrasta lopullisesti.

Valittavana on seksuaaliset ongelmat ja zombieolo tai masennus ja alakulo tai ylivire ja ahdistus. Valitseppa sitten noista.

Voisin kuvitella että ahdistuksesi johtui ssri lääkkeen lopetuksesta ja voxtran aloitus lisää sitä mutta tasoittuu 2 viikon kuluessa. Apua sille ajalle saa bentsoista! Itse söin 12 vuotta säännöllisesti Efexoria/Venlaflaksiinia ja lopulta haittoja oli enemmän kuin hyötyjä. Nyt viisaampana ja asioista jotain tietävänä olen päättänyt viedä tämän proessin loppuun. Monasti vuosien varrella yrittnyt lopettaa, vähemtämällä hitaasti ym. ja siinä vaiheessa kun lääke on loppumassa elimistöstä alkaa vieroituoireet. Jokainen tietää mitä ne sykäykset ja ärtyisyydet ovat mutta pahinta lopulta on se ahdistus mikä jää vieroitusoireena seuraamaan elämässä. Tähän sain Voxtraa 150mg ja ahdistus lisääntyi potenssiin 3-4. Kävi n vaikea aikaa elämässäni näiden oireiden kanssa ja pelkäsin millainen lääkäri on milloinkin vastassa. Minulla kävi onni että oli nuoria ja valveutuneita lääkäreitä vastassa jotka kuuntelivat ja ymmärsivät, otivat jopa omia toiveita vastaan, Nyt syön voxtraa ahdistusten kanssa ja otan diapamia tueksi. Uskon huomiseen ja lainatakseni jotain kirjoittajaa, että " kuinka serotoniiniläkkeen alasajo voi olla mielenterveydelle todella rankka juttu". Itse olen päättänyt vieroittautua ssri lääkkeistä, joiden käyttö olisi pitänyt lopettaa jo silloin kun pääsin pinnalle! Siksi en kritisoi lääkityksen tarvetta mutta ne olisi ajettava alas riittävän ajoissa. Alkuaikojen lopetusoiret olivat jotain ihan muuta, kuin nyt kun jatkuvaa lääkitystä ollut lähes 12 vuotta. Uskon että aivokemiat ovat ihmeissään ja ahdistus kuuluu kuvioihin myös muiden kertomana ja ahdistus on sellaista mitä ei olea ollut edes silloin kun lääkitys on aloitettu. Kun tästä selviän aion jakaa kokemuksiani muillekkin jotka ovat siinä kierteessä, kun ssri-lääkityksen ovat aloittaneet! Kierre on valmis kun klopetat eikä kukaan siitä kerro mitä tapahtuu. Vieroitusoireita tulee ja lääkäri toteaa masennuksen pahentuneen ja jatkaa lääkitystä tai määrää lisätään tai lääkitystä vaihdetaan jolloin kierre on valmis. Itse olen onnellinen kun työni puolesta ymmärrän lääkkeistä ja lääkehoidosta jotain, jolloin olen osannut myös perustella tuntemuksiani lääkäreille, niille jotka ovat halunneet kuunnella. Tämän vuoksi olen surullinen ja huolissani ihmisistä jotka ovat lääkärien mielipiteiden varassa ja syövät lääkkeitä lopun ikäänsä..niin minullekkin sanottiin vuosia sitten, että voi olla että joudut syömään lääkkeitä lopun ikääsi! Nyt on voxtra menossa ja sairaslomalla olen aloitusoireiden vuoksi. Ahdistuksia on ja siksi halusin tänne purkautua mikä teki ihan hyvää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citalopram 30 mg/vrk jo vuosien ajan. Ulkoisten olosuhteiden takia tilanteeni paheni ja sain Voxtraa 150/vrk.

Lopetin Citalopramin ja heti seuraavana päivänä aloitin Voxtran. Uni parani, mutta olen alkanut ahmia ja saada raivokohtauksia. Itksen ja raivoan olemattomista asioista. Nyt olen syönyt Voxtraa kaksi vkoa ja tunutt, että ravairt lisääntyy päivä päivältä.

Väsymystä voxtra vie pois, töiden jälkeen en ole ihan puhki, mutta nuo raivarit on pelottavia niin itselle kuin perheelle.

Onko kyseessä vieroitusoireet Citalopramista vai Voxtran vaikutus? Uskaltaako tällaisilla reaktioilla enää jatkaa? Olen saanut ahdistuseen ja levottomuuteen Opamoxia, mutta eipäsekää raivokohtauksiin auta. Taitaa olla Voxtra sopimaton minulle? Lääkkeet määränneelle lääkärille pääsen vasta parin viikon kuluttua.

Vierailija
64/100 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra aiheuttaa nälkäistä tappamisen himoa ja agressiivisuutta, ajoittaista psykoottisuutta jos sellaiseen on taipuvainen. Jos haluaa olla varma läheisten turvallisuudesta niin sen voi lopettaa ihan seinään ilman kummempia oireita.

Vierailija
65/100 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan se pakkauselosteessa lukee, ettei lopettamisesta ole raportoitu vieroitusoireita

Vierailija
66/100 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuijaa!

Vierailija
67/100 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta kannustan jokaista joka vain pystyy lopettamaan mielialalääkkeet. Voxra ei ole serotoniinilääke, mutta kummiskin. Kaikilla Suomen kouluampujilla oli ssri-lääkitys. 

Hyvä lääkäri vastaa tuhatta tablettia. 

Lukekaa Jorma Palon Oravasyndrooma. Vanha kirja, mutta hyvä.

Divareista saattaa löytyä.

Vierailija
68/100 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 20:23"]

Ei ole kokemusta, mutta kannustan jokaista joka vain pystyy lopettamaan mielialalääkkeet. Voxra ei ole serotoniinilääke, mutta kummiskin. Kaikilla Suomen kouluampujilla oli ssri-lääkitys. 

Nappasin joskus tuon kirjan ale-korista ja on kyllä ollut silmiä avaava. Koko lääkebisneksen, -tutkimuksen ja kaiken sen muun korruption suhteen. 

Pitäisikö pyytää uusintapainosta?

Vierailija
69/100 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista!

Vierailija
70/100 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan mitään aloitus- tai vieroitusoireita. Annooksena ollut kaikkea 150-450mg:n välillä. Joskus tuo energiaa, joskus se energia ilmenee levottomuutena/ahdistuksena. Kokonaisuus on kuitenkin paras kuin millään muulla lääkkeellä tähän mennessä.

Vierailija
71/100 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusoireita en enää muista varmasti. Ehkä suun kuivuminen ja maha sekaisin? Söin Voxraa aika kauan, parisen vuotta. Syynä masennus, mutta mulla on myös diagnosoitu ADHD, johon Voxraa myös määrätään. Ssri väsytti, Voxra oli paljon parempi koska piristi ja toi puhtia tehdä niitä asioita, joita masennukseltaan ei jaksanut. Nukahtaminen vaikeutui ja muiden ei valittamista.

En suosittele, mutta lopetin voxran pari viikkoa sitten konsultoimatta lääkäriä, koska en ole enää masentunut puoleen vuoteen. Ajattelin että jos keskellä kaamosta voi lopettaa ilman että masennun uudestaan, olen varmaan parantunut. Olen kuitenkin hyvin väsynyt ja mietin onko tämä lopetusoire vai syksyn stressin purkautuminen. Masentuneeksi en oloani koe.

Vierailija
72/100 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
73/100 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
74/100 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaistesi ihmisten takia mielenterveyshäiriöt ovat edelleen iso tabu. Kaikki kulminoituu kommenttiin "kaikilla Suomen kouluampujilla oli ssri-lääkitys. " Ihan nyt rautalangasta väännän; masennus tai sitä hoitavat lääkkeet eivät yksistään tee kenestäkään kouluampujaa tai ylipäätään tappajaa. Valtaosa tappajista kärsii erinäisitä persoona- ja käytöspuolen häiriöistä, esim.psykopatiasta tai narsismista. Nämäkään piirteet yksissään eivät tee ihmisestä tappajaa.

Olisin sinuna jatkossa varovaisempi mitä kirjoittelet "totuuksina" keskustelupalstoille. Kriittisesti suhtautuisin myös huhupuheisiin siitä kuinka lääkärit ovat lääketeollisuuden orjia ja vain ilmaisten mainoskynien perässä. Ehkä niitäkin on, mutta valtaosa kuitenkin auttamiseen orientoituneita ja aidosti muista välittäviä.

Onneksi mielipiteesi on kuitenkin tämän päivän Suomessa reilua vähemmistöä (kuten alapeukut puhuvat) ja ihmiset osaavat ajatella omilla aivoillaan, eivätkä lähde kaltaistesi tieteen vastustajien matkaan.

Veikkaan, että sinulle rokotteetkin ovat saatanasta. :)

Vierailija
75/100 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikierroksilla,vihaisuus kaikkeen

Vierailija
76/100 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön Voxraa kaamosmasennukseen eli lokakuun alusta helmikuun puoliväliin. Tänä vuonna erinäisistä syistä halusin lopettaa jo nyt, tammikuun lopulla. Mulle tulee viidentenä päivänä lopetuksesta aina hirveä olo: alakuloinen, jaksamaton, väsynyt, täysin aloitekyvytön, uupunut ja kieriskelen itsesäälissä. Oloa kestää 1-4 päivää, sit on fiilis taas normaali. Haluankin olla aina lomalla lopettamisen aikoihin, nyt en saanut lomaa helmikuun loppupuolelle vaan tähän kohtaan, siksi ajan lääkityksen alas nyt.

Käytän Voxraa 150mg päivässä, ja olen jo vuodesta 2013 syönyt. On siis tuttu lääke. Aloitus ei aiheuta MITÄÄN oireita, ja lopetusoireet kestävät alle viikon ja ovat henkisiä. Olen syönyt SSRI:tä masennukseen, se lääkeryhmä on pääosin skeidaa ja lopetusoireet ovat aivan hirvittävät, vaikka annostusta alentaa todella pienen määrän kerralla. Ja tulee myös fyysisiä oireita, sähköisku-fiiliksiä, kasvojen lievää puutumista ja muita ihan outoja juttuja.

Voxran pystyy lopettamaan kuin seinään, ja lopetusoireet ovat inhimilliset. Lääke myös auttaa kaamosoireiluun.

Vierailija
77/100 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli agressiivinen, ja lyhytpinnainen. Teki mieli käydä kimppuun, jos vaan toisen naama alkoi ärsyttää. Ihan bipo meininki oli. Olin ottanut Voxraa noin 3kk. Alussa kaikki meni hyvin, mutta ongelmat alkoi sitten myöhemmin. Ja lopetus oli vaikea. Olin 4 päivää täysin voimaton. Makasin sängyssä. Inhottavinta on se, että ihan samat ongelmat on edelleen kun ennen lääkkeen aloittamista. En halua kokeilla muita mielialalääkkeitä, koska nuo lopetusoireet on niin lamaannuttavat. Muita haittoja oli hengenhaukkominen kävellessä, hikoilu, sydänoireet ja sykkeennousu.

Vierailija
78/100 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla keskivaikea masennus, olin syönnyt Duloxetinia monta vuotta. Ainainen väsymys vaivasi. Kaikki lääketieteelliset kokeet tehty, ei syytä väsymykseen. Pyysin sitten itse lääkäriltä vaihtamaan minulle toisen mieliala lääkkeen, jospa syy ainaiseen väsymykseen on tuo Duloxetin, onko muilla ollu siitä väsymystä? Kuulin ystävältäni, että Voxra voisi auttaa piristymään, vähentämään ruokahalua ( pitäisi myös saada ainakin noin 10kg pois), auttaa tupakan lopetuksessa, joten pyysin Voxraa. Nyt syönnyt sitä 4vk,annos 150mg, enkä näe/tunne mitään hyötyä : ( . Aika pettynyt olo, kun odotin lääkkeeltä paljon. Ajattelin, että lopetan kokonaan ja katson mitä tapahtuu kun en syö mitään mieliala lääkettä. Olen syönyt noin 20v. jos minkäkin merkkistä, eikä näköjään mikään auta pitkään.

Vierailija
79/100 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetusoireena oli se että palasin normaaliksi itsekseni. Oli ihan lääkehuuruolo kun sitä söi, eikä puhettakaan että masennus/ahdistus olisi helpottanut.

Vierailija
80/100 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnon masennuslääke - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi