Vielä ehtii säästämään ensi vuoden kirkollisverot
Nyt kannattaa erota kirkosta tai viimeistään joulukuun lopussa. Eilen erosi 263 eroakirkosta.fi palvelun kautta. Kuinkahan monta tänään....
Kommentit (47)
vahinkol vain saan rahalleni niin paljon vastinetta, että ei tule säästöksi ollenkaan.
AP:n viesti olikin varmaan tarkoitettu niille, jotka _eivät_ koe saavansa vastinetta sille 300-400 eurolle/v.
Jos kaikkea ei tarvitse omaan käyttöön, siitä riittää laitettavaksi esim. Unicefille, SPR:lle tai muuhun hyväntekeväisyyteen ihan kivasti.
En tosin eroa verojen/säästön vuoksi.
Olet todellinen paskiainen, mutta tietänet sen itsekin.
Ja kiitos vaan ap. minä en eroa kirkosta, vaikka en edes ole varsinainen uskovainen. Sille instituutiolle on tilaus tässä yhteiskunnassa, vaikka hirveän harva siitä on valmis mitään maksamaan. Kiva on kuitenkin olla vitosen tapaan loinen.
kirkkoon ja käyn silti hakemassa diakonilta ruokalappuja ja käytän seurakuntatalon vessaakin ilmaisena yleisövessana kaupungilla käydessäni. Monta vessapaperirullaakin olen omaan kassiini laittanut. Kiitos 6 verorahoistasi
yhteiskunnallinen asema, vaikka sinä et sitä halua?
Miksi uskonnon läsnäolo värjäytyy sinun mielessäsi uskonnon pakkosyöttämiseksi? Minä olen aina saanut valita, mitä itse ajattelen ja mihin uskon ja mihin en ja saisin vapaasti vaihtaa uskontoa toiseen uskontoon tai uskonnottomuuteen. En koe olevani pakkosyötetty.
Kuka on pakkosyöttänyt sinua, konkreettisesti?
Ovatko yhteiskunnan sallimat telinevaalimainokset politiikan pakkosyöttämistä, jos et olet kiinnostunut äänestämään?
Millaista yhteiskuntaan ajat, positiivisessa mielessä? On helppoa räksyttää, miten huonosti asiat ovat, mutta taitoa on kertoa, kuinka ne pitäisi olla ja miten niihin realistisesti päästään?
Ja siksi, että toivon, että kaikki uskonnon pakkosyöttäminen saadaan kitkettyä yhteiskunnasta. Eli esim. koulusta ja päivähoidosta. Uskovaiset puuhastelkoot muuten mitä lystää, kiertäkööt ovelta ovelle, järjestäkööt seuroja ja muita menojaan, pitäkööt kerhojaan ja pyhäkoulujaan. Se ei liikuta minua pätkääkään. Hyvä, jos tekevät vielä hyväntekeväisyyttäkin siinä samalla. Mutta yhteiskunnan tehtävä ei ole opettaa minkäänlaisia uskomuksia.
viime viikolla viimeksi hain diakonilta ruokarahaa. Ei haittaa vaikka ei kuulukaan kirkkoon.