Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taksinkuljettajan työ nykyään

Vierailija
21.07.2024 |

Haaveissa alan vaihto ja ryhtyminen palkoilliseksi taksinkuljettajaksi.

Paljon löytyy kokemuksia jostain yli viiden vuoden takaa, mutta ei oikein lähivuosilta. Millaista on rehellisesti nykypäivänä ajaa taksia? Varsinkin naisnäkökulmat kiinnostavat.

Palkkaus ja lupa-asiat on tiedossa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse käytä koskaan taksia, mutta jostain syystä näin kuitenkin unta, jossa seuraava hallitus kumosi nykyisen uuden taksilain ja palautti hieman parannellessa muodossa voimaan sen vanhan taksilain. Tämän myötä ala rauhoittui.

Vierailija
2/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän firman renkinä saisit keikkoja !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse käytä koskaan taksia, mutta jostain syystä näin kuitenkin unta, jossa seuraava hallitus kumosi nykyisen uuden taksilain ja palautti hieman parannellessa muodossa voimaan sen vanhan taksilain. Tämän myötä ala rauhoittui.

Minä näin unta yhdestä taksimatkasta. Olin baari-illan jälkeen umpikännissä ja pukeutunut (lähinnä) ohueen kesämekkoon. Kuljettaja kysyi selvällä suomenkielellä mihin on matka ja vei minut tasan tarkkaan osoitteeseen samalla rupatellen niitänäitä. Siinä vaiheessa uni loppui ja heräsin omaan nauruun.

Vierailija
4/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-palsta ei jaksa enää yllättää vastausten osalta... :D

Vierailija
5/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista työ on riippuu niin monesta asiasta. Ajatko isossa kaupungissa, pienessä kaupungissa vai jopa maalaistaksia? Onko kyseessä normaalitaksi, invataksi tai paarivarusteltu auto? Onko koulukyytejä tms. sopimusajoja valmiina vai ei? Ajatko villiä taksia vai jonkun keskuksen välityksessä olevaa? Ajaisitko päivällä, yöllä vai yötäpäivää?

Niille, jotka ei tiedä niin palkkaus on provisio ajovuorossa kertyneestä kassasta. Kymmenisen vuotta ajoin ja huonoin palkka työvuorosta oli 0 €/h, eli ei yhtään kyytiä koko vuorossa. Paras 33 €/h ja sekin tuli ihan normaalissa päivävuorossa.

Vierailija
6/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevän taksivälityksessä, sekä heidän että Kelan ajoja. Useampi auto yrittäjällä ja vaihtelevasti niillä. Kaikkia vuoroja keskisuuressa kaupungissa.

Vierailija
7/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näin unta yhdestä taksimatkasta. Olin baari-illan jälkeen umpikännissä ja pukeutunut (lähinnä) ohueen kesämekkoon. Kuljettaja kysyi selvällä suomenkielellä mihin on matka ja vei minut tasan tarkkaan osoitteeseen samalla rupatellen niitänäitä. Siinä vaiheessa uni loppui ja heräsin omaan nauruun.

Kauhea painajainen! Miten voit? Tarvitsetko kriisiterapiaa?

Vierailija
8/15 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käymään jonkun tappelu kurssin, jos/kun tulee päähänlyöntikilpailu tolpalla.

Myös työkalut oltava kunnossa, kaasusumutin, pamppu, puukko ja pyssy (luvaton).

Ei asiaan liity, mutta itse lopetin kokonaan taksien käytön kun tuli se muutos voimaan aikoinaan.

Vierailija
9/15 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi huonoin tunti palkka ollut 4€/H ja parhain jossain 40-60€/H  ei taksilla rikastumasn pääse ja helvetin huono palkka eli noin 3000-6000€/kk jos rahaa haluat niin mene pankinjohtajaksi.

Vierailija
10/15 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Can someone write us where to find questions and answers to pass test exam, Taxi driver? Thank you.

Vierailija
11/15 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Can someone write us where to find questions and answers to pass test exam, Taxi driver? Thank you.

Housuistas!

Vierailija
12/15 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä puhuu varmasti ihminen, jolla on vuosia taksikuskin työstä kokemus? Tuskin. Jo tää sun kommentti kertoo, ettet oo ikinä taksia ajanut.

Vierailija
13/15 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammat ihmiset tässä maassa ei tienaa tota 3tonnia. Ja minä kun luulin että on huonosti palkattu ala..

Vierailija
14/15 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän firman renkinä saisit keikkoja !

Ei ne nykyään tienaa mitään, jengillä ei oo rahaa ja halpatyövoima vie loput keikat. 

Vierailija
15/15 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se täällä meillä maalla ole miksikään muuttunut. Usein aamulla ensin koululaisia tai pidempää kelakeikkaa. Puoliltapäivin ollaan joko siellä kelakeikalla, ajetaan mahdollisesti sotekortilla ajettavia asiointikeikkoja, lyhyttä kelakeikkaa ja tiietenkin sitten koululaiset pääsee koulusta ja pitää kelkkoa kotiin. Sitten odotellaan jos sattuisi vielä pidempi päivystykseen vienti kelan piikkiin ja jos ei niin pistetään puhelimet kiinni ja aletaan kotiaskareisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan