Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan että suomal. on vinohkot silmät ja olemattomat kulmakarvat?

Vierailija
10.02.2014 |

Hyvin harvalla suomalaisella olen nähnyt vinohkoja silmiä, ja olemattomat kulmakarvat on yleensä vain naisilla jotka nyppii kulmansa kauheiksi viiruiksi, eikö suomalaisilla ole juuri päinvastainen ongelma mielummin?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö vinot silmät muka ole kauniit persoonalliset. Audrey Hepburn, Sophia Loren, Linda Evangelista

Vierailija
62/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ulkonurkista alaspäin vinot! Kyllä. Ja vaikka ne ei viivottimella mitaten olis vinot, vaikutelma on silti vino. Mitä väliä? Näin vain on ja that's it.

Tarkoittaako lattanat kasvot aina sitä, ettei ole nenää/leukaa? Ei välttämättä. Esim. minulla on selkeät nenä ja leuka, mutta muu osa kasvoja on hämmentävät pannukakku. Hassun näköinen olen juu, mutta persoonallisen kaunis. Täydellisyys on tylsää. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 15:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:37"]

En ole kuullutkaan tuollaista sanontaa...

t. pyöreät silmät ja breshnevin kulmat

[/quote]

Et sitten ole muualle kuin peiliin katsonut?

Ottakaa nyt hyvät av-mammat vaikka googlella näkösälle kuvia minkä tahansa muun kansallisuuden edustajista, ja huomaatte, että täällä pohjolassa ei ole ihmisiä yleensä kulmakarvageeneillä siunattu. Ja on vinohkot silmät varmasti ominaisuus, jota ei lännemmässä/etelämmässä ole näinkään paljoa. Paljon täällä on tosin myös pyöreäsilmäistä porukkaa.

Tällaiset keskustelut "mulla on kyllä pyöreet, enkö siis ole suomalainen" -kommentteineen on aina niin masentavaa luettavaa ja näiden perusteella tekisi mieli tehdä samantien tehdä päätelmä, että suomalaiset naiset on tyhmiä.

[/quote]Minä olenkin mies!

[/quote]

Ilmankos, koska normaalilla suomalaisella naisella kulmakarvat ovat peräisin kynästä ja valuvat iltapesun yhteydessä lavuaariin.

Vierailija
64/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Itselläni on isot ja siniset silmät, eivät vinot oikeastaan mitenkään päin. Kulmakarvatkin ovat keskiruskeat, eivät vaaleat laisinkaan. Minulla on myös luonnostaan pitkät ja kaarevat ripset. Olen syntyperältäni täysin suomalainen.

http://aijaa.com/img/b/00461/13041132.jpg

Mutta tottahan se on, että isolla osalla suomalaisista naisista on pienet ja vinohkot silmät ja ripsiä tai kulmia ei nimeksikään.

Vierailija
65/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkee hölynpölyä. Suomalaisilla ei ole vinoja silmiä vaan enemmänkin syvällä päässä, jos nyt jotakin väkisin pitää vääntää. Ja ihan kunnon luomet on ja klyyvariakin vaikka toisille jakaa ja poskipäitä ja leukaa.

Vierailija
66/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet tihrusilmät voisi olla kuvaavammat kuin vinot silmät, joka  viittaa mielestäni enemmän aasilaisten silmien malliin. Ja olemattomat kulmakarvat on kyllä..

Vierailija
67/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, kylläpä on kovaa kun suomirasistille vihdoin valkenee, ettei ole itsekään mikään puhdasrotuinen arjalainen.

Ihan selkeästihän meidän piirteissämme on itäistä perimää, lisäksi myös läntistä, mutta kyllä ne mongolipiirteetkin ovat meillä edustettuna. Persjalkaisuus kuuluu sekin samaan kategoriaan ja on meillä huomattavan yleistä. Ymmärrän, etteivät kaikki tätä tajua, kun televisiossa ja mediassa on niin voimakkaasti esillä jenkkityyppinen ja sitten sille vaihtoehtona keski-eurooppalainen ihanne. On helppoa kasvaa luulemaan, että itsekin olemme sitä mitä eniten mediassa näemme, jos ei koskaan kyseenalaista tätä käsitystään. En itsekään tajunnut tätä asiaa ennen kuin juttelin kouluni vaihto-oppilaiden kanssa ja kuulin heidän kommenttejaan suomalaisten ulkonäöstä. Sen jälkeen olen alkanut katsella ympärilleni ja huomata, että näinhän se asia on!

Itsellänikin on pyöreät, mutta silti luomiltaan jotenkin mongolityyppiset, pienet ja syvällä olevat silmät + pyöreät kasvot. Olisihan se varmaan ollut kovaa herätä todellisuuteen, jos uskoisin että jokin "rotu" (oikeastihan ihmisrotuja ei ole olemassakaan) on jotenkin toisia arvokkaampi, ja tajuaisin sitten että en itse kuulukaan tuohon rotuun. Onneksi olen aina pitänyt yksilöiden välisiä eroja (mm. älykkyydessä) suurempina kuin ulkonäön perusteella määrättyjen ryhmittymien välisiä, joten minun ei tarvitse hermostua siitä että en muistutakaan rasistien ihannoima "herrarotua" kuin etäisesti.

Vierailija
68/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin vaaleat kulmakarvat kuin runsas, tumma karvoitus kaikkialla.

Vierailija
69/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin näen suomalaisilla enemmän pyöreitä kuin vinoja silmiä; molemmat ovat kyllä kauniita. Vinot siniset silmät ovat ainakin harvinaiset maailmalla.

Vierailija
70/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos te nyt jotkut sitten haluatte itseänne mongooleina pitää niin ihan vapaasti. Ainakin osa suomalaisista on tullut muualta kuin itä-euroopasta kuten uusimmat tutkimuksetkin väittävät. Ehkä te itäsuomalaiset olette mongooleja. Me länsisuomalaiset ollaan enemmänkin ruotsalaisten tai muiden länsieurooppalaisten näköisiä. On nenää ja leukaa ja poskipäätä ja isot kauniit silmät pitkillä silmäripsillä ja kulmakarvatkin kohdillaan.

Vierailija
71/106 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 03:11"]

Miksi se sittn olisi niin kamalaa, vaikka suomalaiset olisivat vinosilmäisiä? tekeekö se meistä jotenkin huonompia?

[/quote]

Ilmeisesti joidenkuiden mielestä tekee, kun sitä on niin vaikeaa myöntää todeksi. Jos vinohkoja mongolisilmiä pidettäisiin maailman kauneimpina, niin tokihan täälläkin olisi jonoksi asti porukkaa todistelemassa kuinka juuri heillä ja varsinkin heidän tyttärillään on sellaiset!

Omasta mielestäni hyvin monenlaiset piirteet voivat olla kauniita. Ja pystyn myöntämään, että osalla suomalaisista on mongolipiirteitä. Itsellänikin on ja minua on jopa luultu venäläiseksi.

Vierailija
72/106 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemattomat kulmakarvat ainakin Olli Jokisella:

http://www.veikkaussivut.com/uploads/images/uutiset_kuvat/Olli%20Jokinen.jpg

Mutta olivat hällä vielä 1998:

http://is11.snstatic.fi/img/978/1288639428036.jpg

Minne lie hävinneet?

Vierailija
73/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:20"]

No jos te nyt jotkut sitten haluatte itseänne mongooleina pitää niin ihan vapaasti. Ainakin osa suomalaisista on tullut muualta kuin itä-euroopasta kuten uusimmat tutkimuksetkin väittävät. Ehkä te itäsuomalaiset olette mongooleja. Me länsisuomalaiset ollaan enemmänkin ruotsalaisten tai muiden länsieurooppalaisten näköisiä. On nenää ja leukaa ja poskipäätä ja isot kauniit silmät pitkillä silmäripsillä ja kulmakarvatkin kohdillaan.

[/quote]

Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato.

Vierailija
74/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noi vinot silmät voin allekirjoittaa, mutta mun mielestä toi mongolipoimu taas on sellainen harvinaisempi juttu, joka juuri sen takia ottaa silmiin aina kun jollakin ihmisellä sellainen on. Mun silmiin se näyttää eksoottiselta, ja tulee mieleen että parin tietyn suvun jäsenissä on ollut joku eksoottisempi kantaisä, mutta ei niitä nyt niin paljon kaupungilla näe.

Vierailija
75/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni melko tyypilliset vinohkot silmät on esim. Pia Pakarisella ja ehkä myös Viivi Pumpasella ja Arja Korisevalla. Ei siis ole kyseessä mikään mongolipoimujuttu vaan se, että silmät ovat muodoltaan hieman viirut ja kissamaiset. Toki noilla edellä mainituilla myös meikki vaikuttaa.

Vierailija
76/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karita Tykkä -upeat kissamaiset silmät.

Vierailija
77/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun oon asunut ulkomailla vuosia, voin tehda tallaisen leikkimielisen listauksen piirteista, joista _mina_ olen oppinut suomalaisen tunnistamaan. Alkaa ottako haudanvakavasti, silla onhan meitakin kaiken nakoista, mutta yleistaen seuraavat piirteet ovat suomalaisissa varsin prominentteja:

- syvalla olevat silmat. Olivat sitten isot tai pienet, ovat kuitenkin melko syvalla kuopassa ja kulmakarvan seka silman valinen matka on usein melko pieni.

- selkeat nena ja leuka: en ymmarra kuka taalla sanoi suomalaisten kasvoja lattanoiksi, mielestani suurimmalla osalla suomalaisista on selkeat, ehka hieman maskuliiniset piirteet?

- ohuet huulet vrt. etelaeurooppalaiset tai esim. latinot

- vaalea, mutta punertavaan taittava iho. vrt. aasialaisten tai slaavien vaalea iho, joka enemman taittaa vahan kellertavaan

- vaaleat silmat. Naita ei oikeasti nae euroopassa kovinkaan paljoa. Jopa suurimmalla osalla esim. briteista tai saksalaisista blondeista on rusehtavat silmat, suomalaisilla nakee usein todella vaaleita vihreita tai sinisia silmia

- selkat poskipaat. Liittyy vahan tuohon nena/leuka-asiaan. Suomalaisten kasvot ovat usein jotenkin kulmikkaan selkeat, esim. etelaeurooppalaisen tyylista pyoreytta nakee harvoin.

- ohuet ja sileat hiukset: vaikka hiuksia olisi paljon, yksittainen hius on pitka ja liukas

Naista ei tarvitse ottaa nokkiinsa, suomalaisilla on jokin kumma kasitys etta nama piirteet olisivat jotenkin rumia! Eivat ole, ne ovat vain erilaisia :) kauniita ihmisia loytyy vaikka mista eri kansoista, eivatka suomalaiset ole poikkeus. Esimerkiksi Armi Toivanen, Kiira Korpi, Jenni Vartiainen ja Peter Franzen ovat kaikki selkeasti suomalaisen nakoisia mutta harva vaittaisi heita rumiksi, vai mita?

Vierailija
78/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirallakin on hieman vinot silmät ja voiko kauniimpaa naista juuri olla

Vierailija
79/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tehnyt aloitusta sen takia, että pitäisin jotain piirteitä ihmisissä huononpana, mua vaan ihmetytti kun täällä oli listoja joissa sanottiin sellaisia piirteitä joita en ole itse koskaan mieltänyt suomalaisiksi piirteiksi. Ja mielestäni pitäisi tuo kulmakarvajuttu muuttaa edes muotoon, näkymättömät kulmakarvat, eikä olemattomat :)

Suomalaisilla tapaa olla ohuet hennot hiukset, mulla ei ole, meidän suvussa on todella paksuhiuksisia, ja kun sukututkimusta olen tehnyt, niin kyllä se suku on 1500-luvulta asti ihan eteläpohjalaista. Äidinäidillä oli todella paksut punaiset hiukset, se väri periytyi hänen kymmenestä lapsestaan vain yhdelle tytölle, ja hänen kahdesta lapsestaan tytöllä on myös punaiset hiukset. Mumma näytti vähän intiaanimaiselta, mumma mulle puhui että voi olla että suvussa on joku intiaani, oli muka huhua että joku esi-isä olisi käynyt amerikassa ja tuonut intiaanivaimon, mutta taitaa olla vaan satua, eipä ole sukututkimuksista moista selvinnyt. Vaikka Suomi on hyvin sisäsiittoinen maa, on kansa tänne tullut kuitenkin monesta paikasta alunperin, varmaan ne piirteet on sitten joissain isoissa suvuissa säilyneet. Kyllähän mustalaisetkin ovat vieläkin vähän intialaisten näköisiä, kun sieltä ovat satoja vuosia sitten lähteneet.

Vierailija
80/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, täällä ladellaan supisuomalaisiksi ne piirteet, joiden vuoksi omaa syntyperääni usein ihmetellään: ei suomalaisilla ole korkeat poskipäät ja mongolipoimua :D

Minun mielestäni ns. tavallinen suomalainen on pyöreäkasvoinen, silmät syvällä päässä(tämähän ei sulje suurisilmäisyyttä pois), selkeä nenäinen ja leukainen, punertavanvaalea iholtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä