Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan että suomal. on vinohkot silmät ja olemattomat kulmakarvat?

Vierailija
10.02.2014 |

Hyvin harvalla suomalaisella olen nähnyt vinohkoja silmiä, ja olemattomat kulmakarvat on yleensä vain naisilla jotka nyppii kulmansa kauheiksi viiruiksi, eikö suomalaisilla ole juuri päinvastainen ongelma mielummin?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 06:11"]

Itse olen Itäsuomesta ja täällä mongolipoimut ovat kyllä todella yleisiä. En ole aikaisemmin ajatellutkaan, että se olisi vain itäsuomalaisten piirre, mutta näin se taitaa tosiaan ollakin. Itselläkin on nuo mongolipoimut, enkä ole koskaan pitänyt siksi silmistäni vaikka väriltään ovatkin ihan kivat.

[/quote]

Äitini äiti tuli evakkona Karjalasta, ja hänellä oli aivan samanlaiset silmät kuin minullakin. Periytyivät häneltä äidilleni ja äidiltäni minulle. Joten enpä yleistäisi itäsuomalaisiinkaan. Terveisin viestin 42 kirjoittaja.

[/quote]

Heh, karjala on juurikin entistä itä-suomea. =D

[/quote]

Niin? Se oli viestin pointti. Luepa uudestaan.

Vierailija
22/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:10"]No jaa. Itselläni on isot ja siniset silmät, eivät vinot oikeastaan mitenkään päin. Kulmakarvatkin ovat keskiruskeat, eivät vaaleat laisinkaan. Minulla on myös luonnostaan pitkät ja kaarevat ripset. Olen syntyperältäni täysin suomalainen.

http://aijaa.com/img/b/00461/13041132.jpg

Mutta tottahan se on, että isolla osalla suomalaisista naisista on pienet ja vinohkot silmät ja ripsiä tai kulmia ei nimeksikään.

[/quote]

Sullahan on meikkiä kuvassa? Vaikuttaa aika paljon yleiskuvaan, ja kuvakulmakaan ei ole suora.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa piireissä te oikein liikutte, kun näette vain mongolipoimuja? Olen katsellut tätä maailmaa ja Suomea todennäköisesti pari kertaa pidemmän ajan kuin teistä useimmat enkä ole moniakaan mongolipoimuja nähnyt, jos jätetään pois laskuista aidot mongolit, joita lienee täällä vähän, ja down-ihmiset, joilla on usein mongolipoimu. Vai väitättekö ehkä, että suurimmalla osalla suomalaisista on yksi kromosomi enemmän? Linkitetyissä kuvissa ei näkynyt sen enempää vihoja silmiä kuin olemattomia kulmiakaan.

Vierailija
24/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on ihan mieletön rikkaus, että eri kansallisuudet ja ihmiset on erinäköisiä. Kun asuin Ranskassa, olin tyyliltäni ihan paikallinen ja hiuksetkin on ruskeat, mutta ilman, että tartti edes suuta avata paikalliset huomasi, että olen ulkomailta. Mulla on pienet, kirkkaan siniset silmät. Nyt kun tarkastelin, on ne aavistuksen vinohkotkin kissamaisella tavalla. Suu on myös pieni ja huulet ohuehkot, mutta hölmöltä paksut huulet tälläsessä suppusuussa näyttäisikin. Selkä on pidempi kuin jalat, mutta normaalipainossa en nyt osaa pitää sitä minään mun kroppaa huonontavana asiana. Suomalaisilla naisilla on kuitenkin yleensä etuutena se, että ollaan keskimääräistä pidempiä, ainakin itselläni. Hiusta on paljon, mutta se on laadultaan hentoa. Naisellinen klassinen pitkä polkka sopiikin parhaiten tähän kuontaloon :) Iho on suomalaisen vaalea ja sävyltään enemmän punainen kuin keltainen. Listaa voisi jatkaa, eikä tarkoitus ollut nyt vain kehuskella itseään, vaan lähinnä tämä viestiketju herätti ajattelemaan suomalaisuutta ja ennen kaikkea naiseutta. Mun mielestä Suomi on täynnä kauniita naisia, ongelma tuppaa yleensä olemaan epäitsevarmuus, kun omaa potentiaalia ei halua huomata, ei omia parhaita puoliaan myöskään osaa korostaa. Minkä vaikutuksen tekee jo omalle vartalomallille sopivat siistit vaatteet, oikea hiusväri- ja malli sekä kevyt kasvonpiirteitä korostava meikki.   

Vierailija
25/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkomailla asunut vuosia enkä ole koskaan kuullut että joku olisi sanonut suomalaisilla olevan vinot silmät:)Karita Tykän silmät ovat aina todella voimakkaasti ehostetut, kyllä ne possun tihrusilmät sieltäkin ilman meikkiä löytyy. Suomalaisilla on pienet possujen tihrusilmät

http://www.phrases.org.uk/images/pigs-eye.jpg

Poimut ja kaikki. Suomalaisen ja saksalaisen välillä on suuri ero vaikka saksalaiset kaikkein eniten muistuttavat suomalaisia. Ero on selkeä silmien ja kasvojen kohdalla ja suomalaisen pää on jo vauvana suurempi kuin muiden eurooppalaisten. Aina kun tulen Suomeen niin huomaan pään koon heti, se on jotenkin suhteeton aluksi ennen kuin tottuu. Vaaleaa ihoakin on erillaista. Olen itsekin suomalainen, tietenkin.

Vierailija
26/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton ketju. Palstan rotutohtorit vauhdissa! Faktaahan on, että itä- ja länsisuomalaiset eroavat geneettisesti toisistaan enemmän kuin esim. britit ja saksalaiset. Länsisuomalaiset ovat perimältään lähempänä ruotsalaisia kuin itäsuomalaisia.

Vierailija
27/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään näe vinosilmäisiä suomalaisia enkä mitään poimujakaan.

Et nyt on kyllä ihan pakko ihmetellä teidän joidenkin näkökykyä. Olisiko optikolla käynnin paikka.

Vierailija
28/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.phrases.org.uk/images/pigs-eye.jpg

Tästä tulee mieleen ainakin Matti Vanhanen, Jyrki Katainen ja  Jutta Urpilainen ja kun tekee kuvavertailua niin aika hyvin matsaa myös tuohon Karita Tykkään!

Vierailija
29/106 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsingis Khanin jälkeläisiä ovat nämä vinosilmäiset ;-)

http://www.hs.fi/m/tiede/a1392431954848

Vierailija
30/106 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkuin yksi vino silmäinen suomalainen ilmoittautuu. Kulmakarvoja on, mutta ne ovat vaaleat ja ilman värjäämistä niitä ei näe. Silmät ovat väriltään hyvin vaaleat, mutta muodoltaan Aasialaiset.

Vierailija
31/106 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puhui syvällä olevista silmistä. Mitä niillä oikeastaan tarkoitetaan? Ovatko nämä silmät syvällä? Vai ovatko syvällä olevat sellaiset "yläluomettomat" mongoloidisilmät?

http://1.bp.blogspot.com/-xwjHpdejBE8/UgelOHoGuvI/AAAAAAAAAfE/SxaQIMkSOaQ/s1600/eyes.jpg

Olipa vaikeaa löytää omien silmiensä näköiset silmät netistä. Mulla on aivan täysin tämänmalliset, paitsi että yläluomi silmän sisänurkassa jatkuu, eikä "katkea".

Tai mitä ovat vinohkot silmät? En ole oikein ikinä tajunnut, mitä niillä vinoilla silmillä tarkoitetaan. Aasialaisille kun ei mielestäni läheskään aina ole vinot silmät.

Vierailija
32/106 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut onnellinen suomalaisen vinoista silmistäni ja muutenkin itä-aasialaistyylisestä raikkaudesta ulkonäössäni. Ja tämä on ihan tavallista suomessa. Me tosiaan näytämme paremmilta kuin muissa pohjoismaissa asustelevat kuivettuneilta heoilta näyttävät "sisaremme".

Suomalaisten naisten paras puoli on se erikoisuus, että näyttävät avistuksen japanilaisilta vaaleine hiuksineen ja sinisine silmineen.

Toivotaan, että ominaisuus periytyy ja pysyy!

Vierailija
34/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä jostain syystä suomalaisia piirteitä pidetään huonoina/negatiivisina, mutta oikeastihan ne eivät ole sen huonompia kiin muiden kansallisuuksienkaan piirteet.

Vierailija
35/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:13"]

Kuka noin sanoo?

[/quote]

Niin, ja missä?

Vierailija
36/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
37/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja pojallani on vinot suuret silmät.paljon kehuja ollaan saatu.

Vierailija
38/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kaikkein fiksuinta käyttää Ninja Sarasaloa tässä esimerkkinä, jos sukujuuret menevät Venäjälle ja Ruotsiin.

Mutta malleina menestyneillä suomalaisilla tuo silmien muoto on ihan yleinen piirre ja osalta malleista näyttää kulmakarvat puuttuvan kokonaan. Tavis-suomalaiset on kuitenkin lähes samanlaisia pallosilmiä kuin ruotsalaiset, kulmakarvat rehottavat kunnon puskina.

Vierailija
39/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella suomalaisella varmaan sukujuuret menevät Venäjälle ja Ruotsiin. Sitäpaitsi noita mongolisilmiä näkee Suomessa joka puolella ihan tavallisilla ihmisillä, eikä pelkästään malleilla. Jos laittaa googlen kuvahakuun "Finnish eyes", niin mongolipoimut ovat tuloksissa erityisen edustettuina.

Vierailija
40/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:48"]

Suomalaisista kuulee vain negatiivisia kuvauksia, siksi.

[/quote]

ei kait tuo negatiivista ole että karvoitus on vaaleaa ja silmät vinossa?

[/quote]

Otsikossa sanottu "olemattomat kulmakarvat" on eri asia kuin vaaleat karvat. Ei taida montaa ihmistä löytyä, jonka mielestä olisi positiivista olla ilman kulmakarvoja. Vinot silmätkin usein tarkoittavat pieniä silmiä ja niitä ei myöskään pidetä yleisesti kovinkaan kauniina. Aasiassa silmiä leikellään isommiksi ja piirroshahmoilla on valtavat silmät. Edelleen harvassa ovat ne, jotka haluavat vinot silmät (edes isot ja vinot). Luulisi sinun tietävän tämän verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme