Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sanotaan että suomal. on vinohkot silmät ja olemattomat kulmakarvat?

Vierailija
10.02.2014 |

Hyvin harvalla suomalaisella olen nähnyt vinohkoja silmiä, ja olemattomat kulmakarvat on yleensä vain naisilla jotka nyppii kulmansa kauheiksi viiruiksi, eikö suomalaisilla ole juuri päinvastainen ongelma mielummin?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki ihan kauhuissaan selittävät, etteivät VARMASTI omaa mitään  mongolipiirteitä. Näin ne piilossa olevat rasistiset näkemykset tulevat esiin,  Kyllä suomalaisilla  vaan on niitä aasialaisia piirteitäkin, vaikkei kaikilla ehkä päälle päin näykään. Se tekee suomalaisista oman näköisensä kansan. Miksi on niin paljon hienompaa olla ruotsalaisen näköinen?

Vierailija
2/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noin sanoo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:12"]

Hyvin harvalla suomalaisella olen nähnyt vinohkoja silmiä, ja olemattomat kulmakarvat on yleensä vain naisilla jotka nyppii kulmansa kauheiksi viiruiksi, eikö suomalaisilla ole juuri päinvastainen ongelma mielummin?

[/quote]

Minusta tuo kyllä pitää paikkansa. Ne kulmakarvat näyttää olemattomilta, koska ovat usein aika vaaleat. Ja kyllä hyvin monella on hieman vinot, melko syvällä päässä raskaiden luomien alla olevat silmät. Itsellänikin on sellaiset. Ja esim. tuolla Emmi Rukajärvellä joka olympialaisista hopeaa otti.

Vierailija
4/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla ON usein vaaleat ja olemattomat kulmakarvat.

Vierailija
5/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan tuollaista sanontaa...

t. pyöreät silmät ja breshnevin kulmat

Vierailija
6/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää paikkansa mun kohdalla. Blondit kulmakarvat ja silmät on jotain slaavilaisen eskimon tapaiset

Vierailija
7/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mullahan ei ainakaan ole.

Vierailija
8/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suurehkot, mutta vinot silmät ja tummat (melkein mustat) kulmakarvat. Tuosta vinosilmäisyysdestä tulee sellainen vaikutelma, että jotkut ovat luulleet mua puoliksi aasialaiseksi tai islantilaiseksi (vrt. Björk) ulkomailla.

Vierailija
9/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 06:11"]

Itse olen Itäsuomesta ja täällä mongolipoimut ovat kyllä todella yleisiä. En ole aikaisemmin ajatellutkaan, että se olisi vain itäsuomalaisten piirre, mutta näin se taitaa tosiaan ollakin. Itselläkin on nuo mongolipoimut, enkä ole koskaan pitänyt siksi silmistäni vaikka väriltään ovatkin ihan kivat.

[/quote]

Äitini äiti tuli evakkona Karjalasta, ja hänellä oli aivan samanlaiset silmät kuin minullakin. Periytyivät häneltä äidilleni ja äidiltäni minulle. Joten enpä yleistäisi itäsuomalaisiinkaan. Terveisin viestin 42 kirjoittaja.

Vierailija
10/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on noi itäsuomalaiset, jotka on mongolisilmäisiä.

Vierailija
11/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin niin vaakasuorassa, kuin pimppi poikittain. Luomet alkaa käydä raskaaksi.

Vierailija
12/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisista kuulee vain negatiivisia kuvauksia, siksi.

Vierailija
13/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kyllä paikkansa aikan monen suomalaisen kohdalla. Se suomalainen lumilaitailija Enni Rukajärvi kun eilen tuli Shotsin Slopestyle kisoissa kameran eteen, totesin ääneen että onpa suomalaisen näköinen nainen, korkeat pyöreät posket ja vinot silmät, jotka hymyillessä menee sillain kaarevasti sirrilleen. Olisko tuo pohjoisten ja itäisten piirteiden sekoittumista? en tiedä, spekuloin vain perusteella tosta vaan : )

Minullakin on vinohkot silmät ja kulmat suht harvat (kulmatussi viuhuu). Sukua karjalasta, savosta ja pohjanmaalta ainakin. Niillä tutuillani, joilla on itä-suomalaista taustaa, on kanssa näitä kivoja vinohkoja silmiä. Hauskan näköstä tämäkin minusta, eksoottista!

Vierailija
14/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 11:01"]

Täällä kaikki ihan kauhuissaan selittävät, etteivät VARMASTI omaa mitään  mongolipiirteitä. Näin ne piilossa olevat rasistiset näkemykset tulevat esiin,  Kyllä suomalaisilla  vaan on niitä aasialaisia piirteitäkin, vaikkei kaikilla ehkä päälle päin näykään. Se tekee suomalaisista oman näköisensä kansan. Miksi on niin paljon hienompaa olla ruotsalaisen näköinen?

[/quote]

arjalaiset = herrakansa

Vierailija
15/106 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 12:48"]

Suomalaisista kuulee vain negatiivisia kuvauksia, siksi.

[/quote]

ei kait tuo negatiivista ole että karvoitus on vaaleaa ja silmät vinossa?

Vierailija
16/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmakarvojen olemattomuus on kyllä aika suomalainen piirre. Sekä minulla että miehelläni on kuitenkin hyvin selvästi erottuvat kulmakarvat, ja ne ovat onneksi periytyneet myös tytöllemme. Tytön kulmakarvat ovat lisäksi malliltaan jo nyt ihan samanlaiset kuin Marilyn Monroella, vaikka ikää tytöllä ei ole vielä vuottakaan.

Vierailija
17/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 12:06"]

Kulmakarvojen olemattomuus on kyllä aika suomalainen piirre. Sekä minulla että miehelläni on kuitenkin hyvin selvästi erottuvat kulmakarvat, ja ne ovat onneksi periytyneet myös tytöllemme. Tytön kulmakarvat ovat lisäksi malliltaan jo nyt ihan samanlaiset kuin Marilyn Monroella, vaikka ikää tytöllä ei ole vielä vuottakaan.

[/quote]

Sori:DD Tuo Marilyn Monroe oletko senkin kulmakarvojen muodon tarkistanut kait tuo oli vaan vitsi?

Vierailija
18/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen on suora silmä. Voisko joku linkittää selkeästi suoran silmän? Kiitos.

Vierailija
19/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 06:11"]

Itse olen Itäsuomesta ja täällä mongolipoimut ovat kyllä todella yleisiä. En ole aikaisemmin ajatellutkaan, että se olisi vain itäsuomalaisten piirre, mutta näin se taitaa tosiaan ollakin. Itselläkin on nuo mongolipoimut, enkä ole koskaan pitänyt siksi silmistäni vaikka väriltään ovatkin ihan kivat.

[/quote]

Äitini äiti tuli evakkona Karjalasta, ja hänellä oli aivan samanlaiset silmät kuin minullakin. Periytyivät häneltä äidilleni ja äidiltäni minulle. Joten enpä yleistäisi itäsuomalaisiinkaan. Terveisin viestin 42 kirjoittaja.

[/quote]

Heh, karjala on juurikin entistä itä-suomea. =D

Vierailija
20/106 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vinot silmät, jotka ovat syvällä kuopassa. Kulmakarvat on tummat ja aika ohuet, en nypi niitä ollenkaan kun ei tarvitse. Nenäni on vähän samanlainen kuin Kleopatralla, hehheh. Silmät on syvän harmaat joissa on vihreä vivahde. Iho on punertavan kalpea, hiukseni ovat luonnostaan tummat ja hiuksia on PALJON mutta yksittäinen hius on lasimainen ja ohut. Olen lyhyt mutta onnekaasti sopusuhtaisesti lyhyt, ei ole pitkää selkää yms. Minulla on miehekkäät kädet ja 

ja jalat, kengänkoko tosin on 37 mutta jalka on sellainen lättä.

Kuulostanko rumalta? Niin tai näin, en suostu häpeämään ulkonäköäni enkä pidä itseäni mongolisilmienikään kanssa rumempana kuin muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme