Kuinka pienen vauvan kanssa olette menneet kerhoon?
Kommentit (8)
Lapsi ei tietenkään saa kerhosta mitään irti, äiti kyllä. Ja eipä siitä lapselle haittaakaan ollut, tyytyväisenä kölli sylissä.
t. 2
Viihdyin ihan hyvin kotona siihen asti ilman kerhojakin. Seuraavat ovatkin päässeet kerhoilemaan jo muutaman viikon iässä.
-Esikoisen kanssa, ööööö, n. 2 vuotiaana.
-Toiseksi vanhimman kanssa 8 päivän ikäisenä.
-Toiseksi nuorimman kanssa 1kk ikäisenä (lapsi syntyi heinäkuussa ja perhekerho alkoi elokuussa)
-Nuorimman kanssa 7 päivän ikäisenä.
Mun olo oli mainio, ja isommat tarvitsevat kerhoa pysyäkseen täysijärkisenä, joten miksipä ei.
Kuopus on jo 2 v ja terveenä on ollut, vaikka kävikin siis perhekerhossa jo 2½ vrk iässä ja ostoskeskuksissakin vähintään kerran viikossa ihan vastasyntyneestä. 11 viikon iässä oli etelänmatkalla mukana.
Sain todella rakkaita ystäviä puistosta, kerhoista ja paljon tuttuja, joiden kanssa tuli vietettyä eväsretkiä, pulkkailua, puistoa, uimareissuja, uimarannalla leikkimistä ja muuta. Oli kivaa kun päivisin oli seuraa, mies ja kaverit oli silloin töissä.
Mä olisin puutunut ja luutunut kuoliaaksi jos mulla ei olisi ollut päivisin kavereita. On paljon hauskempi lähteä parin mamman ja neljän lapsen kanssa pulkkamäkeen kuin tököttää siellä muksujen kanssa keskenään. Lapset leikki keskenään kun aikuiset vaihtoivat ajatuksia.
Osa jäi tutuiksi ja katosivat kun menimme töihin. Osa on ystäviä vieläkin.
Mutta kaikki tämä vaatii sitä, että jaksaa käydä siellä. Ekoilla kymmenellä kerralla ei tutustu oikeastaan kehenkään, vuodessa on jo ystäväpiiri joiden kanssa tappaa aikaa.
Nyt tunnen suuren osan tarhaäideistä ja mulla on aina lastenhoitajia tarvittaessa pilvin pimein.
Enkä ole edes mitenkään ylisosiaalinen...
jaksaisko vääntäytyä kerhoon.