Kehaisitteko kysyä, miksi naapurin äiti on vuoden alusta ollut vain kotona päivisin?
Lapset ovat normaalisti hoidossa. Äiti hakee lapset iltapäivisin, joten tuskin on saikulla.
Kommentit (13)
Minä itse esim. teen molempia kotona. Joka päivä ihan täyden työpäivä edestä...Eipä ole tullut mieleen, että naapurit ehkä kyttäävät ja pohdiskelevat, miksi vien lapseni aamuisin hoitoon ja tulen itse kotiin.
*Pitääpä jatkaa hommia, ihan tässä omalla kotikoneella*
töissä ollessani teen etätyötä n. 3-4 päivää viikossa eli vien lapset hoitoon aamulla, teen töitä koko päivän ja normaalisti iltapäivällä....
vuoden vaihteessa. Jäänyt työttömäksi.
Jos olette puheväleissä, naapuri varmaan kertoo tilanteestaan, jos niin haluaa.
Ja hän varsin hyvin tiesi että olen sairaslomalla koska olin sen hänen miehelleen jo kerran kertonut, mutta syytä en tietenkään kerro, se on ihan minun oma syyni.
Niin sitten hän kysyi että jos on sairasloma niin saako udella että mikä ja minä siihen ympäripyöreästi että olen pitkällä sairaslomalla, mutta siitä ei enenmpää, että toivon mukaan menen töihin jossain vaiheessa.
Ja lapseni ovat joka päivä hoidossa.
Onko naapurisi sulle jotenkin läheinen vai miksi ihmeessä se sua niin kovasti tuntuu kiinnostavan? Veikkaan, että jos olisitte lähieisiä, sinä kyllä tietäisitkin jo syyn. Eli en todellakaan suosittele kysymään, kun eihän se kuulu sulle pätkääkään! Korkeintaan voit kysellä normaaliin tapaan kuulumisia, jos muutenkin juttelette. Kyllä naapuri itse sitten kertoo samalla, mitä tekee, jos haluaa.
Minäkin opiskelen arkipäivisin, lapset on hoidossa klo 8-16 ja itse pääosin olen kotona (ellen ole kirjastossa tai lähijaksolla toisessa kaupungissa yön yli).
Ihan hyvät välit meillä on. En ole mikään kyylä, mutta ihmetyttää ja vähän huolestuttaa (esim. työttömyys?) tilanne. En sitten kysy, kun kerran olette sitä mieltä.
ap
ei sairaslomasta olisi ollut mitään hyötyä.
En olisi kyllä tykännyt jos naapurit olisivat kyselleet asiasta. Kyllä hän kertoo jos haluaa jos kerran olette hyvissä väleissä.
Saatan piipahtaa toimistolla päivällä, mutta pääasiassa olen kotona. Samoin mieheni. Luullaankohan meitä yleisesti kokopäivätyöttömiksi:)
kysyisin ennemmin että tekeekö nykyään etätöitä sen sijaan että kysyisin miksi olet kotona.
En todellakaan kyselisi. Varmaan se opiskelee tmvs, mutt akertoo varmaan jos haluaa.
Vierailija: