Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita perheitä, joissa vaimo ei pakota miestä mihinkään kotityöhön?

Vierailija
09.01.2008 |

En ole ikinä valittanut/mäkättänyt miehelle mistään siivouksesta/pyykinpesusta/ruoanlaitosta tms. On viikkoja, ettei mies tee yhtään mitään, ja sitten välillä pesee pyykkiä, ruokaa tekee aika usein, mutta esimerkiksi ei ole koskaan imuroinut. Roskia vie myös aika usein. Ja tosi harvoin olen kauniisti pyytänytkään. Välillä meillä on sotkuista, mutta tykkäämme molemmat siisteydestä, ja yritän itse kyllä siivota vähintään joka toinen päivä jotain. Mies tekee enemmän esim silloin kun on syntymäpäiväni, tai olen kipeä tms. En ole ikinä ajatellut, että minä joudun tekemään paljon enemmän. Mies kuitekin taas tuo rahaa kotiin paljon enemmän. Itse opiskelen.

Meillä ei ole koskaan tullut riitaa kotitöistä. Tajusin sen vasta nyt. Jotenkin uskomatonta. Edellisissä suhteissa kyllä on väännetty kättä ja huudettu puolin ja toisin kotitöistä..

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies leikkaa nurmikon,tekee lumityöt,korjaa autot,vaihtaa renkaat,rakentaa/korjaa taloa jne. Minä hoidan kaikki sisällä olevat hommat paitsi korjaan jotain ja vaihdan lamppuja.

Vierailija
2/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet häpeäksi meille moderneille emansipoituneille naisille, jotka vielä jaksavat uskoa tasa-arvoisuuteen.

50- luvun ihanteet kuolivat 60-luvun ja kaupungistumisen yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä voi puhua yhdessä asioista. En ole mieheni äiti, joten en puhu hänelle samoin kuin esim. lapsille huoneiden siivouksesta. Voin kuitenkin sanoa, että voitas vissiin tänään siivota, mitäs sä haluat tehä? Kyllä meillä minä voin imuroida autoa ja mies leipoa pullaa.

Vierailija
4/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenkin lähes kaikki kotityöt, teknistä taitoa vaativat tai hämähäkin seittien puhdistusta vaativat työt tekee mies. (niitä ei paljoa ole). Joskus mies siivoaa keittiötä mutta harvoin.

Ei se minua haittaa mutta jos alkaa valittaa sekaisuudesta niin ei tarvitse kuin huomauttaa että sen kun siivoat.

Sja2

Vierailija
5/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee oma-aloitteisesti ja vapaaehtoisesti mitä tekee. Varmaankin yhtä paljon kuin minä. En ole itsekään koskaan ollut innokas kotitöiden tekijä, joten en vaadi sitä mieheltäkään.

Useimmiten siivotaan yhdessä, toinen yläkerran, toinen alakerran. Tiskit hoitaa se joka ehtii/muistaa. Minä hoidan pyykit, mies autot, korjaukset ym. teknisemmät jutut. Ruuanlaitto on myös suunnilleen puoliksi. Lasten kanssa olemista en laske kotitöihin :-)

Vierailija
6/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vain mies imuroi ja pesee vessan. pyykkit ja astiat hoitaa kumpi vain, samoin esim pölyjen pyyhkimisen. minä järjestelen tavarat (eli lelut päivittäin yms) lamput vaihtaa se kumpi ehtii ja muita teknisiä juttuja hoitaa se kumpi osaa ja ehtii.

Renkaat vaihdetaan yhdessä koska musta se on ihanaa hommaa. lumityöt ja nurmikonleikkuut koitan tehdä päivisin, varsinkin lumityöt on kivampi tehdä valosaan aikaan.

Ja ei, en vaadi miestäni tekemään kotitöitä, mutta hän on yh-äidin poika joka on tottunut ettei ole miesten töitä tai naisten töitä.

Vierailija
7/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessähän tässä asutaan ja eletään. Se tekee, joka ehtii. Ihan yhtä lailla mies saattaa sanoa, että pitäis siivota, imuroi sä, niin mä pesen lattiat tms.

Vierailija
8/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei tarvii kotitöistä tapella. molemmille riittää kyllä oma osansa!

aika usein kyllä mies huolehtii lapset ja minä siivouksen.

Vierailija
9/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma tulee jatkumaan, eli sinä teet kaikki. Onko se edelleen ok?

Vierailija
10/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä edes mäkätä.

On itsestään selvää, että molemmat hoitaa oman osuutensa.

Ja itsestäänselvyyksistä ei tarvitse riidellä.

Vierailija
11/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien pitäisi ymmärtää niihin liittyvä vastuu ja toimia sen mukaan. Toki on hyvä neuvotella, mitä kumpikin tekee. Ei sekään ole mitään tasa-arvoa, että vaimo johtaa tilannetta ja mies tekee, mitä vaimo pyytää.

Meillä tilanne on nyt mennyt siihen, että mies joutuu tekemään käytännössä kaikki ulkotyöt, koska minulle ne näin raskausaikana ovat liian rankkoja. Minulle jää sitten keittiö ja siivous. Ehkä jossain vaiheessa katsomme jakoa uudestaan.

Vierailija
12/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

marttyyrinä jatkaa siivoamistaan yksin. Todennäköisesti selityksenä tuolloin on, että mies tienaa enemmän ja saihan ap opiskella monta vuotta rauhassa. Niinpä niin...

Meillä ei ole pihaa, jota mies voisi hoitaa, eikä myöskään huolla autoja, sillä autot huolletaan autoliikkeissä. Miksi minun pitäisi siis nurisematta hyväksyä se, että siivoaisin yksin kaiken?

Monta monituista vuotta olen saanut vääntää kättä tästä ja nyt mies viimein on oppinut tekemään asioita itsekin. Silti teen edelleen mammuttiosan meidän perheen siivouksista!

Vierailija
13/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap:llekin sitten myöhemmin. Erittäin hyvä systeemi. Koska minä laitan ruoat ja hoidan pyykit, siivooja siivoaa. Yhdessä käydään kaupassa.

Vierailija
14/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä meillä tulisi kysymykseenkään, ei mieheni olisi niin röyhkeä, että olisi oikeasti sitä mieltä, että siivooja hoitaa HÄNEN OSUUTENSA ja puoliso sitten loput. Meillä on yhteinen talous, yhteinen perhe, yhteiset lapset ja yhteiset vastuut. Ei asu tässä taloudessa vapaamatkustajia.

Vierailija:

Suosittelen ap:llekin sitten myöhemmin. Erittäin hyvä systeemi. Koska minä laitan ruoat ja hoidan pyykit, siivooja siivoaa. Yhdessä käydään kaupassa.

Vierailija
15/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva mies vaihtaa esim. auton renkaat joka päivä tai useita kertoja viikossa tai tekee tunneissa yhtä paljon ulkohommia. Niitä kun ei ole niin paljon! (Ellei mies sitten rakenna taloa tms.) Moni mies myös pitää auton korjauksesta ym. hommista. Pitävätkö kaikki naiset kotitöistä? Minä en ainakaan. Meillä ne kuuluvat kaikille, jotka haluavat asua sisällä talossa.

Vierailija
16/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat tekevät työissä pitkää päivää, mutta vain naisen työpäivä jatkuu kotona siivoten ja ruokaa laittaen, lapsia hoitaen jne. Sitten pitäisi vielä jaksaa innostua seksihommista puolen yön aikaan.

Vierailija
17/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai imuroimaan. Jos käskisin pestä vessan, mies varmaan ratkeaisi. Hän on ottanut hommikseen puiden kantamisen (jota meidän huushollissa kuluu paljon) ja hiiren räpsien virittelyn (niihin minä en suostu koskemaan!).

Muuten minua ei haittaa, enkä oletakaan että mitään pitäisi tehdä, kunhan siivoaa omat jälkensä. Se nostaa niskavillani pystyyn, jos mies jättää banaaninkuorensa ja oluttölkkinsä jonnekin ajelehtimaan minun korjattavakseni, ja ne puun roskat.

Vierailija
18/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...koska minulla on hyvä, fiksu ja moderni 2000-luvun mies, eikä mikään sovinistikarju. Teemme kotityöt 50-50. Ainoa homma, mitä mieheni ei tee, on nappien ompelu, koska on niin kömpelö, ettei saa lankaa neulaan ilman puolen tunnin ähellystä. No, onneksi nappeja irtoaa harvoin ;-).

Vierailija
19/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on luonteeltaan siisti ihminen. Hän tiskaa, pesee pyykkiä, silittää, laittaa ruokaa, vaihtaa vaipat jne. ihan yhtä usein kuin minä. Mielestäni hän välillä tekee jopa enemmän, mutta hän itse nauttii siitä, että saa tuntea itsensä tärkeäksi ja vastuulliseksi poikamiesvuosien jälkeen. Tapasimme mieheni ollessa jo yli 40v, joten sain kypsän ja vastuunsa kantavan miehen heti kättelyssä.

Kukin tavallaan, mutta ajatusmaailmaani ei käy yksiin se, että kotityöt jotenkin automaattisesti kuuluisivat naiselle.

Vierailija
20/35 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti, että vielä 2000-luvulla löytyy näitä miehiä, joita vaimot pakottavat siihen tai tähän tai milloin mihinkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi