Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aftoja suu täynnä ja sattuu niin helvetisti. Mikä niihin auttaa??? APUA!

Vierailija
08.01.2008 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sirushedelmiä ja tomaattia. Apteekista saat ensiavuksi niihin jotain linimenttiä, joka puuduttaa.

Vierailija
2/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellanen tabletti mikä laitetaan aftan päälle, liukenee siihen slelaseksi hyytelöksi ja kipu loppuu samantien, se myös parantuu nopeammin, ne tabut sisältää nimittäin kortisonia. Mulla kans aftoja todella usein ja ainoastaan tuo lääke auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se muodostaa kalvon aftan tai haavauman päälle, että se pääsee paranemaan. Ei siis sinänsä parane, mutta auttaa kipuun.

Vierailija
4/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin itse kun mulla oli aikaisemmin koko ajan aftoja, monta samalla kertaa vielä. Oli kyllä tosi tuskallista. Mut vaihdoin hammastahnan Sensodynen Vitaliin, saa ihan kaupastakin. Ei oo enää ongelmia aftojen kanssa :)

Vierailija
5/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei meinaa pysyä ollenkaan vaikka kuinka kuivaan ensin suuta.

Vierailija
6/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen vaihdoin tabuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Huomenna apteekkiin suuntaava ap

Vierailija
8/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillon pysyy hyvin. Yleensä yötä vasten laitan sen, etten vahingossa kielellä tms. hankaa sitä irti. Niin ja kun laitan sen huuleen niin pikkusen painan sitä, että pysyy siinä.

6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysyny mullakaan siinä aftan päällä!

Vierailija
10/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkiä voisi ottaa akuutissa tilanteessa 60mg/pv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vinkin sai äitini hammaslääkäriltään(!)

Vierailija
12/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori vaan... :(



Mulla autto just toi sinkin saannista huolehtiminen. Nyt jos jätän lisät pois muutamaksikin päiväksi, tulee aftoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mikä tepsii on noi tabletit. Tuo sinkki on kyllä kokeilematta vielä. Sitruunamehua, puolukkaa, karpaloa, suolavettä, tujua suuvettä, raakaa viinaa jne. Eikä mikään noista ole auttanut. Olen jo aikoja sitten lopettanut miettimisen mistä mulle tulee näitä. Luulisin, että hormonit jotenkin vaikuttaa, mulla ei ikä ainakaan ole vähentänyt näitä (26v. olen) päinvastoin, tuntuu että iän myötä tullut vaan lisää!



Mä niin toivon, että jossain vaiheessa helpottaa, nytkin mulla on 3 jo parantumassa olevaa aftaa suussa! Ne on vielä sellasessa paikassa ettei sitä aftabia saanu laitettua niin arvatkaapa oliko hieman tuskaa :S

T:6

Vierailija
14/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiavuksi voi laittaa aftaan raakaa viinaa. Ei siis tartte kurlata sitä, vaan taputtelen vaikka sormella tai topsyllä sitä viinaa siihen aftaan. vähän kirpaisee, mutta helpottaa pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta aikusiällä tajusin vaihtaa Elmex-hammastahnaan, ja se auttoi minulla huomattavasti!! (Varmaan nuo apteekinkin tahnat auttavat) Aftojakin tulee vielä joskus, mutta paranevat tosi nopeasti entiseen nähden, eivätkä ole ollenkaan niin kipeitä.

Potuttaa etten aiemmin vaihtanut hammastahnaa..!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan