Voiko 11v. jättää yksin kotia ja itse lähteä ravintolaan?
Kommentit (28)
Vierailija:
Minäkin olen ollut yksin kotona 7-vuotiaasta vuotta nuoremman siskoni ja vauva-ikäisen veljeni kanssa, kun vanhemmat lähti tansseihin. Ihan täyspäisiä meistä on tullut. 11-vuotiaan nyt ainakin uskaltaa jättää, vaikka viikonlopuksi, kunhan jättää ruokaa, jota voi esim. mikrossa lämmittää.
Entäs kun olisi vaikka juuttunut jotain kurkkuun tai tapahtunut onnettomuus....enpä usko että teistä ihan täyspäisiä tuli.
Vierailija:
Kyllähän tuon ikäiset nyt jo normaalisti osaavat yksin olla kotona. Et näytä ymmärtävän sitä, että lapsen EI kuulu jäädä yksin kotiin sen vuoksi, että äiti/isä pääsee kännäämään. Vanhemmuuteen kuuluu myös roolimallina toimiminen. Ja edelleen väitän, että lapsella ei ole hyvä olla, jos vanhemmat lähtevät baariin ja kotiutuvat sieltä yömyöhään.
Omasta mielestäni 13-vuotias on jo sen verran iso, että ymmärtää jos vanhemmat ottaa muutaman kaljan ravintolassa, tai haluavat lähteä tanssimaan. Mutta jokainen tyylillään. Itse en ole pahoillani ollenkaan että mut on jätetty yksin 13-vuotiaana. Ei mua mitenkään hylätty, sellainen olo ei ole ollut koskaan.
kun vanhemmat käy ravintolassa syömässä. Ilta onkin sitten toinen juttu. Mun mielestä pitää olla hoitaja paikalla. Eikä lapsiperheen vanhemmat voi juopotella niin paljoa, etteivät olisi lapsenhoitokunoisia. Jos siis kovasti aikoo juhlia, pitäisi lapsen olla yöhoidossa jossain muualla.
Millaista tilannetta ja henkilöä arvuutus koski?
Mutta täytyy sanoa että, ihmettelen taas eräitä äitejä täällä. Se että lähtee ravintolaan, ei tarkoita sitä että siellä vedetään pää täyteen, ja tullan kotiin monot vinossa.
Tosin taitaa sekin olla vähän yksityiskohtaista. Itse en ainakaan ole kapakasta tullut sammumispisteessä kotiin edes silloin, kun lapset eivät ole kotona. Hauskaa mä lähden kapakkiin pitämään, en hakemaan oloa jossa en kontrolloi itseäni.
En halua sanoa lapselleni, että " äiti tästä lähtee ottamaan muutaman kaljan" .
Vierailija:
En halua sanoa lapselleni, että " äiti tästä lähtee ottamaan muutaman kaljan" .
Mä olen jopa kotona ottanut muutaman kaljan lasteni nähden. Oon varmaan joskus jopa sanonut että, " ostampa muutaman siiderin illaksi" .
Voihan yksinäisellä vanhemmalla käydä seurankipeys niin polttavaksi että omaa aikaa on otettava.
35: