Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 11v. jättää yksin kotia ja itse lähteä ravintolaan?

Vierailija
08.01.2008 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tosiaan jättäisi! Yöllä jos herää niin voi olla aika hylätty olo. Eri asia olla päivällä yksin kotona.

Vierailija
2/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi esim yli 14v sisarus niin voisin jättää yhdessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli 13-vuotias, kun oli ekan kerran yksin sen takia, koska oltiin ravintolassa.

Vierailija
4/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi jättää lapsi yksin yöksi?

Eikö sinulla ole KETÄÄN joka voisi tulla lapsen kaveriksi? Vai oletko väärässä paikassa nuuka?

Miksi sinun yleensäkään pitää mennä ravintolaan?

Pitäisikö sinun laittaa vähän arvojasi oikeaan järjestykseen(mikä tärkeintä juuri sinulle? lapsi vai ravintola)

Tokihan 11v pärjää, mutta........=( ;(

Vierailija
5/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap varmaan just tarkoitti itseään ja omaa lastaan kun tätä kysyi?

Ja tarkoittaako ravintolaan meno samaa täällä kuin yökerhoon meno? Mä luulin, että ravintolaan mennään syömään...

Vierailija
6/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt päivällä tai alkuillasta että tulet vaikka kahdeksan maissa kotiin joku 11-vuotias voi jo pärjätä.

Ajattele miten kakkosellekin on käynyt: sen äiti jätti sen kotiin 7-vuotiaana ja siellä se on nyt sitten ollut jo vuosia. ) :

Vierailija
7/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla/yöllä ei mielestäni voi jättää 11v yksin!Arvot järjestykseen.

Vierailija
8/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavoitettavissa...

Vierailija
9/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä on tullut tuomioita kun jäävät kiinni

Vierailija
10/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereita/kummeja/ sukulaisia/ perhetuttuja joiden luokse voisi mennä yöksi? Tai eikö äiti voisi pyytää/palkata jotakuta lapsen seuraksi? Vai meneekö kaikki rahat äidin/isän hummaamiseen?

Mun mielestä toi on täysin perseestä, enkä edes ymmärrä miksi asiaa kysytään täällä, eikä siltä lapselta suoraan.

Vierailija
11/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut yksin kotona 7-vuotiaasta vuotta nuoremman siskoni ja vauva-ikäisen veljeni kanssa, kun vanhemmat lähti tansseihin. Ihan täyspäisiä meistä on tullut. 11-vuotiaan nyt ainakin uskaltaa jättää, vaikka viikonlopuksi, kunhan jättää ruokaa, jota voi esim. mikrossa lämmittää.

Vierailija
12/28 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin eipä bailaaminen nyt muutoinkaan kuulu tapoihini.

Eri asia on, jos lähtee muutamaksi tunniksi esim. ruokaravintolaan. Mielestäni lapselle (kyllä, 11v ja 13v OVAT lapsia) tulee turvaton olo, jos vanhemmat lähtevät ravintolaan juhlimistarkoituksessa, koska yleensä siihen liittyy alkoholin käyttö ja mahtava krapula seuraavana päivänä. En haluaisi näyttää lapselle mallia tuollaisesta käytöksestä.

Vierailija
13/28 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seiskaluokkalainen jo pärjää sen ajan. Vielä ei ole ollut tarvetta, mutta esim. viime kesänä näin meinas käydä. Tyttö itse sanoi että, menkää vaan, ja kun mä olin siinä että, " eihän me nyt voida" , niin tyttö tuhahteli että, " miten niin ette voi" ?

Mä itse olen ollut samanikäisenä jo viikolopun ensimmäisen kerran yksin. Ja kaikki meni ihan hienosti, olin todella polleena kun sain olla yksin, muut oli mökillä. Mitään traumoja en saanut, päinvastoin. Mutta kai tämäkin on vähän lapsikohtainen asia. Joku 13-vuotias voi olla niin " vauva" vielä että ei tulis mieleenkään, ja toinen taas on omatoiminen ja reipas, joka jo haluaakin vähän ottaa itsestään vastuuta.

14/28 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2:

No mun oma äiti jätti mut yksin kotiin jo 7-vuotiaana kun lähti ryyppäämään ja tässä vielä olen

Vierailija
15/28 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunteja yksin iltaisin jo ala-asteella, kun äiti meni jumppaan. Miten muuten on, jos olisi kysytty jotain muuta kuin ravintolaan menoa, niin saisiko sitten nuoremman lapsen jättää kotiin? Onko se ravintola se paheksuttava juttu?

Minä vastaisin, että riippuu lapsesta ja kodista. Minut on varmasti joskus 13-vuotiaana jo jätetty viikonlopuksi yksin, kun olen itse halunnut. Ei siis enää kiinnostanut äidin ja isän menot.

Vierailija
16/28 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 11-vuotiasta missään nimessä voi jättää viikonlopuksi yksin, ei edes illaksi tai yöksi. 11-vuotias on lapsi.

Vierailija
17/28 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi jättäisit. Ton ikäinen pääsee jo kaverillekin yökylään

Vierailija
18/28 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden kotibileiden jälkiä sitten siivottiin vuosia.

Vierailija
19/28 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuon ikäiset nyt jo normaalisti osaavat yksin olla kotona. Et näytä ymmärtävän sitä, että lapsen EI kuulu jäädä yksin kotiin sen vuoksi, että äiti/isä pääsee kännäämään. Vanhemmuuteen kuuluu myös roolimallina toimiminen. Ja edelleen väitän, että lapsella ei ole hyvä olla, jos vanhemmat lähtevät baariin ja kotiutuvat sieltä yömyöhään.

Vierailija
20/28 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan muutamassa tunnissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan