Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko kysyttävää kätilöltä?

Vierailija
08.01.2008 |

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ole varma uskallanko synnyttää alakautta. Miten sairaalassa suhtaudutaan pelkosektioon?

Vierailija
2/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa hakeutua neuvolan kautta synnytyspelkopolille, jossa edellinen synnytyksesi käydään tarkasti läpi syineen ja seurauksineen ja vastataan kysymyksiisi. Sinne voit mennä, vaikka et olisi vielä raskaanakaan. Kyllä pelon takia sectioita tehdään, mutta voi olla että sinulle olisi jo apua perusteellisesta keskustelusta.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raskaudessa poikkevaa, esim verenpaine, hepatoosi, diabetes tai hidastunut sikiön kasvu tms joka vaatii tarkempaa seurantaa synnytyksen jälkeen. Synnytyksen aikainen runsas vuoto, lapsi ei ime tai lämpö matala. Onhan niitä syitä.

klö

Vierailija
4/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ollut tähän astisessa työssäsi ikävin tilanne mihin olet joutunut?

Vierailija
5/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolalääkäri näytti sukupuolta kysyttäessä kaksi pallukkaa, kiveksiksi epäili.

Lisäksi sanoi näkevänsä jonkun ulokkeen.

Kuinka luotettava arvio tuo mielestäsi on. Eikös häpyhuuletkin voi olla turvoksissa->näyttää kiveksiltä?

Vierailija
6/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalinta on se, jos synnyttäjä ei luota henkilökuntaan tai on tyytymätön kaikkeen vaikka toiveet täytetään ja kaikki sujuu. Hankalintasiis tuo asennepuoli. Sitten tietenkin sosiaaliset ja alko-huumeongelmat. Ja potkiminen, huitominen, raapiminen, pureminen

klö

Vierailija
7/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunniteltu sektio pelkästään siitä syystä, että mies työmatkalla oletetun synnytyksen aikoihin, eikä ole saatavissa lastenhoitoapua ainakaan alle 4 h varoituksella? Toinen lapsi syntyi nopeasti, joten vähän pelottaa, jos tulee äkkilähtö ja mies toisella puolella maailmaa... Minua ei haittaa, ettei mies luultavasti pääse synnykseen, mutta lasten hoitojärjestelyt mietityttävät.

Vierailija
8/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallukat voivat olla joko laskeutuneet kivekset tai turvonneet häpyhuulet, uloke joko pippeli tai napanuora. En siis sulkisi kumpaakaan vaihtoehtoa pois.

klö

Vierailija
9/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painontunnetta alavatsalla ja alapäässä, pissaus- ja ulostusvaikeuksia voi olla.

klö

Vierailija
10/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai liian kiltti??? Kuvittelen ainakin, että tästä saattaisi olla hyötyä jollekin.

klö

Vierailija
11/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivoituneen ja yhteistyöhaluisen.

klö

Vierailija
12/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa vaan on syy sectioon, kyllä asia yritetään muuten järjestää. Käynnistyskin mieluummin kuin sectio.

klö

Vierailija
13/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta odotan, miten minulle käy. Kropaltani olen kuin äitini, jolle synnytykset ovat olleet ns. helppoja. Sisko (ei äidin kroppainen) taas synnytti vuorokauden ja päätyi lopulta sektiopöydälle.

Vierailija
14/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin paljoa turvallisempaa vauvan kannalta? Mulla synnytykset menneet hyvin. Imetän aina kauan eli 1v 6kk. Osaisin aloittaa imetyksen ja sitä ennen lisäravinnon kotonakin itse, sillä maitoni nousee aina vasta 4-5 päivänä synnytyksestä. Vauvat olleet jänteviä, terveitä, ei keltaisia jne. Nyt vetoavat aina siihen turvallisuuteen ja että imetys alkaisi sujumaan... Toiset kuitenkin pääsevät kotiin hetikin jos pyytämällä vaativat.

Vierailija
15/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se usein vaikuttaa.

klö

Vierailija
16/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielenkiinnosta odotan, miten minulle käy. Kropaltani olen kuin äitini, jolle synnytykset ovat olleet ns. helppoja. Sisko (ei äidin kroppainen) taas synnytti vuorokauden ja päätyi lopulta sektiopöydälle.

Vierailija
17/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rralla, jos tulen vielä raskaaksi, vai onko se pienempi tai suurempi?

Vierailija
18/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän itse ehtii paremmin jo päästä toipumisen alkuun 3-4 vrk:ssa kuin 1-2:ssa ja imetys myös. Useimmissa sairaaloissa alkaa kuitenkin olla jo käytäntönä kotiutus n 2 vrk iässä.Riippuu sairaalan tilajärjestelyistä, sinun ja vauvasi voinnista ja omasta toiveestasi, koska kotiudutte.

klö

Vierailija
19/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpi kohdussa on ja pysyy, mutta koska olet jo alakautta synnyttänyt ja lisäarpia ei ole tullut, on seuraavatkin alatiesynnytykset turvallisia. Silti kohtuarpea ei tule unohtaa, jos alkaa oireilla.

klö

Vierailija
20/28 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistyisin vaan, jos en kuuntelisi henkilökuntaa kotiutusasioissa. Kun olen osastolla seuraillut muiden synnyttäneiden kuntoa ja hoidon tarvetta olen miettinyt, että pidetäänköhän minua siellä niin kauan koska olen helppo? Jos näin on niin haluaisin kotiin nopeammin. Kun on paljon vaativia hoidettavia ja minä olen omatoiminen. Helpotan heidän työtään pitämällä petipaikan varattuna.