Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

samanlaisia kokemuksia? Miten kävi?

08.01.2008 |

Olin eilen Naistenklinikalla tutkimuksissa supistelujen takia ja totesivat, että vauvan sydänkäyrä näytti hyvältä, kohdunsuu pehmeä, auki ja kanavaa 3 cm. Tekivät Actim Partus -testin, joka mittaa jotain proteiinia, jota tihkuu sikiökalvojen välistä joka ennakoi synnytystä lähiaikana (2 vkon sisään). Testi oli positiivinen! Alkoi taas pelottaa ihan kamalasti et syntyykö vauva jo. Eivät mua kuitenkaan ottaneet osastolle, vaan sanoivat että normaalia elämää, ei lenkkeilyä kuitenkaan eikä raskasta siivoomista tai muuta.

Mulla viikkoja tänään 32+4.

Onko kellään ollut samanlaista/samantyyppistä tilannetta ja miten raskaus on jatkunut/millä viikolla vauva syntynyt?

Olisin vastauksista tosi kiitollinen;-))

Hyvää tiistaita kaikille!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa muakin.

Vierailija
2/3 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta jouduin rv 33+ osastolle muutamaksi päiväksi, kun kohdunsuu oli sormelle auki ja kanavaa enää 1cm. Mua ei ollut edes isommin supistellut.

Sain kortisonit vauvan keuhkoja kypsyttämään eli ilmeisen todellisena pidettiin ennenaikaisen synnytyksen riskiä. Rauhallisesti neuvottiin ottamaan ja sanottiin, että 34 viikon jälkeen ei vauvaa enää pidätellä, mutta hyvä olisi pyrkiä 37 viikkoon.

Paikat vaan aukesi ja aukesi lisää ilman supisteluja, mutta vauva syntyi vasta 38+6. Viikko ennen synnytystä kanavaa ei ollut ja kohdunsuu 3cm auki! Odottelin rivakkaa synnytystä, mutta niin vaan keski neitosen maailmaan tulo melkein 20 tuntia...

Eli ennenaikaisuus on vaikeasti veikattavissa. Ellei sitten tuo testi anna luotettavampaa tulosta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia?