supistuksista ~30viikolla
Muistaisiko joku, montako supistusta " saisi" tunnin aikana tulla, että on normaalia? Ja missä vaiheessa kannattais jo soittaa synnärille?
Mulla on nyt viikkoja 29+5, nyt tullut 1 1/2h aikana 5 supistusta ja tihenee. Ensin meni 30min,25min,15,min,10min. Eivät ole kivuliaita, mutta ahdistaa kyllä jonkin verran...
26viikolla oli kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja pehmeä ja levossa olen ollut siitä asti. Maanantaina ei ollut muutosta tuohon, vaikka pari kertaa tuli melko pahat supistukset...
Nyt mietinkin, että kannattaisiko jo soittaa vai odottelenko vielä? Vauva on tänään liikuskellut normaalia vähemmän, kai.
Ei turhaa haluais siellä synnärillä rampata...=/
pixi
Kommentit (3)
Minulla nyt 30 + 3 ja ennenaikaisen synnytyksen vaara. Hirveä rampata ympäri kotia ja olla täys vuodelevossa. Supistuksia tulee levossa jtakuvasti ja voimistuvat päivä päivältä.
Sinuna ainakin soittaisin ja kysyisin neuvoja.
Mulla säännölliset ja samalla kivuliaat supistukset alkoivat vasta vesien menon jälkeen, vaikka kivuttomia supistuksia oli ollut n. rv 20 lähtien. Silloin rv 20 paikkeilla neuvolasta sanottiin, ettei saisi tulla yli 10 supistusta päivässä. Vaikea niitä oli laskea, kun välillä supistus " jäi päälle" .
Supistuksista en olisi niin huolissani.
Itselläni on kolme synnytystä takana ja aina on alkanut kivuttomat supistukset jo viikolla 20. Eli etenkin jos tekee jotain raskaampaa, niin heti alkaa supistella, mutta myös levossa.
Viimeisimmässä raskaudessa alkoi myös kivuliaat supistukset juuri tuossa viikolla 30, joten kävin tutkituttamassa itseäni, eikä mitään muuta kuin pientä avautumista ollut tapahtunut.
Mutta lapsen liikkeitä pitäisi seurata, niitähän piti tulla tietty määrä tunnin sisään. Itse olen niitä mittaillut lähes aina tuosta viikosta 30 asti kun liikkeet ovat alkaneet tuntua vähemmän. Lapsella ei enää ole niin paljon tilaa liikkua. Liikelaskenta rauhoittaa kummasti mieltä.
Supistukset ovat niitä oikeita kun niitä tulee 3min välein kokoajan. Yleensä ekallakerralla silloinkin on vielä paljon aikaa itse tapahtumaan.
Eli hakisin nuo liikelaskentaohjeet neuvolasta tai sitten jos oikein mietityttää niin käy sillä vasrmistuskäynnillä synnärillä.