Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vaurioita sinulle jäi raskaudesta tai synnytyksestä?

Vierailija
07.01.2008 |

.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki tissithän siinä menee kun 2 tenavaa imettää, mutta ei muuta mainittavaa!

Vierailija
2/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahat raskausarvet koko mahan ylitse, vatsa sen vuoksi kurttuinen. Venynyt iho lörpöttää. Läski lähtee, mutta iho ei kutistu takaisin kyllä koskaan. Sektioarpi. Alavatsan ihon tunnottomuus sektiosta johtuen. En tiedä palautuuko tunto. Synnytyksestä nyt reilu vuosi.

Mutta enpä vaihtaisi ihanaa tytärtäni siloiseen vatsaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tämmöstä:

- Mahassa kamalat raskausarvet, iho ei palautunut ja roikkuu isona pussina, hikoaa kesäisin poimun alta tooosi ikävästi...

- Kengännumero kasvoi yhdellä.

- Rinnat roikkuu.

- Sektioarpi ok, ei oo vaivannut.

- Pissaa ei aina saa pidätettyä...

Äiti 30v, yksi 4v lapsi.

Vierailija
4/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarpia, löystynyt mahanahka, joka ei lähde pois millään jumpalla, iho kun on venynyt, se ei lähde muutaku veitsellä pois enää.

Riippasemmat rinnat ja isommat nännit.

Näin siis pysyvät vauriot.

Lisäksi oli ties mitä vaivaa mitkä parani ja helpottui, liitoskivuista ja pahoinvoinneista lähtien.

Henkinen trauma.

Vierailija
5/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on ulkonäöltäänkin lähes huomaamaton. Alapäästä ei näe olenko synnyttänyt vai en.

- virtsanpidätysongelmaa pieninä lirauksina on ollut 0-3 kk synnytysten jälkeen, mutta ei onneksi kauempaa

- kengänkoko pysyvästi 37 > 38

- paino + 5kg, BMI 24 ollut aika tasaisesti näin.en ole yrittänytkään laihduttaa

- rinnat edelleen nätit, vaikka imetystä kolmelle lapselle yhteensä melkein kuusi vuotta. ennen A75 ja nyt B75, mutta voi johtua pienestä painonnousustakin tämä muutos. nännit nyt normaalit, vaikka esikoista imetellessä aluksi sisäänpäin kääntyneet, mutta onneksi imetys alkoi sujumaan aluksi rintakumien avulla =)

- konttausasennossa vatsa roikkuu eritavalla kuin ennen raskauksia, jos en vedä vatsalihaksilla sisään. ei näkyvää löysää nahkaa.

Ts. eipä haittaa synnytyksistä. Me kaikki vanhenemme. Lapseton minua viisi vuotta nuorempi sisareni näyttää kyllä vanhemmalta kuin minä. Ehkä lapset voivat nuorentaakin? Yöt olen saanut nukuttua hyvin lastenkin kanssa, vaikka onhan tämä elämä näin raskaampaa, mutta toisaalta antoisampaakin ja onnellisempaakin kuin ilman lapsia.

-

Vierailija
6/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kuoli

ei ole parantunut, mutta helpottunut kyllä

Vierailija
7/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppari ja repeämät paranivat aikanaan.

Ihan helvetin kivuliaat pukamat, paskon vieläkin joka kerta verta vaikka synnytyksestä on puoli vuotta.

Mahaan tuli raskausarvet ja jäi pieni röllykkä, mutta nuo nyt ovat pikkuasioita.

Vierailija
8/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mm. kaksi napaa: se kohta missä napa oikeasti on (sen voi nähdä ihon alta) ja se mihin se on valunut kun iho on levinnyt moninkertaiseksi.

Vierailija
9/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toinen oli sektio eli siitä se arpi ja peräpukamat. Eipä nuo mihinkään tuosta lähde...

Vierailija
10/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai toinen oli sektio eli siitä se arpi ja peräpukamat. Eipä nuo mihinkään tuosta lähde...

Vierailija
11/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en lihottanut itseäni siaksi raskauden aikana, jos joku sitä epäilee

Vierailija
12/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka kasvoi ehkä puoli numeroa ja migreeni paheni.

Vierailija
13/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: kolme isohkoa (4-4,5 kg) vauvaa alakautta synnyttänyt ja jokaista vähintään vuoden imettänyt

Samat sanat.

Vierailija
14/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja ainakaan synnyttää.

itselle jäi myös raskausarpia, tissit rupsahti, vaikka kuinka hoidin, maha ei koskaan palautunut yhtä litteäksi, mitä se ennen oli, vaikka urheilenkin. Lantio leveni, näkö heikkeni entisestään. Vanhenin muutamalla vuodella, elämä muuttui täysin..

taas olen raskaana..tämän jälkeen olen varmaan vain varjo entisestä, toiv. en repeäisi enää.

Vierailija
15/54 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-raskausmyrkytys jätti verenpaineen pysyvästi korkeaksi, munuaisissa häikkää

-nivelreuma puhkesi

-näkö huononi -2,5 ->-4,5

Olin 29-vuotias ekan raskauden aikana. Ennen sitä en ollut tarvinnut terveydenhuollon palveluja aikuisiällä lainkaan (jäykkäkouristusrokotusta lukuun ottamatta), nyt 2 vuotta myöhemmin käyn lääkärillä joka toinen kuukausi vähintään, lääkkeitä menee 6-12 tablettia päivässä. Raskaus ei sopinut mun kropalleni lainkaan.

Vierailija
16/54 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paraniko, helpottuiko?

Vierailija
17/54 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipeää arpikudosta on silti havaittavissa alapäässä jonkin verran, huomaan seksin aikana tietyissä asennoissa, muuten ei vaivaa ollenkaan.

Vierailija
18/54 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengänkoko kasvoi 41:een

Tissit lerpahti

Maksaläiskiä naamaan

Lisää ryppyjä ja silmänaluset aina mustat

mutta en silti julkisesti valita :D

Vierailija
19/54 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olis kuin käyttäny liukastetta. Kipu helpottui kun synnytyksestä oli kulunut n.8kk. Pukamat vaivaa toisinaan, arvet vaalenneet. Synnytyksen jälkeen pissan pidättely oli hankalaa aivastaessa ekan kuukauden.

Vierailija
20/54 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus näkö palutuu ennelleen, joskus ei, mulla ei kyllä palautunut