Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löllöpyllyt not 4-ever! Urakan 2.viikko!

07.01.2008 |

Moi! Kivasti oli tarinoita tuossa edellisessä pinossa, joten ajattelin aloittaa uuden; uuden viikon kunniaksi!

Vissiin kaikki oli tainneet veittää viikonloppuna suvaitsevaisempaa linjaa tai karkkipäivää?! Mun viikonloppuratkeilu oli kyllä aivan turhan massiivista, joten ens viikonloppuna yritän herkutella hiukan maltillisemmin! Mutta olen kyllä sitä mieltä, että herkkuhetkiäkin pitää itselleen sallia! Jotenkin porukkamme vaikuttaa varsin realistiselta, emmekä ruoski itseämme joka suupalasta! Eikö sitä sanota, että sellainen toisikin pitkällä tähtäimellä parhaita tuloksia?

Jollakin muullakin paino heilahtelee kovasti, niin näköjään myös minulla. Viikonlopun jäljiltä tänä aamuna puntari näytti vaikka mitä, joten ihan viisasta olis varmaan käydä vain perjantaisin, niin ei joka suupalaa tulis syytettyä...

Aamulla kävin jo pikaisesti kävelyllä, nyt vielä illan suussa toiselle lenkille työntämään vaunuja lumikinokseen! Luulisi ainakin kunnon kasvavan...

Tsemppiä alkavalle viikolle ja laitellaan kuulumisia!

-hiiriemo-

...ajattelin kokeilla sitä kiloklubia, kun sinne saa tunnukset Hyvä terveys-lehden tilaajana. Jos saisin tänään jo tiedot syötettyä...saisi vähän suuntaa, oonko ollenkaan oikeilla jäljillä...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu takanapäin ja aika hyvin pystyin pitämään herkkunälän loitolla.

Lauantaina poikkesin vanhempieni luona ja siellä oli tietysti pakko syödä vähän pullaa. Mutta nyt otin vain yhden palan ja vain yhtä sorttia, vaikka muutakin olisi ollut. Karkkeihin en koskenut. Äiti vähän ihmetteli, kun yleensä mulle tunnetusti maistuu :)

Lauantai-iltana paistettiin perheen kanssa takassa makkaraa, joten se taisi olla viikonlopun toinen " herkku" .

Vaa' alla en ole alkupunnituksen jälkeen käynyt, ajattelin odottaa sinne perjantaihin. Toivottavasti silloin olisi edes se puoli kiloa pudonnut, jaksaisi taas tsempata seuraavan viikon.

Olo on kyllä piristynyt ja jatkuva makeannälkä helpottanut, kun ensimmäiset päivät pääsin yli.

Mulla on kanssa ollut tota painonheilahtelua, mutta paras punnia aina suurinpiirtein samaan aikaan päivästä ja kai aamulla, niin tulos on luotettavin.

Reipasta viikonalkua!

Vierailija
2/27 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tänään on mennyt kyllä hyvin syömisen suhteen.

Kevyttä kalakeittoa, ruisleipää ja kahvin kanssa se sallittu keksi.

Nyt illalla on tupperwarekutsuille meno, mutta pisteitä on vielä sen verran että luulen pärjääväni... ;)

Olen kyllä myös sitä mieltä että herkuttelua ei voi kokonaan jättää. Pitemmän päälle se kostautuu. Kun sallii itselleen jonkun herkuttelutavan, niin silloin myös tavoitepainossa pysyminen onnistuu paremmin. Koska tärkeämpää on se mitä syö koko viikon aikana, kuin mitä syö sen yhden herkuttelupäivän tms. aikana.

Antaa itselleen yhden päivän- viikossa, kahdessa viikossa jne. miten itselleen sopii- luvan herkutella, niin sitten jaksaa taas tsempata.

Sen kyllä olen huomannut että kohtuus kannattaa pitää myös herkuttelussa, koska niin helpolla se jää päälle.... :(

Mutta nyt tsemppiä kaikille tulevaan viikkoon!

Loppuviikolla sitten vasta puntariin. Se paino voi tosiaan vaihdella sen 2 kg vuorokauden aikana, joten kerran viikossa kun punnitsee, niin tulokset ovat luotettavampia. Viime kerrasta muista että välillä paino tippui reilun kilonkin viikossa ja sitten taas oli niitä 100g:n viikkoja... :)

-a-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Aloitin nyt sitten kevyen liikunnan. Teen muutaman vatalihasliikkeen ja muita liikkeitä nyt sitten päivittäin ihan vaan kotona olohuoneen lattialla. Mulla on tota vyötärölihavuuttakin yli sen sallitun rajan...et jos sais noilla vatsalihasliikkeillä jotakin aikaseks.

Hassua on kun musta ei itestä tunnu yhtään et oisin lihava. Mut kaikki laskurit sun muut väittää et ylipainoa on ja muuta. Pakkohan sitä on uskoa sitten että lihava tässä ollaan :)

Nyt vauva heräsi....

Vierailija
4/27 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniköhän toi nikki ihan oikein.

No mut kumminkin siis sitä piti kommentoida, ett mullakaan ei mikään lihava olo, vaikka bmi on pikkasen päälle 30 ja vyötärökin (jaa että mikä?) huitelee satasen pahemmalla puolella. Vaatteenikaan eivät musta näytä miltään megaisoilta, vaikka sit kun toivottavasti tässä saa taas kaivaa jossain vaiheessa kaapista pienempään päälle pantavaa alkaa nämä nykyiset kummasti vaikuttaa isoilta. Olen siis varsin hyvä vissiin manipuloimaan aivojani tässä lihavuus asiassa. En koskaan ole ollut mikään tikkulaiha, mut urheilullinen ja normaalipainoinen. Edelleenkin olen mielestäni varsin urheilullinen, mut ei sitä sit kuitenkaan ole oikein missään kunnossa (siis juoksu tms.). Ei siis ole mitään suurempia itsetunto ongelmiakaan tästä painosta, mutta toki olis erittäin mahtavaa olla hoikempi. Ja terveellisempääkin se olis, kun mulla on kohonnut riski sairastua diabetekseen sen perusteella, et raskausaikana sokerit on heitelly.

No nyt täytyy tsempata ettei nyt illalla ratkee mihinkään herkkuihin.

t. Lempi

Vierailija
5/27 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä muilla on viikko lähtenyt käyntiin, onko jo hieman helpompaa?Itsestäni huomaan ainakin että namit ei ole enää niin usein mielessä ja nyt välipaloina onkin hedelmät :) hyvin toistaiseksi sujuu ja lenkitkin on käyty!ihmettelen suuresti että on näin paljon energiaa...jatkuis vaan piiiiiiitkään:)

joikkuli:kirjoittelitko huhtikuisiin odotuspuolella?vai sekoitanko johonkin toiseen nim.merkkiin?itse en kauhean ahkera kirjoittelija ollut mutta luin säännöllisesti:)

Tsemppiä

mango

Vierailija
6/27 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mulla on tänään tosi huono fiilis. On kylmä, ja mieli tekisi jotain hyvää. Lounaallakin teki mieli syödä enemmän kuin olis ollut tarpeen (en silti syönyt!), ruoka lämmitti niin mukavasti! ;D Sitä paitsi en ehdi tänään lenkille, se on varmaan suurin syy matalentoisuuteen, sillä olen tosi innokas ulkoilija. Josko tovin ehtisin vaikka polkea kuntopyörää lapsia hoidellessa...vaikkei huvitakaan.

Katsotaan, jaksanko tsempata itseni huomiseen ilman suklaata...

Palaan kertomaan.

Vierailija
7/27 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pakotin itseni pienelle kävelylle vaunujen kanssa vaikkei huvittanutkaan...kuntopyörällä suhautin muutaman vaivasen kilometrin perään. No parempi sekin kun ei mitään.

Perjantaihin asti yritän minäkin olla turhia mässyttämättä niin lauantaina pidän herkkupäivän.

Minulla ainakin rusinat ja banaani toimii aika hyvin kun mieli tekee makeaa. On vähemmän rasvaa ja auttaa hetkellisesti makean himoon.

Tsemppiä kaikille!

Risella

Vierailija
8/27 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkilakko on pitänyt ja ruokaremontti on ihan järkevällä pohjalla. Olen syönyt mielestäni kuitenkin suht paljon, koska aluksi olen vain taistellut makeanhimoa kohtaan ja salaatteja ja pihvejä etc. on kyllä tullut syötyä ihan kunnolla. Välillä sitten välipalaksi porkkanakeittoa. Tuskin ihan huimia pudotustuloksia heti tulee, mutta hissukseen eteenpäin.

Viikonloppuna olin iltaa viettämässä ja silloin kyllä myönnän juoneeni kolme makeaa siideriä, mikä sallittakoon:) Aika harvoin nimittäin käyn missään enkä kehdannut tehdä numeroa omasta laihduttamisesta. Jotenkin nyt on sellainen olo, että paino tippuu, kun omaan olotilaan on ollut tarpeeksi kypsynyt.

Puntarissa tulen käymään vain sen kerta viikkoon, koska en halua jatkuvasti kontrooloida itseäni, vaan luotan nyt siihen, että kevyempi ruokavalio antaa kyllä tuloksia.

Vierailija
9/27 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kahden kilon tiputus. Kävin eilen uudelleen ja paino oli 66.5, joten hieman pudonnut kyllä. Eilen alkoi menkat ( silloin ainainen makean himo vielä lisääntyy) ja joo tunnustan kävin avaamassa jouluisen suklaan. Se pieni makea oli lopulta puoliksi syöty rasia ;( Kyllä se olis pitänyt tietää jo avatesa että häiritsee niin kauan kunnes loppu. )

Kyllä minuun ei tepsi muu kuin että kaikki makea pois kotoa ja mies kauppa reissuille jolloin ei tule houkutuksia.

Kyllä se tästä....

-Vuffu-

Vierailija
10/27 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino oli pudonnut 1kg! Kyllä pienelläkin liikunnalla näyttäs saavan paljon aikaan. Mulla näyttäs olevan niin, että saan syödä vaikka kuinka terveellisesti niin paino ei putoa mutta jos liikun edes vähäsen niin saan ihmeitä aikaan. Silmät ristissä ja viikonlopun herkkupäivästä unelmoiden odotan seuraavan perjantaita ja puntarointia ja toivon että toi kilon pudotus olisi pysyvä...

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
11/27 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ton tunteen kun menkkojen aikaan tekee mieli suklaata! Itsekään en pysty silloin vastustamaan mitään mikä helpottais oloa ja mikä sen paremmin sitä oloa helpottaiskaan kuin suklaa :)

Mutta kuukautisten aikaan kuulemma paino muutenkin yleensä nousee kaikenlaisen turvotuksen ja muun myötä joten älä lannistu.

Vierailija
12/27 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että lipsuin eilen kauppaan, ja ostin koko rahalla kaikkea hyvää...mutta söin vain vähän! Ja päivällä poljin kuntopyörällä 20min+40min (imetin välissä), joten se oli aika hyvä!! Herkuttelu huono :(

no, niitä karkkeja sitten jäi, ja tänään heti aamusta jatkoin...sama siis täällä; mitään hyväskää ei näköjään sais kaapeissa olla. Ens viikonlopusta tulossa vielä haasteellinen,sillä silloin juhlitaan tytön synttäreitä (taas)...joten yritän nyt edes huomisen ja perjantain pitäytyä terveellisemmissä eväissä...

tänään sentään kävelylenkillä pari tuntia vaunujen kanssa!

Kauhulla odotan perjantain punnitsemista!! Mutta lannistu en, vaikka joku viikko onkin tällainen! (ja kivaa tulla tunnustamaan tänne teille; jotenkin tulee heti sellanen olo, että noustavahan tästä on! Kiitos teille sisaret!)

Vierailija
13/27 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni huonosti, tai siis ainakin syömisen suhteen... Aamulla en ehtinyt syödä mitään... päivällä meni pasta-kinkkusalaattia kohtuudella, mutta sitten mies keksi että nyt syödään tuo piparitalo... Siinä ei sitten ole kuin sitä piparia ja paljon kuorrutetta ja vielö mariannerakeita.... Sitä on edelleen jäljellä, mutta nyt yritän olla syömättä. Illalla kyllä kuntoilin ulkona lumitöiden kanssa 45 min.

Tänään aamulla kävin vaa' alla, mitä en saisi tehdä.... Olin juonut siihen mennessä varmaan 0,5l kahvia, joten tulos oli mikä oli. Eli paino oli sama kuin viime lauantaina. Mutta ajattelin että jos olisin mennyt ennen kahvia, niin olisikohan tulos ollut puoli kiloa vähemmän.... toiveajattelua... ;) Nyt yritän olla kaksi päivää kurissa ja lauantai-aamuna toivottavasti olisi jotain iloisempaa kerrottavaa...

Haluaisin välillä kunnon pudotuksen, niin tulisi taas motivaatio takaisin.

Eli yli 500g olisi se kunnon pudotus, mieluummin kilo... :)

Tämä kirjoittelu auttaa kyllä ja taitaa muillakin olla välillä ihan samoja ongelmia. Vertaistukea siis löytyy...

Tsempataan!

t.A

Vierailija
14/27 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja liikuntaakin oon harrastanut ihan hyvin. Joka päivä oon tehnyt kävelylenkin ja kahtena päivänä oon suhannut kuntopyörällä. Tänään päiväkahvin kanssa vähän innostuin liikaa...vetelin kourallisen keksejä. ;)

Huomenna punnitus! Jänskää!

Vierailija
15/27 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huominen punnitseminen suorastaan hirvittää! Tänään sentään kohtuullisen normaalisti elelty...vain muutama rusina jälkkäriksi makeannälkään!

Palataan!

Vierailija
16/27 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut hirveä syöppöpäivä!!!!!!!

Mä en jaksa enää uskoa tän viikon jälkeen muuta kuin plussaan... Ei varmaan ole pudonnut paino lauantai-aamuna yhtään. Huomenna on oltava syömättä........ :(

Kävin kyllä lenkillä ja muutenkin nyt liikun koko päivän lasten perässä ja tälleen illalla on vasta aikaa istua ja hengähtää.

Siis miten tää voi nyt olla näin vaikeeta. Miten mä saan itteäni niskasta kiinni. Tätä vauhtia mä en kyllä saa mitään tuloksia kesäksi...

PLÄÄH JA PUUH!

Asiaa ei auta saikulla oleva puolisko joka mässää koko ajan jotain...

Niin ja se piparitalon loppukin meni sit lopulta roskiin. Mä söin siitä koko ajan, joten katsoin parhaaksi heittää loput menee...

Nyt kyllä tosiaan masentaa tää olotila. Ja nytkin taas tekis jotain mieli syödä...

Tiedän et on menkat tulossa, mutta ei kaikkea voi niiden piikkiin laittaa...

Auttakee!!! ;)

Vierailija
17/27 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

No vaikka oma viikko olis voinut mennä tiukemmallakin ruokavaliolla, niin pudotus oli kuitenkin ilahduttavat -1,3 kg. Enempää ei kyl tarviskaan olla, vaikka toki näin alkuunsa sais varmaan " helposti" vaikka pari kiloa viikossa, kun on mistä ottaa. Mut pitkällä tähtäimellä on turha lähteä mihinkään ihan vesilinjalle ja tavoitehan mulla on tammikuulle -3 kg.

Tänään olen menossa kaverien kanssa ulos syömään. Täytyy koittaa valita jotain terveellistä, jos se nyt sellaissa pihvipaikassa on mahdollista. No tänään lounaaksi ajattelin laittaa kasviskeittoa, niin jää pisteitä illaksi ja ehkä mennä myös kuntosalille ennen iltaa. Saa nähdä miten eukon käy...

t. Lempi

Vierailija
18/27 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämän viikon pudotus on se yksi kilo. Kylläpä näiden kilojen pudottaminen on työn ja vaivan takana. Pitikin päästää ittensä näin rapakuntoon...nyt siitä sitten maksetaan. Jaksais tämän kuun loppuun pinnistellä vielä niin sitten vois vähän hengähtää. Jos saan viisi kiloa pudotettua niin aion pitää itselleni ja läskeilleni juhlat ja mässätä oikein luvan kanssa.

Alotuspaino oli 76kg

ja tänä aamuna puntari näytti 74kg

Vyötärö ei kuitenkaan ole pienentynyt....

Tietääkö joku kuinka monta kaloria aikuinen nainen tarvitsee päivittäin ja kuinka monta kaloria pitäisi syödä jotta laihtuisi.

Ja kuinka onta kaloria on kahvikupissa ja yhdessä keksissä? :)

Vierailija
19/27 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tänää kävin puntarissa, iloinen yllätys

3.1 67.3 kg

11.1 65.2kg

tavoite kesään mennessä vähintään 60kg

nesteitä varmaan näin aluksi lähtenyt:)olen tosiaan syönyt mutta terveellisemmin ja kevyemmin, lisännyt liikuntaa.Aikaisemmin se oli tosiaan sitä itsensä palkitsemista ja liikunta lähinnä lasten haku ja vientireissut:)

Toivottavasti ei nyt tule kovin paljon takapakkia...sunnuntaina pojan synttärit!!!Olen ajtellut, että jos paino putoaisi n.500g viikossa niin olisi hyvä!

Palataan huomenna illalla kun olen saanut leipomisurakan valmiiksi:)varmaan aika tuskaista!!!!

viikonloppuja

mango

Vierailija
20/27 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

painonvartijoiden sivuilla oli ainakin, että jos painat

70kg tai alle saat syödä 18 pistettä

71-80 kg 20 pistettä

eli yksi piste n.50-60 kcal...tietenkin rasvasta riippuen

korjatkaa viisaammat jos olen väärässä...itsekin tämä mukaan katsonut syömisiä.

mango

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä