Ansaitseeko ilkeä asiakas hyvää palvelua?
Ei todellakaan. Ajat ovat muuttuneet. Nykyaikana kauppiaat jopa ohjeistavat työntekijöitä ettei heidän tarvitse kaikkea sietää. Kannattaa pysyä kotona jos asiallinen käytös on niin vaikeaa.
Kommentit (24)
Ei. Nykyään asiakkaat menevät liikaa henkilökohtaisuuksiin joka ei ole todellakaan oikein.
Alanuolen laittajan mielestä ansaitsee näköjään. Haistappa vaikka sit V
Itse annan rahani vai firmoille joiden asiakaspalvelijoille saa räyhätä ihan vapaasti. En halua tukea voimaantuneita työntekijöitä jotka selaa TikTokkia työajalla
Vierailija kirjoitti:
Itse annan rahani vai firmoille joiden asiakaspalvelijoille saa räyhätä ihan vapaasti. En halua tukea voimaantuneita työntekijöitä jotka selaa TikTokkia työajalla
Meidän firmaan sun kuppaset rahat ei kelpaa jos olet mulkku, meillä ei kuulu palvella vittumaisia asiakkaita :) tsemii jatkoon, tuolla asenteella sitä tarttet
Olisi oikeastaan ihan toivottavaa, että tilanteessa, jossa asiakas (oikeasti) käyttäytyy asiattomasti, palvelu päättyy siihen. Ehkä olisi hyvä, että joku laki takaisi myös oikeuden julkaista vaikkapa myymälävarkauden paljastavat videot. Onhan näitäkin ollut, että kauppias saa syytteet niskaansa tuotuaan julki jonkun asiakkaan per*eilyn.
Minulta ei. Toimin asiallisesti, mutta olen ystävällinen vain niille, jotka omalla toiminnallaan sen ansaitsevat. Pahimmille öykkäreille sanon suoraan, että palataan asiaan kun osaat käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta saatkin sitten asioida tyhjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi oikeastaan ihan toivottavaa, että tilanteessa, jossa asiakas (oikeasti) käyttäytyy asiattomasti, palvelu päättyy siihen. Ehkä olisi hyvä, että joku laki takaisi myös oikeuden julkaista vaikkapa myymälävarkauden paljastavat videot. Onhan näitäkin ollut, että kauppias saa syytteet niskaansa tuotuaan julki jonkun asiakkaan per*eilyn.
Olen töissä kaupan infopisteellä ja meillä on ihan virallinen ohjeistus, että häiriköitä ei tarvitse palvella. Pyydetään poistumaan paikalta ja tulemaan takaisin, kun on rauhoittunut. Jos ei tottele, vartija paikalle.
Ei tietenkään. Ansaitset mitä tarjoat muillekin ja kohtele muita miten haluaisit että itseäsi kohdellaan, kultainen sääntö Raamatusta. En ole kristitty mutta pätee.
Ylimieliset ja liikaa kuvittelevat asiakkaat jotka vaikeuttavat asioita työntekijöille jo valmiiksi vauhdikkaassa työssä eivät ansaitse hyvää kohtelua takasin. Pitäisi näyttää ovea ja moikka.
"Sitä saa mitä tilaa"
Tällä ohjeella olen toiminut aspassa 25 vuotta. En ole likakaivo, vaikka osa niin kuvittelee. Ja asiakas EI ole aina oikeassa.
Asiakaspalvelun toiminta voi olla täyttä veetuilua. Siis toiminta. Esiintyminen voi olla upeaa, hymyä ja maireutta, mutta toiminta k-päistä hv:tä.
Itse kerran näin, kun vanhempi romaniherra antoi aiheesta asiakaspalautetta, kun ei ollut toiminta kohtuullista häntä kohtaan. Toimintaa ei korjattu tietenkään, koska säännöt. Palautetta ei otettu ollenkaan vastaan. Ihan sama miten asiallisesti tämä esiintyi, kun oli kritiikkiä niin ei siedetty.
Minä olin seuraavana jonossa niin nuori asiakaspalvelija purskahti päin naamaa itkuun, kun oli niin rikki edeltävän asiakkaan muka asiattomasta käytöksestä. Sanoin hänelle, että herra oli kyllä aivan oikeassa ja mitä firma asialle oikein aikoo tehdä. Krokotiilinkyyneleet kuivui neidillä välittömästi.
Tätä on tulossa lisää täysin kylmiä nuoria, joilla ei ole mitään inhimillisyyttä ja kasvottomia konserneja, jotka palkkaavat näitä tekemään likaisen työn. Hei hei asiakaspalvelu.
Ei. Itse myös asiakkaana huomautan toisen asiakkaan ikävästä käytöksestä jos tarpeen. Ei ihmisille saa ilkeillä ilman syytö
On ehkä hiukan tärkeämpää, että asia saadaan hoidettua kuin, että teeskennellään jotain ystäviä.
Kokemuksesta sanon, että parasta palvelua saa mitä ikävämmin käyttäytyy. Sori siitä, ei mitään henkilökohtaista.
Joskus on hauskaa olla vttumaisen maireana asiakkaalle, joka kuvittelee omistavansa koko maailman. Loppuu aika äkkiä riehuminen, kun vastaa vttumaisella hymyllä ja äänensävyllä, jolla yleensä puhutaan pikkulapselle sekä artikuloi asiansa kuin vähä-älyiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Itse myös asiakkaana huomautan toisen asiakkaan ikävästä käytöksestä jos tarpeen. Ei ihmisille saa ilkeillä ilman syytö
Minä myös puolustan toista asiakasta, jos hänet yritetään sivuuttaa tai hiljentää, vaikka asia on hoitamatta.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta sanon, että parasta palvelua saa mitä ikävämmin käyttäytyy. Sori siitä, ei mitään henkilökohtaista.
Sinulta ehkä, suuriimmalta osalta ei. Suurin osa aspoista on sen verran kovaksi keitettyjä, etteivät rupea nöyristelmään i d i o o t t e j a
Kunnon asiakaspalvelu on sitä, että otetaan selvää, että minkä takia asiakas on niin vihainen eikä lyödä heti puhelinta kiinni ajatellen, että asiakas on väärässä ja lisäksi paha suustaan. Esim. Telialle ei voi enää sanoa yhtään mitään heidän firmansa vastaista, vaikka kuinka olisivat tehneet virheen. Moneen kertaan yrittämällä voi saada kiinni jonkun hiukan paksunahkaisemman tyypin, joka uskaltaa tehdä työnsä. Asiakkaana saa olla tosi tarkkana, että mihin suostuu ja ihan perusasioiden kanssa. Laskuttaa voidaan vaikka mitä ja sitten asiakaspalvelussa ollaan herkkää pikku mimoosaa, että hui kauhistus ja luuri kiinni. Eikä vuosikymmenien mittaankaan muutu yhtään läpinäkyvämmäksi ja tavikselle ymmärrettävämmäksi heidän bisneksensä. Ja hinnat on tietysti sovittu operaattorien kesken. Ennen vanhaan puhelinlaitokset olivat ihan mukavaa ja kunniallista toimintaa ja sitä paitsi soittaminen oli edullista. Nykyään sama ala on kaikkein salakähmäisin, inhottavin ja paskamaisin rahanrohmuaja. Lisäksi ihmiset on sidottu kännyköihin ja nettiin. Aikaisemmin oltiin vaikka ilman puhelinta eikä haitannut mitään. Riitti, että pystyi jostain hoitamaan välttämättömät asiat. Mikäli olisi mahdollista, hylkäisin heti kaikki operaattorit.
Eilen viimeksi asiakas huusi kurkku suorana sellaiselle joka oli ekaa päivää. Kivasti alkoi ura.