Tammikuiset Ma-Ke
Kommentit (68)
Voi että miten ihana olikin lukea Mantelihampaan ja Mutsiko:n vauvakuulumiset! SYLIN TÄYDELTÄ ONNEA
Ohessa linkki loppuviikon juttuihin, ettei kukaan missaa niitä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=12082864&p=1&tm…
Hyvää viikonalkua kaikille.
Magda_lena
...onnea uusille tammitanaville, jotka ovat jo saaneet nähdä päivänvalon!!! Ihanaa että kaikkien vauvat ovat terveitä ja hyvissä voimissa=)
Mulla oli eilen jo aika kivuton pv sektiosta, mut intoonnuin sit siivoomaan ja hoitelemaan 1-vuotiasta liikaa ja kostautuihan se!!! Illalla oli kovempia kipuja, kuin myös tänään.
Kaikille synnyttäneille, taidan mennä jo avaamaan tammitenavien ketjun tuonne vauvanhoitopuolelle, jos ei kukaan ole viel ehtinyt, niin voimme me jakaantuneet jatkaa turinoita ja vauvanhoitoarjen kokemustenvaihtoa siellä. Tulen kyllä seuraamaan erittäin intensiivisesti tätä odottajienkin jännittävää ketjua=)
Tsemppiä kaikille kellä vielä masussa matkaaja..
Onnea jälleen kaikille uusilla vauvautuneille, kiva ois jos tekisisitte pinon tuonne hoitopuolelle myös. Kiva ois seurata vauva-arkea ja kysellä neuvoja tarvittaessa.
Onko kukaan muu niin pessimistinen, että ei edes odota että vauva syntyisi ilman käynnistystä? Meidän esikoinen meni viikon yli ja oli käynnistetty synnytys ison koon vuoksi. Jotenkin minusta vaan tuntuu että tämä menee samalla tavalla.. Käynnistys olisi 18. pvä ja eihän se sieltä kuitenkaan heti tule.. Saattaa vaikka tulla vesimies :)
Huomenna on siis neuvolan laskurin mukaan la, vaikka kaikki netin laskurit sanoo että se olisi tänään. Liekkö tuolla merkitystä loppujen lopuksi...
Tsemiä kaikille suppareiden ja synnytyksen kanssa!
ONNEA mutsiko ja mantelihammas pikkuprinssien syntymän johdosta!!!
Nyt näitä tammitenavia putkahtelee maailmaan melkein joka päivä.. IHANAA!
Tässä heti ensimmäiseksi neuvolakuulumiset:
viikkoja jo 41+0:
- paino noussut viikossa 1100g, nyt yhteensä vajaa 12kg
- verenpaine 120/77
- turvotus +
- pissa puhdas, leukosyytit edelleen +
- sf huimat 38
- vauva ei laskeutunut.....
- sydämen syke + n.140
Pääsen vielä yhteen ylimääräiseen ultraan torstaina jos sinne asti selviän.. terkka antoi ajan kun siellä oli vielä vapaita lääkäriaikoja, tehdään painoarvioo ja katsotaan kohdunsuun tilannetta! Tää on näitä pienen kunnan etuja- täytyy sanoa että hyvää palvelua olen saanut koko ajan neuvolasta! Hyvä mieli tulee tuollaisesta. :)
Perjantaina olisi se pelkopolikeskustelu ja ensi viikon maanantaina yliaikaiskontrolli taysissa. Saa nähä selvitäänkö sinne asti...
Eilen taas supisteli koko päivän epäsäännöllisesti, iltaa kohden tiuhemmin ja hiukan kipeemmin. mutta niin ne vaan taas lopahti kun menin nukkuun... Kypsyttää! Tänään ois taas luvassa reipas kävelylenkki ja sauna, olen kyllä menettänyt toivoni että tämä kaveri tulisi pois masusta ilman lääkkeitä. Blaah...
Onkos täällä muuten vielä muita " yliaikaisia" ???
Magda-Lenalle vauvan laskeutumisesta. En muista oliko tämä sinulle ensimmäinen raskaus vai oliko sinulla muita lapsia mutta minulle sanottiin neuvolassa että uudelleensynnyttäjillä vauvat harvoin laskeutuu ja kiinnittyy paljoa ennen synnytystä. Että vauva saattaa laskeutua vasta kun synnytys käynnistyy! Itselläni siis viikkoja 41+0 eikä vauva vieläkään laskeutunut...Synnytys toivottavasti lähellä!!
No mutta eipä tässä tällä erää kummempia.
Jatketaan odottelua...
ihanaa tammikuista päivää tammimammat!
satsuma 41+0
Eli on täällä ainakin yksi joka on sen verran pessimistinen tässä vaiheessa raskautta että en usko että tämä meidän kaveri tulee pihalle ilman käynnistystä!! :) Mulla siis mennyt jo viikon yli la:n.
toivotaan kummallekin supistuksia tai jotain muuta merkkejä synnytyksestä!
tsemppiä!
satsuma
Ihanaa että koko ajan tapahtuu se tarkoittaa väistämättä sitä että pakko tässä on itselläkin joku muutos tilanteeseen jossain vaiheessa tulla :D
Olen nukkunut niin loistavasti viimeiset 4-5yötä ettei rajaa. Vauva liikuskelee tosi vähän taitaa tila olla viimein loppu. Tänään on se ensimmäinen " maaginen" raja sillä poika syntyi " tänään" eli 39+5. Tyttö aloitti syntymisen " huomenna" .
Mulla ei tunnu mitkään ässät auttavan. Lasten kanssa olen temunnut ulkona koko viikonlopun kävelylenkeillä ja äsken käytiin mäkeä laskemassa kun viimein tuli lunta tänne eteläänkin. Miehen kanssa ässät kokeiltu ja koko kämppä siivottu ja sitä rataaa. Ei auta ei :D En siis yritä enää mitään. Odotan vaan sitä 5 kilosta jässikkää, kivualiasta synnytystä, kovia repeämiä ja ja ja
Meni vähän omanapaiseksi mutta mielikin on sellainen että se pyörii tällä hetkellä vain yhden ainoan asian ympärillä ja se on tuo oma napa :/
RuuteliTuuteli 39+5
Onnea ihan ensiksi kaikille vauvan saaneille! :)
Aika alkaa todellakin käydä pitkäksi, joka päivä on supistuksia ja vieläpä säännöllisä ja kipeitä. Aina ne kuitenkin loppuu 1-2h jälkeen. Alavatsalla koko ajan menkkamaista jomotusta ja muutenkin outo olo. Välillä on kuuma ja sit tulee kylmä. erityisesti kipeä supistus saa hien nousemaan pintaan. Mielenkiinnolla odotan sitä tunnetta kun synnytys oikeasti käynnistyy. nyt on siis viides päivä menossa näiden supistusten kanssa jos oon enään itsekään oikein laskuissa mukana. Mulla olisi la perjantai, silloin on myös neuvola, joten saa nähdä ollaanko vielä silloin yhtenä kappaleena. Meille olisi ensimmäinen lapsukainen tulossa, joten ei ole mitään vertailukohtaa aiempiin raskauksiin.
Kovasti sitä tekisi mieli jo oma nyytti saada syliin, mutta eipä taida sellaista keinoa olla, joka todella sen synnytyksen käynnistää. On kyllä ollut kiva lukea muiden kokeilemien hoitojen tehoa, mutta itse en ole uskaltautunut noihin varsinkin kun tuo maaginen la ei ole edes ylittynyt.
Tsemppiä kaikillenäille viimeisille viikoille ja eiköhän me taas tänään muutama tammitenava saada lisää ;) tässä on päivää jäljellä vielä monta tuntia...
Huhtityttö ja möykky 39+3
Onnea vaan kaikille jo perheenlisäystä saaneille! Alan todellakin olla kateellinen... =/ Vähäisetkin supistukset on lakanneet, tosin jos kävelee jonkun matkaa niin sitten niitä tulee kyllä... muuten ei juurikaan mitään. Että eiköhän tässä yli mennä ja paukkuen! =/
Neuvolassakin terkka sanoi tänään, että yleensä se niin menee että suurinpiirtein samoilla viikoilla syntyvät kun entisetkin jos on uudelleensynnyttäjä. Masentavaa! Odottavan aika on pitkä!
Hemoglobiini oli sentään noussut 127:ään... se olikin ainoa päivän varsinainen uutinen! Heh...
Taidan mennä keittämään piristävän kupin kahvia upo-uudella moccamasterillani! =D Siitä se iltapäivä lähtee taas...
vilmahilja 38+2
Onnea vaan kaikille, jotka ovat saaneet sen oman nyytin syliin!
Mä täällä odottelen jo kovasti, että pääsis lähteen laitokselle. Tahtoo sen nyytin jo syliin eikä tonne masuun.
Viime yön nukuin todella hyvin. Heräsin ainoastaan kerran kun näin vähän pahaa unta ja siinä samalla sit käväsin vessassa, niin seuraavan kerran saikin nousta vasta aamulla. Kyllä tuntui mahtavalta, ku sai nukutuksi oikeen kunnolla. Kyl mä varmaan jonkun 9 tuntia vetäsin siinä komeasti unta ;)
Siitä onkin aikaa kun olen viimeksi nukkunut noin pitkään.
Keskiviikkona mulla ois taas neuvola...saas nähdä mitä siel sanotaan.
No, mut nyt alan vähän levähteleen ennen kuin pitää alkaa tekeen ruokaa ja siivoileen...palataan taas...
Suppareita odotellessa!
Minskeli + poju
Viikonloppu meni taas. Lauantai-sunnuntai välisenä yönä heräsin ku tuli muutama kipeämpi supistus ekaa kertaa, sit kävin vessas ja uni ei enää tullu ku ukko vielä kuorsaa niin p.r..leesti!! Kiukkusena nappasin peiton ja tyynyt, sit painuin alakertaan sohvalle nukkuu. Aamulla mies tuliki ja oli ihmetelly mihin mä olin lähteny:D Sano sitte et olisit hänet potkinu mielummin sohvalle. Mä uskon että tämä vauva menee kyllä lasketunajan tienoille niinku sisarensakin sillo.
Tänää käytii kavereilla kylässä aamusella. Illalla menen kampaajalle kaunistautumaa vielä=) soittelen oman äitini kanssa joka päivä, hän tulee ens.viikolla meille sit päivystää ja tietysti mulle henkiseksi tueksi.
Mulle tulee ihme päiviä esim. lauantaina sain ravata p:skal vähän väliä, tänääki olen useampaa otteesee käyny, no onhan se hyvä et suoli toimii=D Välillä mulla on pahaolo. No se siitä...
Kaikille vaan voimia, monilla näkyy jo olevan laskettuaika, eli kohta ne sieltä syntyy!! Nämä viimeset viikot on vaan niin pirun pitkät ja ei totisesti ajattele enää muuta ku et sais jo vaavan sylii!!
minä ja herne rv tasan 38
Onnittelut uusille äideille ja vauvoille.
Blaah sanon vaan. Olin juuri vyöhyketerapiassa ja oli tosi ihanaa, mutta valitettavasti en ole edistynyt tässä synnytyshommassa. Sain edistävää hierontaa ja hoitoa, mutta Anni pelkää, että siitä ei ole juuri muuta hyötyä kuin että saan hirveän määrän kivuliaita supistuksia, jotka eivät kuitenkaan johda mihinkään. Blaah.
Joten edelleen ollaan se kaksi cm auki, vauva on liukunut hieman enemmän kohti selkärankaa, joten se olikin se ainut positiivinen juttu, mutta ei taida vauva vielä alkuviikosta syntyä.
Joku kirjoitteli kiinnittymisestä... minulla on kolmas lapsi, ja hän on laskeutunut ja osittain kiinnittynyt jo viikolla 35. Nyt viikolla 37 on typyn pää tiukasti kiinnittynyt. Ei kuulemma mitään outoa uudelleen synnyttäjille. Toisaalta meillä on se ongelma, että vaikka pää olisi kiinnittynyt niin kohtu on liian " löysä" ja makaa eteenpäin, jolloin vauva ei kuitenkaan ole aivan valmis.
Minä jatkan lepäämistä, toivottavasti pian jo tapahtuisi jotain. Nyt alkaa maha olla tiellä ja yöllä vaikea nukkua selkäkivuilta.
t: Pia ja pikku myy rv 37+5
ONNITTELUT Mantelihammas ja Mutsiko! Ihania uutisia.
Ja nyt saa tämäkin mamma pestä ne äitiyspakkauksen vaatteet, paketti tuli nimittäin vihdoin tänään! Kyllä sitä saikin odottaa. Näyttihän noita postissa olevan rivi seinän vieressä, että varmaan aika moni muukin äippä täällä sai noutaa tuon maagisen laatikon... Mulla oli sitten siinä paketissa kaks ruokalappua, ja iso lappu jossa luki että peite on pestävä ennen käyttöä. Taidan pestä nekin ruokalaput. Ja tietty kaikki muutkin tekstiilit.
Kävin aamulla neuvolassa, nyt paukahti rikki +10kg raja lähtöpainoon siis lisää. Mitenkähän tuo paino yleensä reagoi viimeisillä viikoilla? Mulla on tänään rv 36+5 (eikä 37+0, kuten opiskelija-harjoittelija jostain syystä oli raapustanut mun korttiin eikä ollut lainkaan laittanut painon muutosta/vko ylös) että vielä on noita viikkoja edessä.
Hemppa oli noussut vähän, viime kertaisesta 112 nyt 119. Kaikki näytti olevan ok, ja kyllä se meidän vauveli on jo ihan lähtökuopissaan, sanoivat että " pää on hyvin täällä alhaalla, ei saa enää liikahtamaan" johon minä kysyin että tarkoittaako se sitä että se on kiinnittynyt. Vastaus oli että kyllä tarkoittaa. Voi se sitten olla näinkin ensisynnyttjäjällä... Ja painoveikkaus oli neuvolantätiltä " semmoinen 3kg" , torstaina menen sinne Oulaskankaalle käymään ja siellä ne tekee vissiin tarkemman painoarvion.
Huh, kävin äsken 50min kävelylenkillä tuolla tuiskussa, teki ihan hyvää mielelle ja varmaan myös kropalle mutta massun puoli tuntuu vähän protestoivan. Suppareita tai jotain sinne päin... saa nähä, alkaako lonkatkin vihoitella, kuten kerran aikaisemmin kävi.
Jep, pitää lähteä ruuan laittoon, mieskin kohta kotiutuu työrintamalta.
Hyviä vointeja kanssasiskot!!
Tolleroinen rv 36+5
Pieni suloinen tyttö syntyi meille viime torstai aamuna 3.1. (39+4) klo 7.46 painoa 3400g ja pituus 49cm, pipo 33,5. Tänään tultiin kotiin ja palaan kertomaan tarkemmin kunhan vähän keretään huilia omassa sängyssä.
On se vaan niin jännää! Onnea muillekin jo ehtineille.
Pore&NeitiPapunen 4vrk
Mutta eihän mulla olekaan kuin " vasta" 38+2.
Kävin tänään neuvolassa ja arvot aika ok. Verenpaineet koholla, mutta ei edelleenkään katastrofitasolla. Turvotusta on jaloissa kun ei meinaa saappaat mennä kiinni pohkeista. Huh.
Vauvan syke pyöri 140 molemmin puolin ja tyyppi on kuulemma jo tosi alhaalla. Hyvä niin.
Pii-tu kyseli muita käynnistettyjä pessimistejä... :) Minä olen. Esikoinen meni 2 viikkoa yli kun ei ollut mitään aikeita tulla ulos. Sitä sitten kolme päivää käynnisteltiin kunnes tuli vauhdilla. Joten en oletakaan että tämä tulisi ilman apuja ulos. Vaikka supistuksia ollut jo muistaakseni rv 28 alkaen.
Nyt olen sitten yrittänyt pysyä kärsivällisenä ja psyykkaan itseäni että mulla on vielä kolme tai neljä viikkoa jäljellä tätä ihanaa odotusaikaa! Olen vain niin tolkuttoman väsynyt koko ajan. Miehellä työviikko, eikä sitä kotona näy. Tulee kun nukumme ja lähtee kun nukumme. Esikoinen ei siis tietenkään nuku enää päiväunia, joten mulla on täysi työ pysyä hereillä. Ja kun on väsynyt, niin tulee ihan turhaan tiuskittua lapselle. Se harmittaa. Ja esikoinen on muuten niitä lapsia, jota eivät nuku eivätkä tarvitse unta juuri nimeksikään. Nukahtaa klo 23 ja herää klo 8. Niin, eikä se myöskään syö. Jokainen ruokailu on taistelu. Tai en enää taistele, se vain yksinkertaisesti jättää syömättä. Tosi kivaa.
Yöt menee vessassa juostessa. Käyn yleensä 3-4 kertaa. Ja ummetusta mulla on ollut melkein koko odotusajan. Sekin vielä. Ja vähänkin väärä kylkiasento aiheuttaa yöllä kipuja vatsaan ja selkään, joten tarkkana saa tyynyröykkiöiden kanssa olla.
Jos olen jo valmiiksi näin väsynyt, niin miten hitossa sitä jaksaa synnyttää??? On tämä mukavaa.
Niin, joko teillä on ne kummit valittuna? Vai päätättekö sitten kun on " pakko" ?
Tällaista tänään. Taidan vielä kahvit keittää jotten aivan sammu tänne.
ipu 38+2
Ehkä en nyt sitä positiivista mielialaa pysty koko ajan ylläpitämään... turha toivo.
Ummetusta on ollut täälläkin ihan koko raskauden ajan. Siis persus on niin tukossa että ihan kuin ei muuten ois tukkoinen olo.. Kysyinkin viime viikolla neuvolasta ja sanoivat että käytä toki Dauphalacia tai Levolacia ylläpitoannoksen verran päivittäin. Niinpä olen tässä päivittäin ottanut Levolacia 15ml ja kaksi tuntia ja voilá :D Helpottaa oikeasti, on muuten ruvennut vatsa muutenkin toimimaan, silti olen ottanut tuon 15ml. Minulla on muuten aikas tarkka tuo 2h, sitten lähtee, voi suunnitella menonsa tuon mukaan...
" ihana" kuulla että on muitakin pessimistejä. Mutta minulla on toivoa ;) miehen viikkohoroskoopissa luki että hänelle tai hänen sukulaiselleen syntyy perheenlisäystä. :D Juu, uskotaan, mm-m... :)
Taitaa olla vierähtänyt aika monta kuukautta kun olen viimeksi kirjoittanut. Olen kyllä ahkerasti käynyt lukemassa mutta siinä vaiheessa kun on kahlannut aina uusimmat jutut ei ole jaksanut enään omia kuulumisia kirjoitella :)
Ensimmäiseksi Oikein paljon Onnea kaikille oman nyytin saanneille! Sitä tunnetta tässä odotellessa ;)
Huomenna olisi laskettu aika ja ei kyllä varmasti vielä pariin viikkoon tapahdu mitään. Olo alkaa kyllä olemaan jo tukala ja toivomus suynnytyksen alkamisesta itää koko ajan mutta samalla pelko synnytystä kohtaan kasvaa...kai se on ihan normaalia ensisynnyttäjänä pelätä tuntematonta...mutta kuitenkin pelottaa niin p..keleesti. Onko muilla samoja fiiliksiä???? Haluisin niin jo nyytin kainaloon mutta voi voi tätä pelkoa!!!!!!
Päivät alkaa mennä ihan matelemalla kun mihinkään ei oikein osaa enään keskittyä kun odottaa vaan että jotakin tapahtuisi.
Huomenna on neuvola ja vitsailinkin jo viime viikolla neuvolatädille että toivottavasti ei nähdä enään raskauden merkeissä seuraavalla käynnillä vaan tullaan perheenä....mutta näin sitä taas mennään vaappumaan ison mahan kanssa neuvolaan :) Sain soittoajankin jo äitiipolille yliaikaisuuden varalle...aaargh..
Ehkä on hiukan negatiiviset fiilikset tällä hetkellä mutta tämä olo ja saamattomuus ja odottaminen kun ei tiedä milloin se vauveli haluaa saapua tähän maailmaan alkaa hieman nakertaa fiiliksiä!!!
Onneksi täällä varmasti muita mammoja ja tulevia mammoja jotka ymmärtävät fiilikset.
Illan jatkoja
Nildemar 39+6
Tänään oli neuvola. Neuvolatäti ei meinannut löytää sydänääniä joten oli hiukan huoli. Vihdoinkin löysi ja samalla heräsi epäily että vauva olisi kääntynyt perätilaan. rvllä 33 oli vielä poikittain, rvllä 36 oli jo rtssä ja nyt ilmeisesti perätilassa. tosin en usko/luota hänen kommentteihin ja mielipiteisiin joten keskiviikkona on ultra ja lääkäri sairaalassa, saa tietää että mikä on tilanne. hiukan kauhistuttaa jos juniori on perätilaan kääntyny ja se pitäisi alakautta synnyttää....
kaikki oli ok.
onneksi olkoon kaikille nyytin saaneille. ehkä sitä itsekin pian... la on viikon päästä maanantaina joten viimeistään kolmen viikon päästä on meilläkin vaavi sylissä :D
mutta nyt lepäilemään taas. terkkari paineli ja kokeili sen verran kovalla kädellä että en tienny miten päin olisi. joten nyt otetaan ilta rauhallisesti...
vielä turvotuksesta. jalat on turvonneet melkein kaksin kertaiseksi . ei kaunista katseltavaa...
vointeja :)
MiiKaro rv 39
Mulla oli myös tänään neuvola, eikä sydänääniä meinannut kuulua kunnolla. On kuulema normaalia näin loppuraskaudesta, että niitä joutuu haeskelemaan.
Mulla vauva on jo tosi alhaalla ja osaksi kiinnittynyt (ekassa raskaudessa kiinnittyminen tapahtui viikkoja ennen synnytystä). Koko viikonlopun olikin synnytystä ennakoivia oireita (samanlaisia kuin sinulla, uusi). Tänään olin heti aamusta asti " ihan pihalla" ja supisteli koko ajan: seistessä vatsan puolella ja maatessa alaselkää. Oli niin tukala olo, että varmistin isältäni, jotta voisi tulla esikoisen kanssa, jos lähtö tulee. Neuvolan jälkeen otettiin esikoisen kanssa 2h päikkärit ja sen jälkeen on ollut siedettävämpi olo, onneksi. Mutta kyllä lähtö sais jo tulla, kohta en enää jaksa!
En osaa pelätä tulevaa synnytystä. Tällä hetkellä eniten " pelottaa" se, että mistä tietää lähteä ajoissa sairaalaan. Nyt kun on povattu nopeaa synnytystä...
Mulla ollu myös paljon ummetusta, mutta viimeiset 4pv maha toiminut liiankin kanssa, kun supistukset kohdistuvat pääasiassa peräsuoleen :).
Tolleroinen, kiva että sait äitiyspakkauksen!
Tosi paljon jaksamista kaikille!!!
Justus rv38+
Onnistuinpa kadottamaan lähes valmiin tekstin. :/ Tämä läppärin hiiri on vähän turhankin herkkä, kun monesti sitä vahingossa hipaisee ja tekee jotain, mitä ei pitäisi..
Onnittelut kaikille vauvautuneille, teitähän onkin jo monta!
Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena. Vaavi on ollut jo reilu pari viikkoa kiinnittyneenä ja masu on laskeutunut selvästi tuossa vuodenvaihteen tienoilla. Nyt viime päivinä on tuntunut entistä kipeämpää vihlontaa häpyluussa, että kai siellä jotain edistystä tapahtuu, vaikkei muuten oikein mitään tuntemuksia olekaan. Menkkamaista juilintaa on päivittäin, mutta kipeitä supistuksia on ollut vain kaksi viime viikolla.
Olo alkaa muiden tapaan olla jo malttamaton, saisi vaavi syntyä jo pian! :D Pääsisi vain tästä taudista eroon ensin.. vuosi on alkanut vähän ikävästi flunssaa sairastaessa. :/
Lähestyvä synnytys alkaa jännittämään päivä päivältä enempi. Eniten on alkanut mietityttää mahdolliset repeämät tai episiotomia, mutta yritän olla ajattelematta niitä liikaa. Ehkä tämä on ihan normaalia loppuajan hermoilua, kun ei tarkkaan tiedä, mitä on tulossa ja on liikaa aikaa pohtia asioita..
Tulipa omanapainen viesti, kun en muista, mitä kaikkea olette viime aikoina kirjoitelleet..
Hyviä vointeja kaikille. :)
turkoosi & vaavi rv 39+3
aloitin uuden pinon. tosin en osaa kopsata viimeviikon turinoita tähän sillei hienosti... joku muu tekee varmaan sen!! kiitos!!
Oikein paljon Onnea Mutsiko ja Mantelihammas perheen lisäyksestä!!!! Täällä kateudesta soikeana on kiva lukea aina kun joku on jakautunut!!!
Olen nukkunut issias kivuista huolimatta viimeyönä 12h yhdellä vessaheräämisellä!!! kaurapussihauteen kera nukahdin ja hyvin nukutti kun en ollut kylkeä kääntänyt!!!
Aika hyvä olo!!! Olisikohan kenties valmistautumista lähtöön... tai toiveajattelua... Suppareita tulee semmoinen kunnollinen noin yksi/päivä ja menkkasuppareita kyllä useampia. limoista ei edelleenkään tietoa.
onko porukka mennyt nyytin hakureissuille????
supparituulia kaikille!!
hemi 39+4....