Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useamman kun kahden pienen lapsen perheissä vierailu=rasittavaa

Vierailija
07.01.2008 |

Niin ja on kahdenkin pienen lapsen perheessä vierailu rasittavaa mutta sitten kun niitä on vielä enemmän... Mulla yhdellä kaverilla 3 lasta ja kahdella 4 lasta ja ei niistä vierailuista tule oikein mitään... Koko ajan joku niistä kakaroista keskeyttää jollain lailla. Siis ihan koko ajan. Juuri kun alat puhumaan jotain niin se lopetetaan kakaroiden toimesta. Aikuisten asioita ei voi puhua ollenkaan kun koko ajan joku kyöhnää äitinsä kyljessä milloin milläkin asialla. Aivan kamalaa on noissa neljän lapsen perheissä :( Lisäksi vielä se, että äidit on väsyneitä koska kukaan ei järjissään selviä neljästä lapsesta ja huutavat sitten niin, että vieraidenkin korvat raikaa... Olisi kiva paitsi keskustella 3 lausetta ilman keskeytystä niin myös esim. pelata jotain mutta sellaisestahan ei tietenkään voi kun haaveilla. Ikävää, että menee ystävyys hukkaan koska eipä paljon huvita käydä katselemassa kenenkään kakaralaumaa kun itse ei saa vierailusta mitään. Niin ja ne äidit ei paljon ilman lapsiaan liiku sillä kuka isä on kiinnostunut työpäivän jälkeen katsomaan kolmen- neljän riiviön perään?

Kohta te alatte aivan varmasti kertoa kuinka TEIDÄN niin ja niin monilapsisessa perheessä on niiiiiin harmonista ja rauhallista ja aikuiset juttelee ja pelailee ja äiti pääsee joka ilta ulos kahvittelemaan ym. Se on harhaa vaan. Suurimmaksi osaksi se on juuri tuota.

T. yhden lapsen kyllästynyt äiti joka haluaisi ystävänsä takaisin

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyyssuhteet valitettavasti muuttuu elämäntilanteiden kautta, mutta sen ruikuttaminen netissä ei auta mitään.

Vierailija
62/78 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla (itsellä 2 lasta) on muutama 3-lapsinen entinen opiskelukaveri ja kyllä niillä perheillä on ihan älyttömän isoja eroja.

Erään kaverini kanssa tapaan vain ilman kaikkia lapsia, sillä hänen 3:lle lapselleen sattuu ja tapahtuu koko ajan. Itkua, kiipeilyä, onnettomuuksia...

Näiden muiden 3-lapsisten kanssa vierailut sujuvat todella paljon rauhallisemmissa merkeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelut:

- minä en ole käynyt baarissa koko sinä aikana sen jälkeen kun lapsen sain koska mua ei kiinnosta baarit pätkääkään

- minä en ikinä tunkenut lastani kenenkään syliin

- minä kuuntelen ihan jokaista ystävääni

- minä en ole jättänyt lastani kenellekään kauppareissun ajaksi vauvana ja myöhemminkään en kavereilleni :)

Mutta jos edelleen olet sitä mieltä, että minä olen tämä syntinen kaverisi niin kerropa minkäikäinen lapsi minulla on? Mikä on minun harrastukseni? Ap

Vierailija
64/78 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko sinussa on vikaa tai sitten sinulla on kumma ystäväpiiri.

meillä on kolme lasta ja hyvän ystäväni perheessä kolme lasta. jos me kyläilemme toistemme luona (kuten usein on tapana) kukaan lapsista ei koskaan keskeytä meitä. lapset leikkivät aina niin innoissaan keskenään, että saamme suorastaan maanitella heitä kahvipöytään.

ehkä kyse onkin siitä, että sinun lapsesi on niin tylsä ;), ettei kukaan kolmen lapsen perheen lapsista jaksa hänen kanssaan leikkiä?! mitä jos hankkisit enemmän lapsia, niin teistäkin tulisi suosittuja ;)?

Vierailija
65/78 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa alkoi väsyttää jo se jatkuva vieraiden ramppaaminen ja kahvin keittäminen kun taloon tunki väkeä kuin omaan kotiinsa=)

Vierailija
66/78 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei saa tarpeeksi ystävänsä huomiota? Hehee, koomisen puolelle menee. Mun bestis sai vauvan, kun me molemmat oltiin 19v ja silloin mua harmitti jäädä toiseksi. Mutta vanhemmalta ihmiseltä, joka on itsekin äiti, voisi odottaa kypsempää ja ymmärtäväisempää suhtautumista.

Etsi uusia kavereita, jos noin paljon korpeaa.

Vierailija
67/78 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta syntyy kolmas ja voi auta armias, saadaan varmaan ostaa itsellemme koko kylä omaksi ettei ketään häiritse elämämme.

Eipä se kuule ole vanhemmistakaan kivaa kun on vilkkaa lapset, ainakaan silloin kuin kyläillään puolin ja toisin. Silloin toivoisi, että oma lapsi olisi se joka istusii 1,5 hiljaa ruokapöydässä syöden ja sotkematta ja ikää alle 2v. Mutta minkäs sitä omille geeneilleen voi ja että ne on tullut siirretyksi lapsiinsa. Pienet lapset eivät ihan ymmärrä sitä ettei saa keskeyttää, puhun nyt n. 2 ja 3v. meillä ainakin alkavat itkeä ja parkua jos ei kuunnella heille tärkeitä asioita hetken. Ikävää on jos ystävät eivät ymmärrä, mutta tuskin sitten kyselevätkään kylään vähään aikaan.

Kohta ne lapset juoksevat kännireissuillaan ja me äidit murehditaan sydän syrjällään. Olen ihan onnellinen kuitenkin tästä elämän vaiheesta vaikka niin hemmetin rankkaa onkin.

Vierailija
68/78 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas on erittäin ärsyttävää käydä kylässä yksilapsissa perheessä jossa perheen ainoa " prinsessa/prinssi" vie kaiken huomion!:/

Mitään asia ei saa puhuttua niin etteikö tuo perheen " pää" ole suunapäänäkätenä siinä seassa " juttelemassa" ja näyttelemässä temppujaan! Hänellä kun ei muuta seuraa ole kuin äitinsä ja tämän vieras...

Meillä sentään me aikuiset saamme vierainemme jutella keskenämme ihan rauhassa vaikkapa pari tuntia eikä lapsista ole mitään haittaa, sillä he leikkivät kaikki lastenhuoneessa jotain mukavaa, itsekeksimäänsä leikkiä, eivätkä siis kaipaa aikuisten seuraa/hyväksyntää/kommentteja leikkeihinsä:)

t. suurperheen äiti

Vierailija
69/78 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisi kiva jutella muustakin tai ainakin rauhassa. Ei se ole siitä kyse, että " jää kakkoseksi" , enhän mä nyt oletakaan kenenkään perheen yli menevän hyvänen aika sentään! Minusta on vain mukavaa tavata ystäviä ja jutella kaikista maailman asioista mutta se ei onnistu jatkuvien keskeytysten vuoksi. Kyllä minä huomioin ja tykkään kavereideni lapsista, leikin, pidän sylissä ja juttelen mutta silti joskus niin kyllästyttää, että mistään ei voi jutella rauhassa.

Sitten vastine tähän: meillä on kolme lasta ja hyvän ystäväni perheessä kolme lasta. jos me kyläilemme toistemme luona (kuten usein on tapana) kukaan lapsista ei koskaan keskeytä meitä. lapset leikkivät aina niin innoissaan keskenään, että saamme suorastaan maanitella heitä kahvipöytään.

ehkä kyse onkin siitä, että sinun lapsesi on niin tylsä ;), ettei kukaan kolmen lapsen perheen lapsista jaksa hänen kanssaan leikkiä?! mitä jos hankkisit enemmän lapsia, niin teistäkin tulisi suosittuja ;)?

Ilmeisesti lapsenne ovat sen ikäisiä, että leikkivät? Näissä perheissä katsos vain yksi niistä lapsista leikkii aina omani kanssa ja ne 2 tai 3 muuta häiriköivät parhaansa mukaan aikuisten juttuja. Missä näissä teksteissä on lukenut, että minun lapsellani ei ole leikkiseuraa? Enhän mä siitä täällä valita! Ja siis juurihan kirjoitin, että meidät kutsutaan kylään joten kai me silloin olemme suosittuja?

Vierailija
70/78 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, jota en kohta enään uskalla kutsua meille. Saatan kutsua joskus hänet lounaalle, mutta ai että kun ärsyttää kun se ei lähde pois! Istuu rauhassa sohvalla tajuamatta pienenitäkään vinkkiä että nyt voisi jo lähteä. Alan laittamaan lapsia päiväunille tms. ei soi mikään kello että on aika lähteä. Illalla jos sitä pyytää vaikka klo 17 niin on aivan varma ettei se lähde pois kun aikaisintaan ilta kasilta. Ei tajua että olis aika lähteä kun minä laitan lapsille yöpukuja ja iltapuuroja yms. JOskus olen sanonut että nyt sun pitää lähteä. Mutta aina ei kehtaa.

Mun mielestä jos lapsiperheeseen mennään kylään niin kaksi tuntia on max. Ellei sit ole erikseen sovittu että ollaan koko päivä. ei sitä kukaan jaksa, passata vierasta ja hoitaa lapsia.

Vierailija
71/78 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta jokaisen oma valinta.

Myös meillä on vain se yksi tenava, ja vaatelias sekin. Ihan itsekkäistä syistä en ole harkinnutkaan toista.

Tietysti lapset hakevat huomiota. Niin meilläkin. 6-vuotias on vilpittömän mustasukkainen ystävistäni ja jos voisi, tunkisi kommenttinsa joka väliin.

Ystäväni 12-vuotias tytär on -jos mahdollista- ollut koko pienen ikänsä vielä pahempi. Jos istun ystäväni kanssa vierekkäin, hakee hän tuolin ja tunkee istumaan keskelle. Tätä hän on tehnyt aina. Eli yli 30 vuoden ystävyys kaikkinensa on kuitattava tämän tytön ehdoilla, eikä äiti raaski komentaa poiskaan ' kun niin harvoin nähdään' . Tyttö valvoo vaikka aamuun asti jos mekin valvomme.

Tämä ei siis ole lapsivihamielinen kommentti! Mutta kyllä kai aikuisetkin tarvitsevat omaa aikaa ja muita aikuiskontakteja jolloin jokaista sanaa tai lausetta ei tarvitse harkita tai varoa?

Vierailija
72/78 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi taivas!!

Minusta taas on erittäin ärsyttävää käydä kylässä yksilapsissa perheessä jossa perheen ainoa " prinsessa/prinssi" vie kaiken huomion!:/

Mitään asia ei saa puhuttua niin etteikö tuo perheen " pää" ole suunapäänäkätenä siinä seassa " juttelemassa" ja näyttelemässä temppujaan! Hänellä kun ei muuta seuraa ole kuin äitinsä ja tämän vieras...

Meillä sentään me aikuiset saamme vierainemme jutella keskenämme ihan rauhassa vaikkapa pari tuntia eikä lapsista ole mitään haittaa, sillä he leikkivät kaikki lastenhuoneessa jotain mukavaa, itsekeksimäänsä leikkiä, eivätkä siis kaipaa aikuisten seuraa/hyväksyntää/kommentteja leikkeihinsä:)

t. suurperheen äiti

Tää nyt on taas niitä sun ja monen muun kehittelemiä urbaanilegendoja. Siis en tosiaan tiedä onko näin mutta eikö isompien perheiden lapsilla ole omia ystäviä? Onko sisarukset ainoat ystävät keskenään, muita ei ole? Aika ankeaa... Varmasti jokainen lapsi, oli ainoa tai ei esiintyy hetken kun tulee vieraita, se nyt lienee ihan normaalia? Mutta kun niitä PIENIÄ lapsia jotka eivät leiki vielä keskenään on MONTA niin ne vaativat ihan varmasti enemmän huomiota kuin 1 vastaava. Sä voit väittää ihan rauhassa, että teillä saisimme jutella enempi rauhassa kun meillä, se ei pidä paikkaansa. Mitä enemmän lapsia, sitä enemmän hälyä, meteliä, tappelua, onnettomuuksia, ristiriitoja, syöttämistä, vaipanvaihtoa ym. Ja kaikkea tätä on jonkin verran tehtävä myös silloin kun haluaisi vain istua ystävän kanssa kahvipöydässä.

Vierailija
73/78 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitahan selvitä nyt itse vain yhden prinsessan kasvatuksen kanssa ja anna suurperheiden hoitaa itse omat lapsensa!

t. suurperheen äiti minäkin. Eikä meillä lapset kyllä riehu missään, ei edes siinä ruokapöydässä!!

Vierailija
74/78 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympii että tämä äiti ei katso lastensa perään vaan tulee kuin lepokotiin lysähtäen sohvalle ja minun pitäisi huoltaa paitsi omani myös hänen lapsensa aina käsienpesusta pöytäkäytöstapoihin asti. Vierailut ovat sattuneesta syystä harventuneet.

Vierailija
75/78 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pysty kasvattamaan montaa lasta tai pitämään niitä kurissa, joten kaikki " suur" perheet leimaantuvat tuosta.

Vierailija
76/78 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hellanduudeli sentään, missä kaikki nuo mainitsemasi useamman perheen lapset ovat? Aika monen kokemuksen mukaan lapset joiden perheessä on useampi lapsi kaipaavat aikuisen ratkomaan erimielisyyksiänsä ihan siinä missä yhden lapsen perheiden lapset. Pienempiä lapsia ei mun kokemukseni mukaan suosita yhtään sen enempää lapsilukumäärästä riippumatta ja tuo omatoimisuuskin on monien kohdalla vähän sitä ja tätä. Mutta sehän on kiva, että sulla on noin positiivisia kokemuksia. Toivottavasti lähipiirisi on samaa mieltä täydellisistä mussukoistasi.

[/quote]

Kyllä ne täältä mun lähipiiristä löytyy, niin yksityiselämän kuin työnkin kautta. :)

Harmi, että sulla on huonompia kokemuksia monilapsisista perheistä tai ei ainakaan niin positiivista kuvaa kuin minulla. Ehkä mun kohdalle todella onkin sitten satttunut epätavallisen hyvin lapsiansa niin yhtä kuin useampiakin hoitavia vanhempia. Toki loistoperheitä ovatkin!!

Missä vaiheessa muuten kerroin tai annoin ymmärtää, että mulla on useampia lapsia tai ylipäänsä yhtäkään. Vai eikö mielestäsi muut voi nähdä positiivisesti suurperheen lapsia kuin itse suurperheellinen??

61

Vierailija
77/78 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

61

Vierailija
78/78 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin muut näkevät sen vielä selvemmin.

Missä vaiheessa muuten kerroin tai annoin ymmärtää, että mulla on useampia lapsia tai ylipäänsä yhtäkään. Vai eikö mielestäsi muut voi nähdä positiivisesti suurperheen lapsia kuin itse suurperheellinen??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan