Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

..o0O Helmet viikolla 2 O0o..

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonna!!

Ootkos saanut jo kaukalolämpöpussin?

Kun saat sen, niin olisitko niin kiltti että mittaisit siitä minulle mittoja.

Mul on tosiaan yhden mitat, mutta haluisin vähän tarkempia.

Eli kun pussi on kiinni, niin

-alaosan leveys

- vetoketjun kohdalta ylhäältä leveys?

-vetoketjun pituus? (lähteekö vetoketju alareunasta, jos ei niin kuinka paljon alhaalta?

- koko pussin korkeus?

-sit ylös muodostuvan kaaren pituus?

- ja kuinka korkeelta olkaturvavöiden reijät alkaa, esim. ylhäältä mitattuna?

- kuinka pitkät aukot on takana selässä molemminpuolin, ne mis tarranauhat?

Kiitos jo etukäteen!!!

iitulii72

Vierailija
62/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille mua tsempaaville täällä.Saapa nähdä joko vauva tällä viikolla olisi mulla kainalossa.Saishan tuo mennä toki muutamia päiviä vielä eteenpäin.

Eihän siihen tosiaan kauaa mene ku yhtä vauvaa odottavat alkaa saamaan vauvoja maailmaan.

Onko teillä kellään muulla sellasia vihlasuja tuolla alamahassa?

anna_liisa 36+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen neuvolasssa ja yllätys, yllätys: epäili vauvan olevan perätilassa. Mulla on oikea rinnan alla selvä kohouma joka on pää tai peppu. Sydänäänet sai siitä aika ylhäältä kuulumaan, mutta toisaalta kokeili aluksi et pää ois jo kiinni aika alhaalla.. No, maanantaina on ultra jossa selviää. Mahan päältä kokeilemalla arvio kolmikiloiseksi. Sekin tarkentuu maanantaina. Pissassa oli proteiinia ++. Verenpaineet vähä koholla. Ei kommentoinut mitenkään mun sukkapuikkokipuja. (On muuten hyvä nimitys!!)

Paino oli tippunut kilon! Lopussa tulee ihan varmasti turvotusta parin kilon verran. Sukan jälkiä on jo iltaisin. Valkovuotokin on taas lisääntynyt. Muuttunut kellertäväksi.

Onko muille tullut rinnat aroiksi? Mulla oli alkuraskaudessa kipeät ja nyt taas alkanut aristaan.

Mulla on varmaan verenpaineet taivaissa kun maanantaina odotan lääkärille..

Sokerit on ollu tosi alhaalla. Paitsi eilen kun anoppi teki pannaria..

Onko muille tullut äitiysrahapäätöksiä? Mulle ei ja lomalla ollu kohta viikon.

Oisko vinkkiä mistä sais edullisen kiintolevyllisen videokameran? Pitää varmaan netistä tilata kun ei jaksa enään kaupoissa kulkea. Ois kiva saada uus kun entinen hajos tytön joulujuhlissa.

Lumisin terveisin, Siirikki ja neiti 35+5

Vierailija
64/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana on ollut lukea noita synnytyskertomuksia! Tyttötriollakin oli niin hauskasti kerrottuja juttuja. Ja Annaliisalla näyttää tilanne hyvältä synnytyksen lähenemisen suhteen!=) Zemppiä vaan kun alkaa tapahtumaan!

Mulla on esikon ajalta kaikki imetysliivit vielä olemassa ja ehkä yhdet ostan lisää... Mulla ainakin aluksi vaati melkein d-kuppia ja sitten tasoittui c:hen (normaalisti a tai b). Maitoa mulla tuli tosi paljon ja sitä pakasteltiinkin sitten kun pumpata piti ettei tulisi tulehduksia.

Meillä olisi ensi viikon lauantaina serkun häät ja valmiiksi jo pähkäilen mitä pukis päälle ison masun kanssa... Eiköhän tässä jotain keksitä! Huomenna on taas neuvola, ei varmaan mitään ihmeempää siellä...

Vähän on alkanut mietityttämään että miten tuon esikoisen kanssa arki sitten lähtee sujumaan kun on pieni kainalossa. Tytteli ei ole mitenkään mustasukkaista lajia, mutta omat järjestelyt imetyssessiot varmasti vaatii. Koiran kipot pois lattialta ja kirjoja sohvalle vaan pinoon niin voi lukea samalla. Pelkään kärsiväni morkkiksesta että en ehdi hoitamaan kumpaakaan kunnolla, mutta nää on näitä hormooneista johtuvia huolia, jotka kyllä menee ohi kunhan tilanne on päällänsä mutta kuuluvat nyt asiaan.

Uudessa kodissa tekemistä riittää, joten päivät menee hyvinkin lupsakasti. Nyt kun tuli luntakin niin pulkkailu on ihan ykköstä tuon 1,4 kuisen mielestä! Lumitöitä on mukava tehdä kun ottaa rennosti eikä iske hiki hatussa...=)

Mukavaa loppuodotusta helmiäisille! Palsta on kovasti aktivoitunut!

suko81 36+5

Vierailija
65/67 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudunpas minäkin mukaan jännäilemään viimemetreille:) Päivittäin olen kyllä lukenut viestejänne, mutta en ole toimertunut itse kirjoittelemaan piiiitkään aikaan. Nyt, kun ovat alkaneet taas nämä lopun unettomat yöt, niin löytyy aikaa kirjoitella, kun esikko nukkuu.

Vastailenpa ensin tuohon galluppiin:

1. Minkä verran tullut painoa yhteensä?

- n. 10 kg.

2. Raskausarpia?

- Ei esikon jäljiltä, eikä tässäkään raskaudessa toistaiseksi ainakaan.

3. Suonikohjuja?

- Ei.

4. Turvotusta?

- Kun olin vielä töissä (sairaslomalla siis joulukuun alusta asti), ei meinannut kenkiä saada jalkaan töiden jälkeen. Nyt ei turvotusta mainittavasti.

5. Lisäravinteet?

- Multi-kalkkia ja Obsidania

6. Sf-mitta nyt?

- rv 35 ja 34 cm.

7. Valmistelut synnytykseen?

- Äsken kirjoittelin paperille sairaalakassin sisältöä. Ei muita valmisteluita.

8. Merkkejä synnytyksestä?

- Sairaslomalla joulukuun alusta supistelujen takia. Eilisen lääkärin mukaan vauva tosi alhaalla, kohdunsuu pehmeä ja ennusti, jotta parin viikon päästä voisi hyvinkin jotain tapahtua. Tosi kipeitä vihlasuita kohdunsuulla, kun vauva työntää itseään alaspäin. Lisänä ne menkkajomotukset, ovatko sitten merkkejä synnytyksestä, jää nähtäväksi.

9. Vaivat? Lisääntyneet, vähentyneet, pysyneet samoina?

- Nuo kohdunsuun vihlomiset, menkkamainen jomotus usein iltaisin ja liitoskivut pahimpina riesoina, muita pikkuvaivoja ei jaksa edes luetella. Pahentuneet loppua kohden.

10. Painoarvio?

- Rv 32 oli 2,3 kg

---

Suko81: Olen kanssa alkanut miettimään, miten se arki sitten lähtee rullaamaan vauvan ja esikon kanssa. Jotenkin on kovasti säälittänyt toinen, kun ensin joutuu kärsimään vaivaisesta äidistä, joka ei enää samallalailla leikikään riehumisleikkejä saati sitten ole yhtä pirteä kuin ennen ja sitten hetken päästä ei saakaan enää huomiota kokonaan itselleen, kun vauva tulee taloon. Meillä tuo 2-v. vesseli on aika vilkas tapaus eikä viihdy samallalailla esim. kirjojen parissa, mitä ehkä muut. Mutta täytyy vaan ajatella, että kyllä se siitä lähtee rullaamaan, tavalla tai toisella. Mitä sitä toisaalta etukäteen murehtimaan ajasta, josta loppujen lopuksi ei yhtään tiedä, millasta tulee olemaan. Niinpä niin... :)

Nyt on alkanut tuntumaan jotenkin siltä, ettei se synnytys ole enää kaukana. Kohdunsuuta vihloo useasti niin, ettei askelta saa otettua ja henkeä täytyy pidätellä. Ja ne menkkajomotukset... ne vasta mukavia ovatkin. Mulla menee niiden yhteydessä aina maha sekaisin ja kun olen lukenut, että mahan tyhjentyminen noin, saattaa ennakoida synnyttämään lähtöä, niin sitä on alkanut myös tosissaan miettimään. Lääkärissä kävin eilen, ja paikat sen oloiset, että saattaa kuulemma syntyä hyvinkin parin viikon päästä, mutta yhtä hyvin voi mennä sinne ensi kuun puolelle reippaastikin. Yritä tässä nyt sitten valmistautua mahdolliseen lähtöön, mutta kuitenkin omata malttia sinne ensi kuulle asti. Ehei, odottaminen ei kuulu mun vahvuuksiin.

Mutta kaipa tästä mahasta täytyy vaan pyrkiä nauttimaan, eihän sitä koskaan tiedä vaikka olisi meidän kohdalla viiminen raskaus. Ja nauttinut olenkin kyllä noin suurimman osan ajasta. Tuntuu vain, että tässä raskaudessa olen sata kertaa raihnaisempi mitä edellisessä. Siinä meinaa kyllä välillä unohtua, että helpolla mekään ei tähän olla päästy, ei ilman lääketieteen apua.

Positiivisin mielin siis siskot eteenpäin! :)

Lissukas rv 35+2

Vierailija
66/67 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kun nähtävästi alkaa viestien määrä lisääntymään, niin varmaan voidaan siirtyä viikkopinoista vaikkapa puoliviikkopinoihin? ma-ke ja to-su? Mielipiteitä? Alkaa olemaan nimittäin tällä ketjulla jo mittaa..

Kiitos Lissula salikuvauksesta! Me ei nimittäin päästä tutustumaan! Eivät ota Seinäjoella uudelleensynnyttäjiä kun on niin paljon muutenkin synnyttämään tulevia. Ainoastaan pelkopolin asiakkaat pääsee tutustumaan vaikka olisi aiemmin synnyttäneet. Niin että vaikka kuinka kiinnostaisi uudet tilat, sali ja synnyttäneiden osasto, niin ei pääse..

Imetysliiveistä täällä on keskusteltu: Ostin esikoista odottaessa kahdet pehmoliivit ennakkoon, niillä pärjäsi kunnes pääsin kauppaan asti synnytyksen jälkeen. Yksilläkin varmasti olisi pärjännyt. Triumphin liivit ovat hyvät, eikä liian kalliit (ei toki halvimmasta päästä, muistaakseni kuitenkin alle 30 euroa). Nyt aion käydä yhdet uudet kaarituelliset käydä ostamassa ennen synnytystä.

Mulla muuten ei kuppikoko kasvanut, D oli ennen raskautta ja D sopi synnytyksen jälkeen (myös maidon nousemisen jälkeen). Joskus kun oli rinnat täynnä, niin oli myös varmasti suurempi kuppikoko, mutta silloin olikin esikoisen ruoka-aika ja tyhjenivät sitten ihan siinä.. Ja ne Triumphin liivit ovat ainakin ihanan pehmoiset ja joustavat niin eivät kiristäneet vaikka oli myös liivinsuojat matkassa.

(Suosittelen muuten kestoliivinsuojia, osto tai tsi. Paperiset jäävät kiinni ja jos on aluksi hieman arat, jopa rikkonaiset, rinnanpäät, ottaa h*lvetin kipeää) (niin ja bambuisilla, silkkisillä tai villaisilla on hoitavia ominaisuuksia)..

Mrs.Marple & Kuopus, rv 33+2, laskujeni mukaan..

Vierailija
67/67 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa jo pelkkä seisaallaan olo olla aikalailla mahdotonta tuon sukkopuikkokipuilun takia, tuntuu että vaavi hulahtaa ulos ihan just.:) Ja typyn on pakko vielä oikein riehua ja rellestää, mä olen ihan kaksin kerroin tän kivun kanssa... Apua!!!

Sain kunnon siivousfiiliksen päälle, äiteen mielestä tää on selvää pesänrakennusvimmaa, mä nimittäin olen yleensä se viimeinen ihminen saamaan mitään ihmeen siivousoloja... Laittelen hoitopöytää ja petiä kuntoon, pesen vaatteita, listailen sairaalakassin sisältöä etc. Ihan ihme olo. Ehkä tää ennakoi jotain... :)

Ja takas siivoamaan, tulin vain kurkkimaan joko on jollekin tullut lähtö.:)