Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

..o0O Helmet viikolla 2 O0o..

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, onko vauva laskeutunut? Siis tietääkö sen itse? Musta tuntuu, että vatsa on yön aikana valahtanut kauhean alas ja enemmän eteen.

Valentinako se kyseli imetysliiveistä? Ajattelin pyörähtää huomenna kaupungilla katsastamassa valikoimaa, kovin paljon en minäkään niistä viitsisi maksaa. Ajattelin ensin etsiä esim. Anttilasta, mun muistaakseni esim. Triumphin liiveissä on aika isoihin kokoihin asti valikoimaa. Itselläni tosin " vain" 75D lähtömittana, joten ehkäpä hieman helpompi löytää.

Netistä uskaltauduin tilaamaan kaksi Glamourmom-imetystoppia, joissa sisäänrakennettu liiviosa. Niitä olen monissa keskusteluissa kuullut kehuttavan ja ajattelin, että varsinkin kesällä olisivat mukavat/kätevät. Googlaamalla löytyy. Hintavia ovat nuokin, tarjouksessa sai kaksi toppia yht. 70¿.

Vierailija
42/67 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olis mitenkään pystynyt ennen esikoisen syntymää ostamaan sopivia imetysliivejä. Ennen raskautta mulla oli B-kuppi. Raskausaikana siirryin C-kuppiin. Synnytyksen jälkeen menin liivikauppaan ja mulla oli kaikki vaatteet päällä (paksu villatakki, ettei rinnat palellu, elokuussa) kun myyjä katsoi minua ja sanoi, että kyllä sulle pitää D-kuppi olla. Minä ihan ihmeissäni ajattelin, että ihankohan tosissaan D-kuppi, mutta niin tosiaan oli. En minä ollut edes tajunnut, että mulla oli rinnat niin paljon maidon nousun jälkeen suurentuneet.

Voi tietty olla, ettei teistä kukaan ole yhtä tietämätön kuin minä ;-), mutta jos olisin etukäteen ostanut imetysliivit, niin en olis arvannut niin isoja ostaa. Tietysti ne pienemmät liivit olis käyneet sitten, kun maidontulo olis tasoittunut/vähenemään päin. Mulla maito on tainnut yleensä nousta n. kaksi päivää synnytyksestä. Esikoisen synnyttyä vasta kolmas tai neljäs päivä.

Voi että, täällä alkaa olla jo aika monilla jännät paikat. Käykäähän sit laittamassa ennen synnärille lähtöä viestiä tyyliin " kivuliaasti supistelee, jokohan lähtö tulee" . Päästään me muutkin jännittämään ;-).

neronja rv 36+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lääkäri tunsi sisätutkimuksessa tuon laskeutumisen, ja on luultavasti jo kiinnittynytkin, kun kivut on sen verran kovat " down there" ... Ja maha on ruvennut parin viime päivän aikana näyttämään - mieheni sanoja lainatakseni - vähän surulliselta ja väsähtäneeltä.:D Se siis tosiaan roikkuu. Näyttää ihan kaljamahalta.:) Tukiliivi on nyt kokoaikaisessa käytössä, ilman sitä kävelystä ei tuppaa tulemaan mitään. Tuntuu että koko maha valahtaa polviin, ja ikävä kyllä nyt on tosiaan parin päivän sisällä tullut raskausarpia alavatsalle. Tuttu kaupantäti tänään ihmetteli että vieläkö mä olen raskaana, minä siihen tokaisin että juu, kuukausi vielä. Meni täti vähän hiljaiseksi...

Vierailija
44/67 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei Valentinella mitään vakavaa tuloksissa ilmene. Ei ole hepatoosista mitään kokemusta, mutta luulisi, että ajoissa käynnistävät, jos on mahdollisuus, että vauvalle aiheutuu vaaraa. Tsemppiä!

n

Vierailija
45/67 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tähän liivikeskusteluun vähän samat fiilikset ko neronjallaki... En olis tienny millään, et B:stä voi tulla D !!!! Vähän aikaa oli todeella povekas olo! Mut nyt niitäki on onneksi sit jo varastossa, ni ei tarvi stressata asiaa (paitsi jos maito ei nousekaan eikä saakaan imettää:( *hui kauhistus*)

Siitä kyllästymisestä: Vaikka esikkoki meni 6pv yli, en koskaan ehtiny kyllästyä raskaana olemiseen. Tähän mun varteen kun sopii aika isoki (?) maha mukaan ilman, et se suuresti vaikeuttaa eloa ja oloa...

Tälläki hetkellä olo on mainio, eikä kiirettä vauvan syntymälle vielä oo...

Mut saapa nähdä muutaman viikon päästä...

Laskeutumisesta: mulla kuulemma vauva on todella syvällä, päätä tuskin tuntee. Mä en oo kyllä todellakaan tietoinen siitä, milloin sinne on sukellettu, mut siellä ollaan. Tää on muutenki menevämpää sorttia tää kakkonen. Välillä pyöräyttää pyllyn tuohon ihan keskelle mahaa ja työntää ihan tosissaan ja välillä pyörähtää sit takaisin tuonne sukelluksiin niin, ettei tunnu juuri mitään mahan läpi... Esikko kun pötkötti pylly kylkikaaren alla tiukasti lähes koko ajan tällain loppuajoista...

No mutta. Mua vaivaa into tehdä kaikenlaista. Nyt menossa ikkunoiden sisäpintojen pesu ja verhojen vaihto (jouluksi kun en näitä hommia tehnyt). Eilen tuli uusi Ottobren lehti, jos alkais esikolle jotain mukavaa uutta päälepantavaaki ommella vielä illan päälle... ;P

Illan jatkoja siskot! Synnytysuutisia odotellen,

Luuk@ ja Onni 34+4

Vierailija
46/67 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronjallakos se oli samaa vaivaa sen valkovuodon kanssa... Kun ei oikein täälläkään mitään tulehdukseen viittaavaa ole, ni kärvistellään sit noiden pikkuhousunsuojien kanssa... Äklöä!

Valentinen (joko sekoitan nikit...) tila toivottavasti pysyy tasaisena...? Jos se on hepatoosia, niin nyytti on kainalossa vaan vähän aiemmin!?

Ja nonnalle kiitos esittelylistan päivityksestä! olitpa kyllä reipas!

hep.

Vierailija
47/67 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole taas hetkeen tänne kirjoitellut lukenut olen kyllä päivittäin.

Nytkään en ehdi sen suuremmin kirjoitella, mutta nopeasti kommentoin imetysliivi asiaan.

Itse ostin tänään anttilasta imetysliivit, oikea hinta niillä olisi ollut joku 12 euroa, mutta sattui olemaan oikeaa kokoa alennuksessa, 7,90 ¿. En tiedä minkä kokoisia noita on, mutta ainakin netanttilan sivuilla niitä oli myynnissä. Sieltähän voi käydä katsomassa.. Muistaakseni löytyy nimellä äitiysliivit.

Itsekin stressasin tota imetysliivi asiaa, kun todella kuvittelin että niitä ei halvalla löydä.

Olen myös kuullut suositteluja esim. urheiluliivien/-toppien suhteen, ne ovat kuulemma hyviä imetykseen. Saa helposti rinnalta pois ja takaisin ja ovat varmaan mukavat päälläkin. :)

Mutta nyt pitää taas mennä. Tulen taas jossain vaiheessa kirjoittelemaan enemmän..

Suan ja Nuppu 35+0 (ei enää montaa viikkoa h-hetkeen)

Vierailija
48/67 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti minäkin kirjoittelen vain imetysliiveistä.. =]

Tällä viikolla on ollut jotenkin niin " keskittymätön" olo, että koko ketju on vähän heikosti luettu.. =] ja näyttää olevan vielä aika urakka, kun viestejä on ihan kiitettävästi! =]

Mä ostin marraskuussa kahdet imetysliivit, triumphin liivejä molemmat. Samaa malliakin, toiset oli kooltaan 85C ja toiset 90D. Ja pakko myöntää, että jo nyt käytän mieluummin vain niitä isompia.. =] mutta omat liivit jäi heti alkuun pieniksi, joten oli pakko ostaa uusia liivejä, ja ajattelin imetysliivit silloin ostaa. En sit tiedä meneekö kummatkaan päälle enää synnytyksen jälkeen, toivottavasti, kun muutenkin tuntuu että niitä E-kuppeja on vaikea löytää. Ja nettikaupasta en voi tilata itelleni liivejä, pakko saada sovittaa kunnolla, et löytyy sopivat. Oiskohan noi maksaneet joku 30-40 euroa/kpl, prismasta taisin ostaa.

Täällä odotellaan malttamattomana synnytystä.. =] voin vain kuvitella kuinka pitkiä on päivät, jos laskettu aika ylittyy. Neuvolalääkärillä kävin, kohdunsuu on pehmentynyt, mut sitä oli vielä jälkellä pari senttiä. Ja sanoi että vauva on melkein kiinnittynyt, että ei kannata ihmetellä painon tunnetta (kummasti siihenkin vaan tottuu.. =]). Synnärillekin kävin tutustumassa, ihan kivalta paikalta vaikutti. =]

Tässäpä kaik tällä erää, nyt hyvää yötä! =]

Ja nauttikaa kun vielä (ainakin täällä meillä lännessä) on pakkasta ja LUNTA! =]

jonttu rv 36+1

Vierailija
49/67 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin äsken pitkän pätkän löpinöitä ja tuo #¤%&#¤%&/ bittiavaruus nielasi kaikki! Höh!

Tiivistettynä: Neuvolassa tuli käytyä ja vauva oli kaskeutunut ja kiinnittynyt ihan niin kuin aavistelinkin. Lääkäriajan sain ensi viikolle ihan vaan, jotta tiedetään alakerran tilanne..

RR 124/76 (oli nousseet kummatkin arvot)

hB 124 (noussut raudan popsimisen myötä)

sf-mitta 34 cm (ja nyt mennään " enää" yläkäyrällä..)

u-prot +-

u-gluk -

turvotuksia +-

painon nousu 300 g/vko (yht. vajaa 9kg)

sydänäänet 150-155

ja kolmas reesusverinäyte otettiin myös

IMETYSLIIVEISTÄ oli puhetta. Ite tilasin nettikaupasta varsin edulliset (alle 12 euroa)pehmoimetysliivit, joita on paljon kehuttu. Etenkin siis alkuvaiheessa kun rinnat on tosi arat .Ja voi tosiaan pitää yölläkin ja sitä mä ainakin tarvin. Tilasin laakista kolmet (yhet päälle, yhet kaappiin ja yhet pesuun..) Sairaalaan otan jo taatusti mukaan! Meen sitten ostaan kunnon liivit kun näkee mihin kokoon etuvarustus paisuu. (nettiputiikki on muuten nimeltään Kenguruu, pakko kehua kun oli niin nopsa palvelukin)

Nyt tässä oon kuumeisesti yrittänyt miettiä, mitä akuuttia kotiin vielä tarvii ennen vauvan tuloa ja hoitoalusta ja harsoja puuttuu. En aio kestoilla, ihan pukluräteiksi vaan. Esikoisen jäljiltä heittelin niitä paljon pois, kun niissä oli kaikennäkösiä ällöjä sosetahroja ja muuta niin en viittinyt säästää.. Kotiinlähtövaatteetkin on viel ostamatta, kun en halua että pieni joutuu isosiskon vanhoissa tulemaan. Muuten joutuu kyllä niitä käyttämään.. Olis vielä pesun jäljiltä silittämättä..

Nyt alkaa mun suosikkisarja telkusta, pakko lopettaa!

Nojanda ja Pulla rv 35+1

Vierailija
50/67 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos teillä menee viestiä kirjoittaessa pitkään, niin kannattaa kopioida se oma kirjoitus ja sitten vasta klikata OK. Niinpä jos " aikaraja" on ylittynyt, niin ei tarvii kuin uudestaan avata Vauva-palsta, mennä haluamaansa ketjuun ja liittää vaan sinne se, minkä just kopioi. Minä kopioin hyvinkin usein viestini ennen kuin klikkaan ok, niin ei tuu ikävää yllätystä. On niin tympeetä alkaa kirjoittaa alusta jotain, jonka just sai suurella vaivalla kirjoitettua ;-).

Siitä valkkarijutusta vielä. Mulla on ollut yskää jo joulusta lähtien. Oireet silloin oli tosi vähäiset (pientä kurkun käheyttä ja pientä tukkoisuutta), mut sit muuttui yskäksi (ei tääkään oo missään vaiheessa sinänsä paha ollut) ja jestas, että tämä ei meinaa lähteä millään :-/. Ehkä mulla on tuo vuoto lisääntynyt ihan vaan sen takia, kun tosi usein yskin eli ties vaikka limatulpasta alkanut pikku hiljaa " irtoilla" , kun ainahan siinä sellainen ponnistus tulee, kun yskäisee. Voi se kyllä tietysti olla ihan vaan valkkariakin, tiedäpä häntä.

n

Vierailija
51/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuyön unettomuus vaivaa taas. Usein olen hereillä jo aiemmin, valvontajakso kestää n. 2h ja sitten taas uni maittaa. Yleensä ehdin nukahtaa ja sitten tyttö jo herääkin. Päiväunet tulevat siis tosi tarpeeseen. Nyt on vielä pissahätä, mutta pitää viedä näyte tk:n labraan kun oli leukosyytit eilen plussallla neuvolassa ja vielä joudun odottelemaan, että saisi 3 h näytteen.

Ostin jo imetysliivit 85B, kun entiset ei enään ympärysmitaltaan mahtunut. Edelliseltä on jotain isompia jemmassa, mutta mulle mahtui melkein normikoko maidontulon tasaannuttua. Synnärille otan mukaan Carriwellin trikooliivit, ovat ihanat myös öisin.

Mulla on yks tutkinto valmiina, ja toiseta puuttuu gradu ja muutama ihan pieni juttu. Gradun aineisto on olemassa, tekstit aloitettu, mutta se on ollut varmaan 1,5 v hyllyllä (autoin miestäni valmistumaan välillä). Nyt sitten se pitäisi saada valmiiksi kesäkuuhun mennessä, muuten tutkintoni vanhenee ja jos teen sen myöhemmin valmiiksi, niin joudun uusimaan enemmän opintoja. Kyllä mietitytää, että saiskohan sen vielä nykästyä..... menis sieltä, mistä aita on matalin....Kaksi lasta, talonrakennussuunnitelmat ja keskeneräinen gradu. Kuka se puhuukaan niistä naisten ruuhkavuosista?

Meinasin jo viime lauantaina lähteä synnyttämään. Ajelin 2h 20 min matkaa mummolasta esikon kanssa kotiin kun jo 30 min jälkeen alkoi tulemaan tosi napakoita alamahakipuja 10 min välein. En halunnut kääntyä takasin, vaan jatkoin eteenpäin. Otin 1 gr panadolia matkalla, olo ei siitä helpottunut.... ennen kuin olin kotona ja pääsin pois autosta. Koko matkan mietin, että milloin pitää soittaa apua tai joku muu vastaan. Esikko käynnistettiin, joten en siitä luonnollisesta synnyttämisestä paljoakaan tiedä. Päätyi sitten sektioon.

Pääsen vielä kokoarvioon ens viikolla rv 37 on tuolloin läjässä. Näkeepähän sitten samalla, että kuinka on paikat valmiina. Synnytystapa-arvioni OYS:ssa on vasta 39+1, joten tuntuu menevän aika myöhään. Saampahan mielenrauhan koon suhteen jo aiemmin. Lapsi ei ole vielä laskeutunut lainkaan, joten jos vedet menee, niin ambulanssikyydillä tulee mun lähtö.

Mukavaa torstaita!

t. Elni rv 36+ 2

Vierailija
52/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana " lumiukkokeli" täällä Seinäjoella. Esikko lähti just päikkäriin, ja mahtaa olla lapsillakin kiva ulkoilupäivä tiedossa, kun saa tehdä lumapalloja sun muuta. Itse vietän näitä ansaittuja omia vapaapäiviä esikon ollessa hoidossa 2-3pv/vko.

Synnytyksestä on täällä ollut puhetta. Mulla esikko lähti itekseen syntymään vesien menolla kotona. Vajaa 6h vesien menosta oli tyttö maailmassa. Synnytys oli mielestäni suht helppo, mitään kauhukuvia ei siitä jäänyt. Ja yllättäen - yöllä lähdettiin silloin synnyttämään. Nyt on jo suunnitelma valmiina, mikäli yöllä tulee lähtö. Mun oma mumma asuu tuossa parin kilometrin päässä, ja se lupas olla " valmiudessa" tulemaan tänne esikon seuraksi, jos siis yällä lähdetään. Mies saa mumman hakea tänne, ettei kävellen tarvi yöllä tulla. Ikää mummalla on vähän päälle 70. Ihana, että on tuokin asia jo järjestyksessä.

Kotiintulovaatteistakin on ollut puhetta... Mä oon taas sillä mielellä, että tää masukki saa kotiutua samoilla vaatteilla kuin esikko aikanaan, musta se on jotenkin ihanaa. Samat keltaiset Tutan body ja potkarit ja ulkohaalari sama kanssa. Vauvan sairaalakassi onkin jo valmiina pakattuna, ettei miehen tarvi tavaroita sitten alkaa etsiä kun kotiintulopäivä koittaa.

Oma vointi on ihan ok. Ajoittain on samanlaista unettomuutta, kuin edelliselläkin kirjoittajalla, eli pari tuntia valvon ja sitten uni taas maistuu. Onneksi sitä ei oo joka yö. Pissalla pitää toki käydä 2-3krt/yö. Joulun pyhinä pukkas yhden kunnon pukaman, mutta sekin parani apteekin tropilla, onneksi. Ei ollut häävi vaiva ei. Kun ei vaan uusis enää.

Ens viikolla on äitipolikäynti raskausdiabeteksen takia. Viikkoja on silloin 34 tasan. Kiva päästä näytille, näkee vähän tuota kohdunsuun tilannetta, kun suppareita kuitenkin on ollut välillä paljonkin. Edellisessä lääkärissä nelisen viikkoa sitten, oli kohdunsuu puolipehmeä ja kanava vähän lyhentynyt. Mutta, myös vauvan sukupuolta ajattelin tuolla käynnillä varmistella, tytöksi veikkas oma yksityinen gyne rv 24+. Saas nähdä miten on.

Mutta, kohta alkaa Tunteita ja tuoksuja... Näin yksin kotona ollessa ehtii katella kaikkea " roskaa" .

Mukavia viimeisiä masunkasvatusviikkoja kaikille helmimammoille!

T: Auris 33+2

Vierailija
53/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen loppui minun pakko lepo ja hetihän se kostautui kun aloin reippaammin touhuileen.Viiden aikaan supistelut alkoi ja kestivät toista tuntia ja tulivat parin kolmen minuutin väkein.Sitten yöllä on kans supistellut.Nyt aamulla kun kävin wc:ssä tuli limaista vuotoa jossa oli niitä veriviiruja seassa.Soittelin neuvolaan et tarviiko mennä lääkäriin,sanottiin et ei tarvi,että se on limatulppaa joka osaksi tuli pois.Saa nähdä mitä tämä päivä tuo tullessaan.Alkaa kyllä jännittään.

anna_liisa 36+1

Vierailija
54/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi anna-liisa, jännä päivä sulla tulossa! :) Ihanaa! Jänskätään täällä sun kanssa.

Eilen oli synnärille tutustuminen, ja täytyy sanoa että HUH kun helpotti oloa. Mua jännitti niin sinne meno että meinasin kotona oksentaa. Mies otti valmennuksesta välillä kädestä kun luuli että mä varmaan sekoan. Mutta se kätilö oli niin ihanan rauhallinen ja asiallinen, ja tilat ja synnytyssalit ihanan rauhalliset ja henkilökunta jotenkin niin mukavan olosta, että mun pelosta väheni suurin osa. Tokihan se jännittää edelleen, mutta jotenkin nyt tuntuu että uskaltaa luottaa sekä itteensä että kätilöihin. Seinäjoella on uudet hienot tilat, oikein oli tropiikkitapetti siellä synnytyssalissa missä käytiin. Kaiken lisäksi nähtiin pikkuinen tyttövauva, kyynel tuli silmään kun nyyttiä katseli, miehenkin suu oli korvissa.

Vatta on samanlainen kuin ennenkin, eli ei liene laskeutunut, neuvola on maanantaina ja lääkäri varmaan sitten myös piakkoin. Pysyis nyt vattassa eikä intoilis pihalle, molemmat mummat kertoo että kuukautta ennen tuli heidän esikoinen. Mä oon muuten kyllä näin lomilla ollut asialla ja varasin ristiäispapin, kun kaksi meidän kummeista tulee ulkomailta, niin ehtivät sitten hommata lennot järkevällä hinnalla.

Toivotaan että tuo lumi pysyy, raikkaita talvipäiviä!

Lissula 34+4

Vierailija
55/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan pudonnut kärryiltä " joululoman" takia. Pari viikkoa kun oli nettipimennossa, niin ei ole kyllä tullut mitään noiden piiiitkien pinojen lukemisesta. Tämän yritin nyt jotenkuten kahlata läpi, mutta...

Me laitettiin viime viikolla kämppää kuntoon vauvaa varten. Rymsteerattiin makkarin järjestys uusiksi ja kasattiin hoitopöytä ja vaatelipasto. Pinnis vielä odottaa osina. Tämän viikon olen pessyt pikkuruisia vaatteita ja yhtenä päivänä yritin jopa käydä shoppaamassa vähän uusiakin. En vaan jotenkin kuitenkaan osannut ostaa niitä, kun ovat niin " joko-tai" eli tyttövaatteita tai poikavaatteita. Pakko kyllä käydä kotiutumisvaatteet joku päivä hommaamassa, kun niin olen vannonut, että " uudet niiden pitää olla" . Jep. Itsepä nyt sitten kärsin niitä etsiessä.

Ostin kaikkea ´sälää´ myös yhtenä päivänä. Mistä tulikin mieleen, että pitää muistutella teitä muitakin ostamaan kotiin siteitä! Mieluusti pitkiä yömallisia. Ei tarvitse sitten miestä juoksuttaa sidehyllylle kotiutumispäivänä. =)

( . ) Olo on yllättävän hyvä! Maha ei edes kyllästytä, kuten teitä monia, paitsi yöllä, kun ei meinaa löytää hyvää asentoa. Ja onhan se tietty rasittavaa, kun ei voi kantaa esikoista tms. pitkiä aikoja. Ja muutenkin saa kyllä ottaa rauhallisesti. Kaksi tuntia liikenteessä alkaa olla aika maksimi. Kivut on vähentyneet, kiitos lienee sen, että maltoin jäädä töistä pois. Tällä viikolla on kyllä alkaneet todella napakat vihlaisut nivusiin. Mielenkiintoista. Supistuksia en muista tunteneeni aikoihin...

Tänään kävin sokerirasituskokeessakin. Viime viikon neuvolakäynnillä oli sokerit plussalla, joten terkkari laittoi sitten samantien lähetteen labraan. Eipä tuo koe nyt niin kamala ollut, mitä monet ovat " pelotelleet" . Tylsäähän se istuminen siellä oli, mutta onneksi oli hyvä kirja mukana, niin pari tuntia meni aika helpolla (paitsi siinä tuolissa ei löytänyt mitenkään hyvää asentoa mahan kanssa!). Taisipa siellä olla ainakin yksi toinenkin odottaja samalla asialla... =) Huomiseen täytyy odottaa tuloksia. Mutta olen aika luottavaisin mielin, kun paino on pysynyt ihan hyvänä, eikä sf-mittakaan ollut pompannut pilviin.

Ja ens viikolla on sitten viimeinen neuvolalääkärikäyntikin.

Onhan tämä aika nyt sitten kuitenkin hurahtanut, vaikka koko alkuraskauden tuskailin, kun aika ei kulu millään. =)

Synnytys on alkanut pyöriä mielessä, ja varsinkin se, saadaanko esikoiselle hoitajaa ja pääseekö mies mukaan. En ainakaan nyt kaipaa miestä sinne niinkään itseäni varten, vaan ajattelen, että on hänelle hyvä olla mukana toisenkin synnytyksessä. No, sen näkee sitten aikanaan, miten homma menee...

Nyt täytyy mennä ripustamaan seuraavaa satsia minivaatteita ja sitten pitää lepäillä hetki, että jaksaa taas illan painaa esikoisen perässä!

Tsemppiä!

-Tango ja möhö 34+5 (muistaakseni, ainakin suurin piirtein)

Vierailija
56/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi on pakko kommentoia [b]anna_liisan[/b] vointiin. Ei taida olla kovin pitkään enää sulla jäljellä, kun noin kovasti supistelee ja limatulppakin irtoaa. Tsemppiä kovasti, jos/kun lähtö lähipäivinä tulee!

Mä kävin tänään sitten siellä [b]kokoarviossa[/b]. Oli aivan ylimukava lääkäri ja jo senkin takia tulin heti hyvälle mielelle. Kokeili ensin mahan päältä ja totesi kohdun olevan tosi supistusherkkä, kun meni heti kivikovaksi. Tämän takia ei pystynyt arvioimaan tarkkaan käsikopelolla, mutta ultra sitten rupesi kertomaan jo lukemia. Kahteen kertaan otti mitat ja tällä hetkellä vauva on 3260 g, joka tarkoittaa, että la:na vauva on n. 4,5-kiloinen. Hyvin samoihin meni siis joulukuun alussa tehdyn arvion kanssa. Istukan virtaukset olivat hyvät, samoin syke ja kuulemma ainakaan hörökorvaista lasta ei meille tule (lähikuvassa näkyi vauvan korva ;-).

Lääkäri on TAYSissa lääkärinä ja helpotuksekseni sanoi, että hänen mielestään hyvin sopusuhtainen on vauvan koko omaan kokooni nähden eli hän ei olisi ainakaan toistaiseksi huolissaan. Vauvan kaikki mitat olivat samassa suhteessa suuret eli ei onneksi ole esim. erityisen leveä suhteessa pituuteen. Sen verran kuitenkin tilannetta tarkkailaan, että sain uuden ultra-ajan rv:lle 37+2. Jos siellä lukemat ovat hypänneet entisestään, ilmeisesti pistävät sitten synnytyspolille vielä arvioitavaksi. En tiedä, vaikka laittaisivat jokatapauksessa, jos mennään samalla käyrällä? Sokerirasituksestakin kysyin ja hän sanoi, että ei siitä haittaa ole, vaikka siellä vielä käy. Tietääpä sitten jotain osviiitaa ainakin mahdollisia seuraavia raskauksia silmällä pitäen, vaikka totesin, että tämä on se meidän viimeinen ;-). Rasitus on mulla siis vasta kahden viikon päästä, sillä aikaa en saanut aikaisemmin.

t. Jogu (35+1)

Vierailija
57/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään ne maksa-arvotulokset, ja kun sallittu arvo on väliltä 10-45, niin meikän arvo oli 12. eli ei ole siis hepatoosia. Ilmeisesti kutina johtuu pahasta atooppisesta ihosta, joka kuulemma tuppaa pahenemaan aina raskauden aikana. Sain käskyn ostaa jotain apteekin öljyä, olisiko ollu aqualan oil(?), se on kuulemma parasta atooppiselle iholle. Olen menossa kohta yökylään kaverin luo, jolla on sähkölämmitys, varmaan luon nahkani totaalisesti sillä reissulla...:(

Masukaveri säikäytti totaalisesti aamuisella käytöksellään, kun normaalisti on aika villi kaveri, niin nyt ei sitten liikkeen liikettä koko aamuna. Ehdin jo katsella synnärin numeroa valmiiksi, kun isäntä halusi välttämättä jutella vauvalle ja taputella masua, ja sieltähän sitten tuli kunnon kick-boxingia vastaukseksi... On isännän mielestä isin tyttö jo nyt... Ilmeisesti vaavilla vähän aamu venähti, kaippa senkin tarvii joskus koisata.:)

Ärsyttävä sää tuolla ulkona muuten, ihan peilikirkasta jäätä koko tienpinta, ja ainoat kengät jotka enää mahtuu on Adidaksen Superstarit, jotka tunnetusti ovat melko liukkaat, niin jätin kaupassakäynnin suosiolla miehelle. ei oikein hontsita kaatuilla tässä vaiheessa...

Oliko se anna_liisa jolla suppareita oli tullut enenevissä määrin? Hitto hassua että ollaan jo niin pitkällä että kohta alkaa tulla jo lähtöjä joillekin..:) Tässä on jo sen verran tottunut tähän olotilaan että vaikea kuvitella että tästä mahasta mitenkään enää luopuisi. Ei niin ettenkö haluaisi...;) Itsellä on supparit taas pysytelleet jossain piilossa, vointi on vähän parantunut tuon laskeutumisen myötä, en enää kuulosta oudolta läähättävältä hiipparilta.:) Vessahätä vaan on pahentunut, ja kun se iskee niin toiletin on oltava jossain 5m säteellä, ettei tule housuun...

Edelleen kutiseva Valentine rv35+2

Vierailija
58/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörähdin tänään kampaajalla (ihanaa!) ja muutenkin kaupungilla. Nyt on sitten kiva tukka ja lisäksi löysin imetysliivit, myöskin Anttilasta 11,90¿, taitaa olla samanlaiset kuin jollain muulla (sori, en muista nimeä). Ostin myös kameraan muistikortin ja paristoja, saan nekin sitten sairaalakassiin.

Eilen illalla/yöllä meinasin jo soittaa osastolle, kun pikkuisen liikkeitä ei tuntunut lainkaan! Oli koko päivän tosi hiljainen, ja kun normaalia iltajumppaakaan ei kuulunut, aloin jo huolestua. Mutta aikani siinä makoiltuani alkoi vaimeita liikkeitä tuntua, ja tunnissa niitä kertyikin reippaasti toistakymmentä. Mietin vaan, että mahtaako vauva olla niin eri paikassa ja/tai asennossa, että liikkeet eivät tunnu kuten ennen?

On muuten pirun liukasta ulkona, olkaahan varovaisia Helmet!!!

täysikuu ja tytär 34+

Vierailija
59/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tällä viikolla on ollut ahkeraa kirjoittelua!! Oon nopeasti käynyt lukemassa, mutta enpä oo saanut aikaseksi kirjoittaa.

Anna-liisalla kyllä taitaa jo tällä viikolla olla vauva sylissä.

Eli eiks se niin oo, et yhdet kaksoset ja yks poika on syntynyt helmiäideille joulukuussa?

Mä olin maanantaina taas äitipolin kontrollissa ja kaikki oli onneksi ok! Vauva oli ultran mukaan jo 2500g ja raskausviikkoja oli 33+5 eli aika iso, kun aiemmat syntyessään olleet 3300g. Mikähän mahtaisi olla syntymäarvio. Vähän mua jännittää se, et ei vaan isommaksi kasvais kuin edelliset, koska tää mun kohtu on leikkauskohdasta heikko. Ja tosiaan edellisessä leikkauksessa sanottiin, et vauva ei sais edellisiä isommaksi kasvaa, ja jos vaan keuhkot on kehittynyt niin sit 38 viikolla pitäs leikata.

No, nyt meen 2.5 viikon kuluttua taas äitipolille, sit viikkoja 36+5. Ja sit varataan leikkausaika. Toivottavasti sieltä löytyy 38-39 väliselle viikolle. Tän mun nykyisen lääkärin mukaan voitas vasta 39 leikata (oon kyllä maininnut joskus edellisen leikkaavan lääkärin mielipiteestä, mut on varmaan unohtanut.), mutta taidan vielä jutella tosta mun edellisen leikkaavan lääkärin mielipiteestä. Sitä ei papereissa lue, mutta uskoisin, että se lukee, että kohtu läpikuultava leikkausarven kohdalta ja et se repes leikattaessa. Yllättävän vähän vanhoja papereita lääkärit ehtii lukea, kai se vaan pitäs olla itse aktiivinen.

Mulla on kyllä jo sellanen olo, et saispa vauvan jo syliin. Johtuu varmaan siitä, et vähän pelottaa et toi mun kohtu vaan kestäis. Maha on kooltaan niin paljon suurempi kuin aiemmin ja just leikkausarven kohdalla on mulla on yön jälkeen kipua. Varmaan kaikki hyvin , mutta...

Pissalla istun koko ajan ja nyt sit aika runsasta valkovuotoa. Ja neuvola vasta reilun 1.5 viikon kuluttua.

Aamuöisin noin klo 3.3.-5.30 valvottaa, mut sit kun pitäs kahdeksalta jaksaa nousta, niin sit uni maistuis. Tänään kun sain esikoisen kouluun, niin kuopuskin suostui nukkumaan klo 9-11. Kyllä oli ihanaa.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!!

iitulii72 34+1

Vierailija
60/67 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on mun viimeinen työpäivä ja ilmoitin pomolle että jään sairaslomalle tuon vauvan laskeutumisen takia. (äitiysloma alkaa 18.1) Tänään on ensimmäistä kertaa tuntunut äkkinäisiä vihlaisuja kohdunsuulla ja kävellessä on pakko pysähtyä hetkeksi. Nyt alan jo itsekin pelätä että tämä vauva syntyy ennen aikojaan. Myös supisteluja on ollut tänään normaalia enemmän.

Vauva on varmaan kuitenkin ihan elinkelpoinen vaikka syntyisikin, mutta ongelmana on se etten todellakaan ole ehtinyt valmistautua vielä vauvan tuloon. Huomenna kyllä pakkaan sairaalakassin. Täytyy nyt todellakin ottaa rauhallisesti että vauva pysyisi masussa vielä muutaman viikon.

Mauii rv 33+6