Oletteko koskaan tavanneet älykästä lähihoitajaa?
Kommentit (27)
miehen siskokin on sellainen ja harvinaisen typerä juorukello on.
Tai sitten ukko on pettänyt jonkun hoitsun kanssa..
mutta valitettavasti tuntemani lähihoitajat ovat melko yksinkertaisia.
Toki siellä joukossa on varmaan niitä penaalin terävimpiä kyniäkin, ei vaan ole tullut mun kohdalle. Mukavia ihmisiä kuitenkin.
olen isossa sairaalassa töissä, jossa hoidan lapsia (sh)- tapaan näiden lasten vanhempia päivittäin. lapsilla, joita hoidan, on psyykkistä ja neurologista ongelmaa. valitettavan usein näiden ongelmien taustalla on vanhemmat. ja se, minkä minä ja moni meistä muista on huomannut, nämä ' oudot' vanhemmat, joko isä tai äiti, on LÄHIHOITAJIA. olemme työporukassa usein ihmetelleet tätä ilmiötä- siis todellakin, lähihoitaja-äitejä isiä on paljon, joilla on itsellään suunnattoman paljon ongelmia- lähinnä psyykkisiä ja tätä myöten myös lapset oireilee. usein näillä lähihoitajilla on myös alko- ja/tai huumeongelmia.
Ihmettelen usein ja pelkäänkin, kuinka niin suuri joukko henkisesti että fyysisesti rappiolla olevia ihmisiä VOI työskennellä lähihoitajina!
tämä on valitettava totuus, mutta niin näköjään lähihoitajaksi pääsee kuka tahansa ' hullu' , alkkis tai narkki. valitettavaa, mutta totta.
Taidat olla ap aika urpo kun et itse tiennyt eetei sellaisia ole.
että koulutus on ihmistä aliarvioivaa ja opiskelijoissa on harvinaisen paljon imbesillejä.
Samoin työtoverini ovat suurelta osin mitään ymmärtämättömiä rääväsuisia lähiöidiootteja.
Mutta kyllä, älykkäitäkin löytyy:)
Sosiaonomi opiskelijat ovat taas suurelta osin arjesta vieraantuneita pikkusieluisia hymistelojöitä.
Sama näkyy myös työpaikoilla.
miksi koulutus on aliarvoista? Ja eiköhän joka ammattikunnassa löydy niitä " penaalin tylsempiä kyniäkin "
Kyllä olen tavannut älykkäitä lähihoitajia. Lisäksi olen tavannut älykkäitä opettajia, taksikuskeja, insinöörejä, siivoojia, työttömiä ja kaupankassoja.
Olen tavannut myös yksinkertaiselta vaikuttavia insinöörejä, erityisopettajia, toimitusjohtajia, palkanlaskijoita ja kyllä jopa lähihoitajia.
Ei koultus tee tyhmää tai älykästä, kyllä se on ihminen itse.
Olen LH, aikuisiällä alaa vaihtanut.
Lapsellamme on neuro-psykiatrisia häiriöitä ja olemme vihdoin monen vuoden taistelun jälkeen pääsemässä erikois-sairaanhoidon piiriin ja osastolle tutkimusjaksolle.
Noinko lapseemme ja minuun suhtaudutaan, koska olen LH?
Ja jos itse olet alalla, tiedät varmaan, että lasten neurologiset häiriöt ovat suurelta osin perinnöllisiä, eikä niitä voi vanhemmat typeryydellään (edes LH koulutuksella) aiheuttaa.
Tosin oireilua voi pahentaa ympäristön epävakaus.
Työpaikallasi ovat varmasti ylpeitä sinusta, kun viljelet tuollaisia asenteita julkisesti.
että ovat ammattikoululaisista heikointa sakkia. Heistä oli yhdessä vaiheessa niin kova pula, että heikoin aines peruskoulusta ohjattiin (opojen toimesta) lähihoitajalinjoille. Paljon erilaisia ongelmia ja selkeää lahjattomuutta. Kyllä ihmetytti, miten he tulevat pärjäämään työelämässä.
ei ammatti tee lapsesta sairasta.
Pitäskö sun ope vilkaista peiliin, jospa vika olikin siinä ettet raasu osannu opettaa ;-)
Kunhan tulee jotenkin toimeen ihmisten kanssa.
Ja lähihoitajista on huutava pula!
Tekevät tärkeää työtä.
Itse voi sitten valita jääkö vaihtamaan mummojen vaippoja vai kaipaako haastavampia töitä.
Koulutuksella saa monenlaisia toimia ja lisäkoulutusta on paljon tarjolla.
Ei se koulutus muuten fiksua ihmistä tyhmäksi tee.
mutta sitten pysähdyin miettimään tarkemmin. (Sekös tekikin kipeää, olenhan lähihoitaja)
On surullinen totuus, että lähihoitajakoulutus on varsinainen yhteiskunnan roska-astia! Kun mietin, mitä kaikenlaista tapausta koulussa oli silloin samaan aikaan, niin huhhuh!
Oikeasti osa oli päästään vialla, toiset täysin syrjäytyneitä ja iso osa ei osaa edes suomea kunnolla:(
Mutta tunnen fiksujakin, ihan kysymykseen vastatakseni!
Vierailija:
iso osa ei osaa edes suomea kunnolla:(
älykkyyden mittareita.
Tarkoitin sanoa, että lh-koulutukseen pääsee henkilöitä, joilla on melko paljon ongelmia.
Sori jos jäi epäselväksi.
30
ÄÄLIÖT teitä! Mikä hemmetti teillä on lähihoitajia vastaan???? Kertokaa mulle miksi he muka ovat sen tyhmempiä kuin muutkaan?