Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!Hikoilukohtaus keskellä yötä!OV

Vierailija
05.01.2008 |

Olen 33v. nainen, heräsin yöllä järkyttävään hikoiluun, peitto ja tyyny olivat kosteita, iho ihan märkä. Kun otin peiton pois, huomasin, että huoneessa on kylmä eli hikoilu ei johtunut liiasta kuumuudesta. Nukun alasti, joten en ollut kuumissani.

Edellisestä gynekäynnistä on kulunut 2 vuotta. Mietin tässä, että mikä ihme minulle tuli? Ei kai tämän ikäinen voi olla vaihdevuosissa? Apua... Kärsin masennuksesta, johon syön lääkettä. Jos minulla onkin joku hormonaalinen juttu, jos syönkin turhaa lääkettä. Pitäisikö lopettaa?

Apua! Auttakaa!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun herään yöllä vauvaa syöttämään, huomaan vasta sitten olevani ihan hikinen. Ja ikää on 30 v.

Vierailija
2/10 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysaikanakin vaivaa joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä serotoniintakaisinoton estäjä (SSRI-lääke)? Toisaalta tulee mieleen kilpirauhasen toiminnan häiriöt, jos hormonit kerran reistailevat muutenkin. Vai näitkö ehkä pahaa unta? Jos hikoilukohtaukset jatkuvat, käy lääkärissä.

Vierailija
4/10 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan kysyä lääkäriltä, en nähnyt pahaa unta. Heräsin vain siihen järkkyyn hikoiluun. Kuukautiset tulevat normaalisti, joten ehkä en ole vielä vaihdevuosissa. Pelottaa vaan kun muutenkin on jaksaminen ihan lopussa.

Vierailija
5/10 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset haittavaikutukset (enemmän kuin yhdellä mutta harvemmalla kuin kymmenellä sadasta):

- Lisääntynyt hikoilu

- Kuiva suu

- Levottomuus

- Ruokahaluttomuus

- Unettomuus

- Uneliaisuus

- Haukottelu

- Ripuli

- Pahoinvointi (kuvotus)

- Väsymys

- Vähentynyt sukupuolinen halu

- Miehillä voi olla ejakulaatio- ja erektio-ongelmia

- Naisilla vaikeus saada orgasmia

Vierailija
6/10 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääke on vasta aloitettu, hikoilukohtaus on normaali sivuvaikutus ja menee todennäköisesti ohi lääkityksen jatkuessa. Jos taas olet käyttänyt lääkettä pitkään, niin onko annosta lisätty äskettäin tai aloitettu jokin muu lääke lisäksi? Yhdestä hikoilukohtauksesta ei vielä kannata säikähtää, ei siis kannata tehdä yhtään mitään.

Vierailija
7/10 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut että kirjoitit syöväsi masennuslääkettä. Siitä varmaankin vaivasi johtuu, hyvä että löytyi syy.

2

Vierailija
8/10 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itseäki mietityttänyt että mistä johtuu!:O Yöllä ei voi pitää peittoakaan päällä. Sitten välillä on tosi kylmä mut silti hikinen olo. Luulin että olen raskaana kun kk oli myöhässä toista viikkoa mutta ei kai sitten. Tää on vaan niin outoa kun en yleensä hirveästi hikoile. Menkatkin oli jotenkin ihmeelliset. Varmaan joku hormonihäiriö.

Vierailija
9/10 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin luulen, että ne johtu(i)vat siitä. Kilpirauhanen testattiin ja kaikki ok.

En oo syönyt lääkettä kohta kolmeen kuukauteen ja silti herään muutaman kerran viikossa hikilammikosta.

Vierailija
10/10 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

painajaisunesta johtuvaa tai sitten hikoillaan ihan ilman syytä.

Jos alkaa vaivaamaan jatkuvasti, sitten syytä voisi selvittää, ellei syy ole niin selvä kuin ssri-lääkkeen aloitus, raskaus tai imetys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi