Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen opiskelija, omistusasunto. Mitä tukia voi saada? Auttakaa.

Vierailija
13.11.2008 |

Eli opiskelusta on aikaa jo 15 vuotta ja nykyisistä tuki systeemeistä ihan pihalla.

Asun omistusasunnossa (velkaa on), yksi lapsi, ei miestä. Mitä tukia voisin saada jos lähden opiskelemaan.

t. yksi potkut saava

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen irtisanomisuhan alla, aion olla ensin vähän aikaa työttömänä ja sitten katsastella.

Käy Kelan sivuilla katsomassa.

Vierailija
2/5 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Aikuisopintoraha tai opintoraha. Jälkimmäinen 300 ja edellinen perustuu työtuloihin, mulla ois 1300.

-Asumistuki, jos varallisuusrajat ei ylity. Meillä ylittyy, kun lainaa niin vähän jäljellä, joten tukea saadakseen on ensin myytävä asunto, käytettävä rahat asumiseen ja vasta sitten alkaa tuki juosta.

Laskin skenaarion, että molemmat opiskeltais, eikä saatais muuta kuin opintorahat ja lapsilisä. Eli 300+300+200. Ja opintorahasta verot pois. Kun maksaa vastikkeen ja sähkön, jää elämiseen 400 kuussa neljälle hengelle. Tuota aikuisopintorahaa saa vain pienen pätkän, mä saisin 1 v 6 kk.

Joten eipä taideta lähteä opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kelan sivuilla katsomassa myös, ja kyllä vaikuttaa aika huonolta mahdollisuudet enää opiskella.

Jos vaihtoehtona on että joutuisin varmaan myymään kotimme. Mieluummin teen vaikka huonompaa työtä, että lapset pitävät sen mitä meillä nyt on.

Vierailija
4/5 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten tiedä, onko toimeentulotukeen samat kriteerit. Mutta sitä haetaan kai kuukausi kerrallaan, kuka sellaista rumbaa jaksaa, jos on ne pienet lapset + opinnot.

Mutta kannattaisi olla työtön, silloin saisi kunnon tuet.

Vierailija
5/5 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy toimeentulotukilaskuri. Kyllä me ainakin sitä saatais ja tuskin asuntoa pitää heti myydä.