Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitkä lapsilisät ? häh

Vierailija
26.11.2008 |

146 euron lapsilisää silmä kovana joka kuukausi. Yh-lisä siinä päällä siis.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö asiaa ajatella niin, että koska minulla ei ole mitään käsitystä paljonko lapsilistä ovat euroina, eikä pienintäkän hajua siitä koska ne maksetaan (paitsi että kai kerran kuussa) että olen taloudellisesti hyvätuloinen.

En myöskään muista paljonko asuntolainan kuukausittanen maksuerä on enkä muista yhtään mitä lasten tarhamaksut ovat kuukaudessa.

Varmasti olen nuo euromäärät joskus jostain lukenut ja asuntolainaa ottaessani olen varmasti mitoittanut sen sopivaksi jolloin kriteereillä. En kuitenkaan muista millaisista summista on kyse.

Onko muita perheitä, jotka eivät muista asuntolainan, opintolainan, lapsilisän tai tarhamaksujen suuruutta. Meillä ne ainakin menevät tililtä määrättyinä päivinä ja homma toimii kuten sähkölaitostenkin tuote, eli sähkö tulee töpselistä tarvittaessa.

Vierailija
2/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisä jättää tyystin maksamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useimmat ihmiset kai kuitenkin lainanlyhennyksensä määrän tietävät, vaikkeivät lapsilisien maksua joutuisikaan odottamaan.

Vierailija
4/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä koskaan joudu miettimään onko rahaa maksaa ne ja koska saan lapsilisät. Ei se minulle ainakaan ole yhdentekevää mikä on asuntolainan maksuerän määrä, vaikka kai ollaankin ihan hyvätuloisia.

Vierailija
5/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sitä töpselistä tulevaa sähköä riittää teidän perheelle!

Vierailija
6/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainakin meillä laina summa VAIHTELEE joka KUUKAUSI koron mukaan. Kun emme ole huonosti tienaavia, niin nyt kun vanhin täyttää 17 loppuu lapsilisät ja ME VARAKKAAT VANHEMMAT maksamme kaikki hänen opiskelut. Hän ei siis saa opintotukea eikä mitään muutakaan tukia, joita teidän vähävaraisten lapset saavat. Menoja lapsista on paljon........

Ja todellisuudessa maksamme niin paljon veroja, että käteen jäävä osuus ei ole kummoinen. Elätettävänä, kun on alaikäisiä lapsosia.

ÄLKÄÄ OLKO AINA KATEELISA, KUN ETTE TIEDÄ PERHEIDEN TODELLISTA TILANNETTA.

Vierailija
7/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan täytyy niitä tuloja jonnin verran olla, ennen kuin voi täysin unohtaa, mitkä ovat menot per kk.

Vierailija
8/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt kuitenkin on tosiasia, että jos on oikeasti vähän rahaa, niin jokaista tulevaa senttiä ja euroa odotetaan tosissaan! Eli se, että ei tiedä tulojansa ja menojansa tarkalleen ei kerta kaikkiaan onnistu vähävaraisilta.

Mutta eihän sekään, jos vakimenonsa on aikanaan mitoittanut suhteessa tuloihinsa niin, että joka senttiä ei tarvitse laskea, tarkoita sitä, että olisi jotenkin superhyvätuloinen.

Niin tai näin, ihmettelen minäkin sitä, että ei tiedä lapsilisien tms. määrää edes suunnilleen, onhan kyse kuitenkin satasmittakaavassa lasketuista euroista. Itse yllätyin tähän ketjuun törmätessäni siitä, että olin unohtanut (!), että tänään tulee laspilisät. Tulin siis siihen tulokseen, että tulotasomme on sen verran parempi, että päivälleen ei tarvitse muistaa kaikkia raha-asioita. Summat kyllä tiedän!

Vierailija
9/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jäin tarkemmin miettimään, on se, että olen työtön, eikä minulla ole tietoa paljonko työttömyyskorvaukseni on.

Kerran kolmessa kuukaudessa pistän viikkoraha-anomuksen menemään ja tilille tulee se, mikä on tullakseen. Veroprosenttiakaan en ole muuttanut, eli ei taida paljon tilille kilahtaa. Emme siis ole hyvätuloisin.

Päivisin seuraan pörssikursseja ja taloutta sekä urheilen. Syksyn mittaan on jokunen tonni tullut takkiin laskevilla kursseilla, mutta eiköhän ensi vuonna tilanne taloudellisesti helpota, kun pääsee nouseviin kursseihin ja osinkoihin.

ap

Vierailija
10/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä nyt ei vaan tarvitse miettiä, kun se automaattisesti veloitetaan tililtä joka kuukausi ja menee vielä palkkapäivänä, jolloin tilillä vielä on rahaa. Lapsilisän määrän tiedän, mutta en tarkkaa päivää, koska se tulee. Menot lainanlyhennyksineen ja okt:n asumiskuluineen kun on niin valtavat, että lapsilisä yhdestä lapsesta ei budjettia pelasta...

Vierailija
11/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkaan summat, olen tarkka raha-asioissa, kilpailutan lainoja/sähköjä ihan kaikkea koko ajan niin kaikki on mahdollisimman halpaa. esim. pankin marginaali laski neljästä kahteen kilpailuttamalla, ei siis tarvi edes pankkia vaihtaa kun vaan sanoo että kilpailuttaa niin oma pankki antaa halvan marginaalin ettei vaihdeta lainaa pois heiltä. koska tiedän kaikki tarkkaan myös rahaa riittää niin ettei tarvi tilipäiviä odotella. vararahastoa monta tonnia vaikka mies tienaa 2500 e ja minä 300 e. lainaa on 130 000e ja aivan mahtavasti pärjätään. 2 lasta ja iso okt, 2 uutta autoa.

Vierailija
12/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sijoitusneuvojalla keskustelemassa raha-asioista.

Kun keskusteltiin asuntolainan suuruudesta ja myöntäessäni, etten tiedä paljonko asuntolainakustannukset ovat kuukaudessa, sijoitusneuvoja kysyi, että minäkö päätän talouden raha-asiat. Pisti hieman hymyilyttämään, vaimo kun ei ole kovinkaan vastuullinen tuon rahan suhteen.

Lienee siis tyypilllistä että ihmiset tietävät asuntolainakustannuksensa.

ap

Vierailija
13/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisä on 100 euroa, helppo muistaa :) Sen sijaan en tiedä maksupäivää. Enkä tiedä ihan tarkalleen myöskään lainanlyhennystä. Tarhamaksuista ei ole hajuakaan, kun ei tuo neliviikkoinen vielä tarhauraa ole aloitellut. Opintolainaa ei ole.

Vierailija
14/18 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menoja tämän kokoisessa perheessä on jo sen verran, että jos en tietäisi tasan mistä tulee minkäkin verran ja minne menee minkäkin verran niin laskut jäisi maksamatta. Rahavirtaa on yksinkertaisesti pakko seurata, muuten on tili tyhjä hyvin nopeasti.

Eli kyllä, ajattelen ap: n todellakin hyvätuloinen, sillä muuten ei tuollainen elämäntapa onnistu. Tai vaihtoehtoisesti asuntolainasi kk-erä on toooodella pieni, eikä sinulla on juuri mitään muita säännöllisiä suuria menoeriä.

Vierailija
15/18 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 100 euroa saattaa olla sun saamasi lapsilisä, ei mikään muistikikka sinällään. Minä saan lapsilisää 341,50, ja vuoden alusta 351,50.

Vierailija
16/18 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kun rupesin miettimään niin minäkään en tiedä tilalainan määrästä, lyhennyksistä tai muusta yhtään mitään. Lapsilisän tarkkaa määrää en tiedä(jotain alle 500e/kk) Maksupäivästä ei tietoa. Työttömyyspäivärahani on jotain 20 e/pv(soviteltu). Sen kuitenkin tiedän ettei liikaa rahaa ole käytettävissä. Pärjätään kuitenkin. Välillä tiukempaa ja välillä tiukkaa. Huusholli kuitenkin pysyy pystyssä. Se kai tärkeämpää kuin tarkat euromäärät.(päivähoitomaksut tiesin tarkkaan)

Vierailija
17/18 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 100 euroa saattaa olla sun saamasi lapsilisä, ei mikään muistikikka sinällään. Minä saan lapsilisää 341,50, ja vuoden alusta 351,50.

Eiköhän kyse ollut omasta lapsilisästä? Muiden lapsilisät ei kiinnosta.

14

Vierailija
18/18 |
27.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et minäkään en aikanaan saanut opintotukea, tai sain joo jonkun tyyliin 100 mk.. kuljin kouluun bussilla joka maksoi kuussa noin 300 mk. äitini oli silloin tehdastyöläinen ja isäni sairaseläkkeellä.. mitään omaisuutta ei ollut.. ja viel tänä päivänä nuo opintotuet on aika mielivaltaisia, et eiköhän jokainen maksa lapsensa opiskelun omasta pussista.

ja mitä tuohon verojen maksuun tulee niin niistä huimista kelan tuistakin maksetaan veroja.. 22 % lähtee siitäkin joka kuukausi. elätänkö siis itse itseäni maksamillani veroilla vai??