Miten teidän miehet käyttäytyy lastenvaateostoksilla, mulla oli naurussa pitelemistä, kun
tänään yhdessä lastenvaateliikkeessä oli äiti, isä ja arviolta ekaluokkalanen " Maija" .
Isä: " Eikös täällä ole alennuksessa mitään?"
äiti: " Näista tällä seinustalla on vähän alennusta"
Isä hyökkää seinustalle, tarttuu yhteen vatteeseen ja ihastelee, kun se neule on niin IHANA, se on jus Matiaksen värinen. " Ostettaisiinko Matiakselle?"
Äiti sillä välin näyttää jotain vaatetta Maijalle. Isä siirtyy siihen ja sanoo heti: " Ei ole yhtään Maijan värinen, ei pue tuo väri Maijaa, ei oteta" .
Mun mies on aina " hiukan" passiivisemmin siinä sivussa seisomassa. Mietin vaan, että onko tollanen yleistäkin. Onko teillä isät yhtä aktiivisia? Toisaalta musta on parempi, että meillä ei ole. Ainakin mua jotenkin kävi huvittamaan kyseinen pariskunta.
Kommentit (39)
ja menee myös usein yksin ostoksille meidän isomman kanssa et voin olla vauvan kanssa hetken kahdelleen esim viikonloppuina
Minun mies seisoo siinä taustalla vähän kyllästyneen näköisenä ja vastaa kysymykseen " Olisko tää nätti?" -> " Joooo" *kyllästyneen näköisenä* =oDDD
Ja oikeastaan mun mielestä asian pitääkin olla näin. ;o)
Hankkii vaatteita lapsillemme usein. Olisi kai hienoa, jos ei osallistuisi ollenkaan, jote tosi harmillistia!
on todella tarkka siitä, millaisiin vaatteisiin hänen lapsensa saa pukea.
Saapui juuri kotiin työmatkaltaan Jenkeistä ja toi tyttärelle tuliaiseksi mekkoja, hameita, farkkuja, housuja, neuleita ja paitoja.
Harvoin kyllä yhdessä shoppaillaan lastenvaatteita eli minä omilla retkilläni ja hän omillansa.
Kyllästyttää tuollainen miesten väheksyminen ja ulossulkeminen. He osaavat toimia yhteiskunnassa ihan samoissa rooleissa kuin naisetkin, usko pois.
luulee naisen katsovan häntä, hämääntyy ja alkaa asiantuntevana katsomaan noin 5v pojalle vaaleanpunaista koon 62cm bodya. Tekis mieli joskus ärähtää, et väistä siitä esittämästä.
Jotenkin tuli mieleen tossa esimerkissä oma mies, joka on ihan vastakohta. Seisoo liikkeen ovenraossa ja jos kysyn, että kumpi olis parempi, vastaa " joo" eli paljastaa, että ei ole kuunnellut eikä katsonut yhtään.
Meillä lasten vaatteiden ostaminen on 100% mun hommaa. -ap
Että on sitten varmasti goretexit jne. Minä taas yritän pihistellä.
Vierailija:
Kyllästyttää tuollainen miesten väheksyminen ja ulossulkeminen. He osaavat toimia yhteiskunnassa ihan samoissa rooleissa kuin naisetkin, usko pois.
En minä ainakaan hetkeäkään epäile, etteikö mieheni pärjää yhteiskunnassa samoissa rooleissa kuin minä ja jopa muutamassa sellaisessa, jossa minä en pärjää. Minusta kuitenkin on ihan luonnollista, että miehet ovat kiinnostuneita erilaisista asioita. Esimerkiksi vaatteiden suhteen mies on kiinnostunut sen asteisesti, että kaikki ovat lämpimästi, asiallisesti ja siististi puettuja, mutta en todellakaan osaa kuvitella hänen innolla kollaavan Henkan & Maukan lastenvaatteiden alerekkejä. ;o) Ei sillä, etteikö hän se tekisi, jos tarve vaatisi. Sen sijaan mieheni voi innolla tsiikailla viimeisintä elektroniikkaa tai autoja vaikka koko lauantain putkeen, joka on taas sellainen asia, jota minä olen kiinnostunut tsiikailemaan korkeintaan hetken. :o) Minusta naisten ja miesten ei tarvitse olla samoista asioista kiinnostuneita, mutta se ei tarkoita ettenkö minä osaisi valita hyvää autoa ja mies lapselle toimivaa ulkoilupukua.
Niinkun äskeisessä viestissäni kerroin, niin mua huvitti lähinnä se, kun oma mies on niin vastakohta. Ja jos kuolisin, uskon, että meidän lasten ei silti alasti tarvis kulkea.
Kai jokainen saa olla kiinnostunut mistä haluaa ja mun mies ei ole lastenvaatteista. Ja olen luullut, että on tyypillisempää, että mies ei ole kiinnostunut. -ap
mentiin kauppakeskukseen, käytiin hesessä syömässä ja käytiin seuraavanlainen keskustelu:
ex: Käy sä ostaa Liisalle niitä vaatteita. Mä meen kattoo itelleni.
minä: okei
Tiemme eroaa ja noin kahden minuutin päästä mun puhelin soi
ex: mä oon valmis, nyt lähetään
minä: en ole löytäny Liisalle vielä mitään, just päästiin sisälle tänne kauppaan.
ex: ei oo mun ongelma, jos ei kyyti maistu niin voitte jäädä tänne.
Exän lastenvaateostokset 3 vuoden ajalta (lapsi oli 3v. kun erottiin) oli yksi liian pieni college-paita.
Voin just kuvitella, miten pariskunnat jotka filmaavat viimesen päälle onnellista ja ulkokultaista elämäänsä kulkevat yhdessä ostoksilla ja mies siinä kans kattelee minkälaisiin hienostelukamppeisiin heidän pikku-Liisa puetaan että näyttää mahdollisimman hienolta ulospäin. Ja ne vaatteet ei välttämättä ole kovinkaan mukavia leikkivän lapsen päällä. Heille lapset ovat vaan esittelykappaleita. Ikävä kyllä näin minä ajattelen. MUn menisi hermot, jos mies puuttuisi lasten pukeutumiseen
Vierailija:
Minusta kuitenkin on ihan luonnollista, että miehet ovat kiinnostuneita erilaisista asioita. Esimerkiksi vaatteiden suhteen mies on kiinnostunut sen asteisesti, että kaikki ovat lämpimästi, asiallisesti ja siististi puettuja, mutta en todellakaan osaa kuvitella hänen innolla kollaavan Henkan & Maukan lastenvaatteiden alerekkejä. ;o) Ei sillä, etteikö hän se tekisi, jos tarve vaatisi. Sen sijaan mieheni voi innolla tsiikailla viimeisintä elektroniikkaa tai autoja vaikka koko lauantain putkeen, joka on taas sellainen asia, jota minä olen kiinnostunut tsiikailemaan korkeintaan hetken. :o) Minusta naisten ja miesten ei tarvitse olla samoista asioista kiinnostuneita, mutta se ei tarkoita ettenkö minä osaisi valita hyvää autoa ja mies lapselle toimivaa ulkoilupukua.
Musta on luonnollista, että IHMISET ovat kiinnostuneita eri asioista. En ole koskaan osannut ajattella, että miehiä ei kiinnosta vaatteet ja naisia taas kiinnostaa. Mulla on veli, ja se on aina ollut kiinnostunut vaatteista ja mä taas en. Eikä siinä ole meidän mielestä ollut koskaan mitään epäluonnollista. Veli osti mulle joskus teininä lahjaksikin vaatteita, kun sen mielestä mä kaipasin kivemman näköisiä vaatteita. (Se ei siis ajattele pääasiassa vaatteita käytännöllisyysnäkökulmasta, vaan nimenomaan esteettisesti.)
Lisäksi mun kaveripiirissäkin on suurin piirtein yhtäpaljon vaatteista kiinnostuneita miehiä kuin naisiakin...sekä myös niistä kiinnostumattomia. (Juu ja kaikkia vaatteista kiinnostuneet miehet ovat tietääkseni heteroita. Ainoat tietämäni ei-heteromiehet eivät ole erityisen kiinnostuneita vaatteista.)
Meillä päin tsiigaillaan ja ollaan tasa-arvoisia.
Sille vieraalle miehellehän sä sanoit nauraneesi.
Mitä se sinun kurkkua kuristaa, jos minun mieheni ei ole kiinnostunut lastenvaatteista? Sinähän (vai oletko nyt sama vai eri henkilö?) vedit mukaan keskusteluun miesten aliarvostamisen ja yhteiskunnassa pärjäämisen vähättelyn ja tuohon ihmeelliseen johtopäätökseen annoin vastaukseni! Minun pointtini oli ainoastaan se, ettei se tykkääkö minun mieheni kuluttaa aikaansa lastenvaateostoksille, ole millään tavoin verrannollinen sen kanssa miten paljon häntä arvostan ja miten olen 100% varma siitä, että hän taatusti pärjää kaikessa missä minäkin aivan yhtä hyvin. Mieheni ei tarvitse olla kiinnostunut lastenvaatteiden shoppailusta ollakseen hyvä mies ja isä.
Ja kyllä, olen hyvin tietoinen siitä, että sukupuoleen katsomatta ihmisillä on erilaisia kiinnostuksen kohteita. Kiitos kuitenkin asian alleviivaamisesta...
Vierailija:
Vierailija:
Minusta kuitenkin on ihan luonnollista, että miehet ovat kiinnostuneita erilaisista asioita. Esimerkiksi vaatteiden suhteen mies on kiinnostunut sen asteisesti, että kaikki ovat lämpimästi, asiallisesti ja siististi puettuja, mutta en todellakaan osaa kuvitella hänen innolla kollaavan Henkan & Maukan lastenvaatteiden alerekkejä. ;o) Ei sillä, etteikö hän se tekisi, jos tarve vaatisi. Sen sijaan mieheni voi innolla tsiikailla viimeisintä elektroniikkaa tai autoja vaikka koko lauantain putkeen, joka on taas sellainen asia, jota minä olen kiinnostunut tsiikailemaan korkeintaan hetken. :o) Minusta naisten ja miesten ei tarvitse olla samoista asioista kiinnostuneita, mutta se ei tarkoita ettenkö minä osaisi valita hyvää autoa ja mies lapselle toimivaa ulkoilupukua.Musta on luonnollista, että IHMISET ovat kiinnostuneita eri asioista. En ole koskaan osannut ajattella, että miehiä ei kiinnosta vaatteet ja naisia taas kiinnostaa. Mulla on veli, ja se on aina ollut kiinnostunut vaatteista ja mä taas en. Eikä siinä ole meidän mielestä ollut koskaan mitään epäluonnollista. Veli osti mulle joskus teininä lahjaksikin vaatteita, kun sen mielestä mä kaipasin kivemman näköisiä vaatteita. (Se ei siis ajattele pääasiassa vaatteita käytännöllisyysnäkökulmasta, vaan nimenomaan esteettisesti.)
Lisäksi mun kaveripiirissäkin on suurin piirtein yhtäpaljon vaatteista kiinnostuneita miehiä kuin naisiakin...sekä myös niistä kiinnostumattomia. (Juu ja kaikkia vaatteista kiinnostuneet miehet ovat tietääkseni heteroita. Ainoat tietämäni ei-heteromiehet eivät ole erityisen kiinnostuneita vaatteista.)
Sen sijaan, jos minulle valitaan vaatteita, mies kyllästyy heti. Ei jaksa ainakaan odottaa, kun sovitan niitä.
Eikä mieheni ole ollenkaan " neiti" . Minusta on kivaa, että miehenikin on kiinnostunut kaikesta lapseemme liittyvästä. Eipähän tarvitse patistaa tai kerjätä osallistumaan lapsenhoitoon tai kantamaan vastuuta.
Joo, kyllä mua tosiaan huvitti, melkein nauratti se mies. Koskaan en ole ennen yhtä lastenvaatteista kiinnostunutta miestä tavannut. Ja se miksi mua niin huvitti johtui siitä, kun kuvitelin oman, täysin päinvastoin käyttäytyvän miehen.
Ja mistäs nyt mua keksit syyttää?
mies meillä on se joka tutkii myös pesulaput, minä en ikinä.