Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa että jään kotiin vielä kun kuopus täyttää 3v, ongelma vaan..

Vierailija
04.01.2008 |

..että mies tienaa vain 1700e brutto/kk ja itse jäisin sitten työkkärin rahoille ja minut voitaisiin pakottaa koska vaan töihin tai kurssille (yritä siinä sitten saada lapset päivähoitoon yhtäkkiä!).

Esikoisemme 3v2kk käy nyt päiväkodissa 5 tuntia 10 päivää/kk sopimuksella (käytännössä kyllä jäänyt aina alle tuon 10 päivää) ja kuopus on 1.5v, kotihoidossa.

Mies on sitä mieltä että esikoiselle tuokin määrä on liikaa! Eipä ole tosin itse täällä kotona arkipäiviä katsomassa kuinka yliaktiivinen ja sosiaalinen esikoinen kaipaa ikäistään leikkiseuraa. Viihtyy päiväkodissa. Kotona yhtä kiukuttelua ja tappelua pikkuveljen kanssa.

Siihen on vielä 1.5v kun kuopus on 3v, ja ihan oikeasti en itse haluaisi kitkuttaa enää minimituloilla, ja kaipaisin jo muutakin elämää kuin kotona olo. Menisin oikein mielelläni töihin kun kuopus on sen 3v.

Onko tässä nyt outo minä vai mies??

Kyllä omasta mielestäni (ja senkin kannalta että en jaksa olla vaan kotona jotain 5v putkeen!) lapset voivat olla 3v--> päiväkodissa 7-8 tuntia/päivä.

Haluaisin myös että voitaisiin alkaa joskus maksamaan omaa asuntoa vuokralla asumisen sijaan, mutta se ei tule olemaan mahdollista ennen kun olen itsekin töissä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska irtisanoiduin siitö tömän kuopuksen raskauden aikana, se oli niin pienipalkkaista ja työ ihan perseestä. Minulla ei koulutusta muuta kuin lukio, joten minä en pysty työssä käynnilläni perhettä elättämään.

Mies haluaa sen takia pitää minut kotona, että hänen mielestään 3v on liian pieni päiväkotiin täyspäiväisesti, oli alkuun jo sitäkin vastaan, kun yliaktiivinen esikoinen laitettiin minun tahdostani " virikehoitoon" 3-vuotiaana, 10 päivää/kk, 5 tuntia päivässä. Olemme sen verran pienituloisia, että esikoisen päivähoidosta maksamme 0e, ainoa taloudellinen menetys esikoisen päivähoidossa on 60e sisaruslisä kotihoidontukeen.

Mutta aion kyllä ihan oikeasti mennä töihin kun kuopus täyttää 3v, saamme ehkä työvuorot sumplittua niin että hoitopäivän pituuudeksi tulee max 7 tuntia. Ärsyttää vaan miehen asenne, että minun pitäisi olla lasten kanssa kotona ikuisesti. Ja joka tapauksessa kotihoidontuki päättyy kun kuopus täyttää 3v, eli joko jään 0-tuloille kotiin tai ilmoittaudun työkkäriin josta voidaan karenssin uhalla määrätä ties mille kurssille tai työhön pienellä varoitusajalla.. mieluummin etsisin itse sen työpaikan ajoissa. Mutta mies vaan hannaa vastaan :/

ap

ap

Vierailija
2/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on noin huolissaan lapsenne joutumisesta päivähoitoon yli 3-vuotiaana, hän voi itse jäädä kotiin tai tehdä lyhennettyä työpäivää.

Olisikohan kyse jostain sellaisesta, että miehesi tykkää nostaa omaa statustaan sillä, että sinä olet " kotirouva" ja hän elättää koko perheen? Tai että sinä teet kaiken mahdollisen kotiin liittyvän ja se sopii hänelle hyvin? Jotain sellaista tuosta minulle tulee mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kotiin, kun niin tärkeänä lasten kotihoitoa pitää. Tienaat saman ja helposti enemmänkin lähes hommassa kuin hommassa, pärjäät perheen elättäjänä oikein mainiosti.

Vierailija
4/6 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaisi vähän sellaiselta että haluaa itse olla perheen pomo ja elättäjä?

Vierailija
5/6 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi outoa jos olisit kotona kun esikoisesisikin kerran on jo hoidossa. Saisitte enemmän rahaa elämiseen jo nyt jos ottaisit esikon pois päiväkodista siksi aikaa kunnes kuopus täyttää 3v ja sinä menet töihin.

En usko, että jonkinlainen kotirouvuus kannattaa miehesi tuloilla. Miten miehesi perustelee sen, että haluaa sinun jäävän kotiin?

Vierailija
6/6 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat työelämään?