Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa pelkkänä kotirouvana olemista paheksutaan?

04.01.2008 |

Varsinkin jos parilla ei ole lapsia, pidetään pelkkänä kotorouvana ja edustusvaimona olemista suorastaan häpeällisenä. Mistä tämä johtuu? Haluamme lapsia mieheni kanssa, mutta tällä hetkellä niitä ei vielä ole ja minä olen silti kotirouva. Koen että ihmisten suhtautuminen minua kohtaan on joskus hiukan alentuvaa ja minun on vaikeaa löytää Suomesta samanlaisessa elämäntilanteessa olevia naisia. Kun asuimme USA:ssa, oli asia aivan toisin. Siellähän on aivan luonnollista että nainen on kotirouvana vaikkei lapsia vielä olisikaan.

Keskustelua!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 5v ja 2v. Lapset aamuisin tarhassa ja apuna kotona on lastehoitaja ja siivooja. Itse harrastan paljon, laitan ruuan ja hoidan kaikki juoksevat asiat. Joskus autan miestä toimistolla. Mulla on ihan oikeasti usein kiire et ehdin hoitaa kaikki asiat. Mä en tajua miten ehtisin oleen vielä töissä. Lapset harrastavat ja niihinkin täytyy kuskata.

Vierailija
42/48 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä lyhyt vastaus a.p.:n kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen työkykyisen työpanosta tarvitaan edelleen, jotta työhön kykenemättömät ja työttömät voisivat elää ihmisarvoista elämää. Hirvittää ihan, millaista elämänasennetta sellainen äiti välittää lapsilleen, joka ei koe (vero)ansiotyötä tärkeäksi.

Vierailija
44/48 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tämä on sama asia kuin yksityskoulut, yksityinen terveydenhuolto yms. Meillä käytetään kaikkia mahdollisia yksityisiä palveluita ja olen siis kotona. Miehellä on oma firma ja epäsäännölliset ja pitkät työajat joten mun kokopäiväinen työnteko olisi sula mahdottomuus. Tai siis käytännössä se tarkoittaisi et näkisin 5v ja 2v lapsiani vain viikonloppuisin.

Vierailija
45/48 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkykyisen panosta" . Ei kai muuten työttömyyttä olis.

Vierailija
46/48 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet silloin yhteiskunnan parasiitti - miten kestät vai teetkö itsarin.

Terveisin työtön

Vierailija
47/48 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti täällä kommentoidaan, että jokaisen täysi-ikäisen pitäisi käydä töissä, maksaa veroja jne. Kuitenkin meillä näitä omasta halustaan kotona olevia, työtävieroksuvia, työttömiä " kotiäitejä" on vaikka kuinka paljon, joita yhteiskunta elättää. Miksei niistä älähdetä koskaan, vaan katsotaan, että onhan se ihan oikein, että yhteiskunta maksaa. Kotirouvalle todennäköisesti yhteiskunta ei maksa penniäkään, vaan mies elättää hänet. Kateellisia ovat ne, jotka ihmettelevät kotirouvana oloa, koska tietävät, että kotirouvalla on enemmän rahaa käytössä kuin sinulla vaikkei ole edes työssä. Muutenhan te olisitte katellisia myös kotona oleville työttömille, jos se kotona olo ois se pointti, eikä työssä käynti.

Vierailija
48/48 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tama on se ainoa oikea ratkaisu, olen onnellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän