Ai miten rasittava eukko uusimmassa Vauva-lehdessä!
Toi raskaustestin äiti!!! En anna lapselleni rokotuksia, lapsestakin tulee kasvissyöjä, en mennyt ultriin, en tahtonut synnytyksessä kipulääkitystä... Okei, nämä nyt vielä menevät - hörhö mikä hörhö. Mutta sitten pari pistettä i:n päälle:
Hän kehuu vastasyntyneen vauvan rytmiä (nukkuu paljon ja syö välillä, nukkuu taas) todeten: " Kuulostaa varmaan uskomattomalta." No ei kuulosta, kuulostaa ihan tavalliselta.
Ja heti perään: " Osasin heti olla äiti." (Siis ikään kuin tuo vauvan " rytmikin" olisi jotenkin hänen ansiotaan.) LAPSI ON YKSITOISTA PÄIVÄÄ VANHA kun hän sanoo näin. Anteeksi vain, mutta esikoisensa yksitoista päivää sitten synnyttäneellä ei ole kovin vankkaa käsitystä siitä, mitä äitiys oikeastaan on...
Kommentit (71)
Vierailija:
On siinä meillä ihana basuunansoitonope :)) Kerrassaan täydellinen!Kaikki muu mulle ihan sama, mutta toi rokottamattajättäminen. En ymmärrä en. Taudit senkun jylläis ja lapsia kuolis ja vammautuis jos kaikki ajattelis samoin. Ilmeisesti tämä kuitenkin uskoo myös luonnonvalintaan, kun ei käynyt ultrissakaan.
Mitä mieltä tämän naisen tukasta? ;)
Vaan, entä sitten kun lapsi vaikka teininä haluaa vähän reissata maailmalla.
Ja taisipa muuten hiljan olla jossain Steiner-koulussa (tai muusssa härhökeskittymässä) joku pienimuotoinen polioepidemia, kun olikin useampi rokottamaton yhdessä...
ja JOS synnytys etenee normaalisti (kuten yli 90% synnytyksistä eteneen) niin siihen kivun määrään voi todella paljon itse vaikuttaa.
T: Äiti joka on ihan itse tehnyt ekasta synnytyksestään kivuttoman. Tiedän sen siksi, että aina kun hetkeksi herpaannuin " transsistani" , kivut yltyi ihan tolkuttomiksi.
Jos ihmisellä mennyt asiat hyvin, miksi ei saisi olla tyytyväinen itseensä. minusta on hyvä, että ihmnen ajttelee positiivisesti. Asiat ihan oikeasti voivat myös jatkua hyvin tuosta eteenpäinkin.
Rokotuksien pois jättäminen on kyllä typerää.
Näin se vaan on.
Ja toisaalta ihanaa niille vanhemmille, saavat sitten sillä tavalla uskon hyvästä vanhemmuudesta. Itselläni oli huonosti nukkuvat kaksoset ja oikeasti olin ihan varma, että olin ainoa ja maailman huonoin äiti, kun en saanut lapsiani nukkumaan. Nyt kun ovat 6-v olen tajunnut, että tämä on asia, mihin en pysty vaikuttamaan, en vaikka kuinka tekisin mitä. Ihan niinkuin me aikuiset, emme kaikki nuku hyvin :) sama pätee lapsiin.
itse en rokotuta lapsiani. kannattaa ottaa asioista selvää eikä mennä vain silmät kiinni valtavirran mukana. jokainen äiti tekee sen omasta mielestään parhaimman päätöksen asiassa kuin asiassa mitkä koskee omia lapsia. joku mainitsi, että katsotaanpa niin alkaa tubi jyllään, kun jotku ei rokotuta, mutta hei sehän on otettu jo pois suomen rokotusohjelmasta koko tubirokote. vain riskiryhmät sitä " saavat" . taas nähtiin..rokottet eivät ole luonnollisia eikä terveellisiä. onneksi kaikille ei niistä tule haittavaikutuksia. mutta valitettavan monelle tulee ja ei aina niinkään pieniä. joskus jopa kuolema);.
Vierailija:
itse en rokotuta lapsiani. kannattaa ottaa asioista selvää eikä mennä vain silmät kiinni valtavirran mukana. jokainen äiti tekee sen omasta mielestään parhaimman päätöksen asiassa kuin asiassa mitkä koskee omia lapsia. joku mainitsi, että katsotaanpa niin alkaa tubi jyllään, kun jotku ei rokotuta, mutta hei sehän on otettu jo pois suomen rokotusohjelmasta koko tubirokote. vain riskiryhmät sitä " saavat" . taas nähtiin..rokottet eivät ole luonnollisia eikä terveellisiä. onneksi kaikille ei niistä tule haittavaikutuksia. mutta valitettavan monelle tulee ja ei aina niinkään pieniä. joskus jopa kuolema);.
Tunnen tämän ihmisen ja täytyy sanoa, että artikkeli antaa todella hullun kuvan koko ihmisestä.
Oikeasti mukava, elämän läheinen tyyppi. Positiivisella asenteellaan pärjää varmasti, eikä jokainen vauvan pikku kitinää edes huomaa.
Kun sitä tavallista maitoa (mukaanlukien luomumaito) ei pitäisi alle 1-vuotiaalle antaa juotavaksi.
olen miettinyt pääni puhki rokotusasioita ja ottanut selvää monesta lähteestä. puolesta ja vastaan. päätös rokottamattomuudesta tehtiin miehen kans yhteisymmärryksessä. lapsemme ovat olleet paljon terveimpiä kuin monet tuttavamme lapset, jotka on rokotettu. meidän lapsilla ei ole ollut yhtäkään korvatulehusta yms. eli vastustuskyky pääsee kasvamaan hyväksi, kun ei elimistöä sekoiteta kemiallisilla myrkyillä. toki lääketehtaat suosittelevat kaikkia rokotuksia. miksipä ei raha heille kelpais..
Mun puolesta kaikki saa hörhöillä vapaasti, mutta rokotusohjelman noudattamatta jättäminen on törkeää piittaamattomuutta niin oman lapsen terveydestä kuin ihan kansanterveydestäkin.
Vierailija:
olen miettinyt pääni puhki rokotusasioita ja ottanut selvää monesta lähteestä. puolesta ja vastaan. päätös rokottamattomuudesta tehtiin miehen kans yhteisymmärryksessä. lapsemme ovat olleet paljon terveimpiä kuin monet tuttavamme lapset, jotka on rokotettu. meidän lapsilla ei ole ollut yhtäkään korvatulehusta yms. eli vastustuskyky pääsee kasvamaan hyväksi, kun ei elimistöä sekoiteta kemiallisilla myrkyillä. toki lääketehtaat suosittelevat kaikkia rokotuksia. miksipä ei raha heille kelpais..
aika pitkälle maalaisjärjellä asioita. eli esim. ei voi olla hyväksi, jos terveeseen pieneen lapseen laitetaan kemiallista myrkkyä. heti alkaa solutasolla tapahtumaan muutkosia. vastustuskyky laskee. eli todella monesti esim. korakierteet alkavat pian rokotusten jälkeen. mutta nehän ovat ns. pientä sen rinnalla mitä ne pahimmat haitat voi olla. just se että aina rokotteisiin on laitettu juuri sitä virusta, jota vastaan halutaan rokottaa. eli siksi voit saada vaikka rokotteesta sen taudin. ja ei kukaan varmaan ole mielissään, jos ajattelee että osa rokotteista sisältää alumiinia ja elohopeaa):
siksi nykyään on niin paljon kaikkia lasten sairauksia, kun rokotteita yhdistellään. on mielestäni järkyttävää, kun samassa rokotteessa on 5 eri rokotetta. miettikää nyt, että voiko elimistölle olla hyväksi, jos yhtäkkiä pusketaan semmonen määrä outoja aineita?? ja sitten se viel täs nykymaailmas on yleistä, että kun tulee uusia sairauksia, niin niitä ei tutkita mistä ne johtuu, mutta heti ollaan uutta lääkettä keksimässä, joissa on aina omat haittavaikutuksensa. eli oravanpyörä on valmis. sairautta sairauden perään.
liittyvät riskit ovat kuitenkin varmasti suuremmat kuin rokotuksen riskit. Vai miten luulette joidenkin tautien hävinneen esim. isorokko yms.
Polion sairastaneet luomuvanhempien lapset varmaan kiittelevät vanhempiaan pyörätuolissa istuessaan?
Onneksi omat lapseni ovat rokotettuja ja edes jotenkuten " turvassa" kun rokottamattomat ulkomaanmatkaajalapset alkavat levittää erinäisiä tauteja.
esim. lääketieteen maisterin kanssa on asioista keskusteltu sekä vyöhyketerapeutin. sitten laaja kirjatieto. ole itse sitä mieltä että rokotteet ovat vain hyväksi, mutta viimeistään sillon havahdut, kun lapsesi sairastuu rokotteesta. toivon kuitenkin ettei koskaan sairastu.
maalaisjärki voittaa sitten useamman asiantuntijan suositukset ja tutkimukset aiheesta? Luuletko, että kovin heppoisin perustein otetaan uusia rokotteita rokotusohjelmaan? Vain siksi, että lääkefirmat niillä tienaavat? Useampi asiasta millään tavalla taloudellisesti hyötymätön taho tutkii rokotteet ja niihin liittyvät haitat ja hyödyt ennen kuin ne otetaan rokotusohjelmaan. Tai ehkä mä olen vain naivi, kun uskon niin.
T. Yksi, joka seuraavaksi aikoo ottaa vesirokkorokotuksen lapselleen, koska kahden viikon sairastaminen ja mahdolliset jälkitaudit eivät kiehdo
ja niistä syistä kuin rouva 48 kuvailee. No, sellainen tietämättömyys ja typeryys onkin parasta rokotuskattavuuden edistämistä, kun rokotusvastaisuus tuolla tavalla yhdistyy hölmöyteen.
rokotteet kieltämättä kuulostavat rankoilta, ehkä pitäisi rokottaa kerrallaan yhtä tautia vastaan. Silloin tosin joutuisi käymään piikillä tosi usein.
Jäykkäkouristus yms. ei ole mikään leikinasia ja esim. tuhkarokkoon kuolee lapsia maailmalla ja äidin vihurokon vammauttamia lapsia on SUomessakin.
Mutta eihän ne omalle kohdalle satu, eihän? Eikä liikennenonnattomuudet tai....
Vyöhyketerapeutti? Buahahhaahaa!
Juuri tuollaiset typerykset ovat parasta, tulee todellakin halu rokottaa lapsensa, kun perustelut rokottamatta jättämiselle ovat tuota tasoa.
Jotenkin tuo ideologia ei mene minulla jakeluun. Voisiko joku valaista?