Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ai miten rasittava eukko uusimmassa Vauva-lehdessä!

Vierailija
04.01.2008 |

Toi raskaustestin äiti!!! En anna lapselleni rokotuksia, lapsestakin tulee kasvissyöjä, en mennyt ultriin, en tahtonut synnytyksessä kipulääkitystä... Okei, nämä nyt vielä menevät - hörhö mikä hörhö. Mutta sitten pari pistettä i:n päälle:

Hän kehuu vastasyntyneen vauvan rytmiä (nukkuu paljon ja syö välillä, nukkuu taas) todeten: " Kuulostaa varmaan uskomattomalta." No ei kuulosta, kuulostaa ihan tavalliselta.

Ja heti perään: " Osasin heti olla äiti." (Siis ikään kuin tuo vauvan " rytmikin" olisi jotenkin hänen ansiotaan.) LAPSI ON YKSITOISTA PÄIVÄÄ VANHA kun hän sanoo näin. Anteeksi vain, mutta esikoisensa yksitoista päivää sitten synnyttäneellä ei ole kovin vankkaa käsitystä siitä, mitä äitiys oikeastaan on...

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden hengen yrityksessä, jossa olevat työtehtävät eivät voi odottaa kahta viikkoa monistakin syistä, niin on aika hankala yhtäkkiä jäädä kahdeksi viikoksi hoitamaan sairasta lasta.

Vierailija
42/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta tänne selvittää mitään, jos tääl ollaan sitä mieltä, että minä olen hölmö!!!!!! ja sen takia, että olen ottanut rokotuksista tarkemmin selvää. uskomatonta, sanoisin. miksi sitten rokottamien olisi vapaaehtoista. niin kauan aion kyseenalaistaa rokotteiden turvallisuutta, kunnes lääketehtaat allekirjoittavat lapun, jossa lupaavat sen, että rokotteet ovat turvallisia ja ne tehoavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmassakin, puhumattakaan kasvikunnan tuotteista, joita syömme päivittäin. Siihen lastiin verrattuna rokotteiden lisäaineet ovat kärpäsenkakkaa, varsinkin, kun rokottaminen ei ole mikään päivittäin monta kertaa toistuva juttu toisin kuin syöminen tai hengittäminen.

Että 48, kysyn vaan, mitä teillä syödään?

Vierailija
44/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rokotetut lapset sairastelisivat enemmän... Ei pidä ainakaan meillä paikkaansa. Lapselleni on annettu kaikki mahdolliset normirokotteet ja ylimääräisiäkin (Rota- influenssa- ja vesirokkorokote). Lapsi tällä hetkellä puolitoistavuotias ja sairastanut elämässään kaksi nuhatautia. Esim. kuumetta ei ole ollut koskaan.

Vierailija
45/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette ole tienneet, että monetkin lääkärit ovat rokotteita vastaan ja eivät rokotuta omia lapsiaa, mutta niitä on suositeltava, koska se kuuluu niiden työhän. olen myös kahden lääkärin kanssa keskustellut, että on ihan turha siel haukkua ja nautraa minulle. hyvät päivän jatkot vaan teille!!(:

Vierailija
46/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh, juu, myönnän että vesirokkorokotetta hankkiessa ajattelen ennen kaikkea käytännön vaikeuksia, mitä tuohon kahden viikon poissaoloon tulee. Mutta se ei mitenkään sovi lapsen etua vastaan, että ei tarvitse sairastaa toisinaan hyvinkin tuskallista vesirokkoa. Ja tuon urasanan voi mun kohdaltani kyllä vetää yli, mä teen vain töitä pienessä yrityksessä, mutta ei tässä kyllä mistään urasta voi puhua.

Vierailija
47/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat lääkärit ovat rokotuttaneet lapsensa myös rotaa vastaan. Rokotteiden haitat ovat pienempiä kuin niiden tautien sairastaminen.

Vierailija
48/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykääpä vaikka kaksplussan roktteet palstalla lukemassa lisää infoa. siellä on puolesta ja vastaan. jokainen tekee omat päätöksenä, mutta on naiivia haukkua toisia ihmisiä tuolla tavalla hölmöksi. ymmärrän, että on helppoa mennä valtavirran mukana ja tehdä kaikki yleisimmän kaavan mukaan. olen itse täysin tyytyväinen omaan päätökseen olla rokottamatta lapseni. joku maitsi siitä, että ois paras antaa yhtä rokotetta kerralla. se on paljon parempi ratkaisu, kun se että lyödään 5 eri rokotetta samassa rokotteessa. heippa vaan kaikille!! (:

Vierailija
49/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkimusten mukaan vesirokko on paljon luultua pahempi. Ei välttämättä itse tauti, vaan siihen liittyvät jälkitaudit. Mutta itse tautikin on toisilla ollut tosi paha. Monet lääkärit suosittelevat rokotusta ja se on tulossa yleiseen rokotusohjelmaan eli on se paha.

Vierailija
50/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa siihen kuolee ehkä keskimäärin 1-2 lasta vuodessa, joten kuulostaa monen korviin varmaan vähäiseltä riskiltä. Mutta nekin lapset ovat jonkun korvaamattomia, omia lapsia!! :(

Vierailija
51/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin rokosta muistuttavat kasvoille pysyvästi jääneet rokonarvet. Olen myös sairastanut vyöruusun, ei kiva, sekin vesirokkoviruksen takia.

Vierailija
52/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon yhdenkin eukon " tieto" peräisin. *REPS*

Ja totta kai nyt piti lähteä kahvinkeittoon, kun alkoi omien väitteiden perusteet paljastua.

Vierailija
53/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nainen vastasi hassusti kysymyksiin. Veti tosi moneen aiheeseen mukaan luomuilun ja " hörhöilyn" (mm. närästääkö-kysymys) ja vastasi hassusti seksipommi-kysymykseen :) Ihan outo. Tuli sama mieleen kuin ap:lla, kun eilen luin juttua, ja mietin että jos olisi netti auki, kirjoittaisin tänne :D (yleensä en edes kirjoita!)

ja just ne varmat vastaukset vauvan rytmistä, äitiydestä ja imetyksen onnistumisesta (11 vuorokautinen vauva).

Eikä tämä ole pahalla.

Silti vaikutti siis ihan kivalta naiselta :)

Vierailija
54/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäänyt viel vaivaamaan asia. ja oli jäänyt jollakin. kirjoitin vaan, että käykää esim sile lukemas, jos haluatte kuulla ihmisten kokemuksia yms. sitten suosittelen kirjaa ROKOTUKSET. kirjoittajina Yves Delatte. minulla olisi tietoa vaik kuinka, mutta en ala tääl enää kirjoittamaan, koska aika ei vaan riitä. moido!!

Vierailija
55/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se siis tosiaan ehti kertoa ettei rokota lastaan ja käyttäisi luomumaitojauhetta yms., vaikka kysymykset koski SEN RASKAUTTA!

Vierailija:

Se nainen vastasi hassusti kysymyksiin. Veti tosi moneen aiheeseen mukaan luomuilun ja " hörhöilyn" (mm. närästääkö-kysymys) ja vastasi hassusti seksipommi-kysymykseen :) Ihan outo. Tuli sama mieleen kuin ap:lla, kun eilen luin juttua, ja mietin että jos olisi netti auki, kirjoittaisin tänne :D (yleensä en edes kirjoita!)

ja just ne varmat vastaukset vauvan rytmistä, äitiydestä ja imetyksen onnistumisesta (11 vuorokautinen vauva).

Eikä tämä ole pahalla.

Silti vaikutti siis ihan kivalta naiselta :)

Vierailija
56/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän onkin vaan kaikki keksitty meidän äitien kiusaksi:)

olishan se ollut varmaan siistii olla menemättä ultraan ja synnyttää vaikka sitten rv 42 jättiläispötkylä jolla suolet ulkona.

Vierailija
57/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tieteellistä tekstiä lukenut ei voi ottaa vakavasti niitä sepustuksia.

Vierailija
58/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kykyä arvioida kriittisesti lukemaansa ja siksi jotkut perustelee rokottamattomuutta todella yksinkertaistetuilla väärinymmärryksillä.

Vierailija
59/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

esim. lääketieteen maisterin kanssa on asioista keskusteltu sekä vyöhyketerapeutin. sitten laaja kirjatieto. ole itse sitä mieltä että rokotteet ovat vain hyväksi, mutta viimeistään sillon havahdut, kun lapsesi sairastuu rokotteesta. toivon kuitenkin ettei koskaan sairastu.

Tulee sellainen kuva, että sä olet vaan keksinyt itse nuo jutut. Jos sulla on laaja kirjatieto niin varmaan tiedät ettei lääketieteessä ole maistereita... Eli sun lääketieteen maisteri ei ole hyväksytty lääketieteen ammattilainen...

Vierailija
60/71 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos antaa lapselle vain jotain luomumaitojauhetta eikä äidinmaidinkorviketta, voi vauva kuolla B1-vitamiinin puutteeseen.