Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi väittää että töissä pääsee helpommalla kuin kotona???

Vierailija
04.01.2008 |

Samat hommathan ne kotona odottavat tekijäänsä iltaisin. Lapset kaipaavat äidin huomiota ja omaa aikaa ei jää. Toki töissä saa kahvitauot ja ruokikset viettää rauhassa (jos saa), mutta kyllä minun mielestäni elämä on paljon helpompaa nyt kun olen taas kotona toisen lapsen synnyttyä. Kauhulla jo ajattelen sitä hoitoruljanssia joka alkaa aikanaan kun töihin palaan.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä äiti saa halutessaan lämpimän ruuan valmiina ja voi syödä sen rauhassa. Lapset saavat virikkeitä (ulkoilun, askartelut ym) päivän aikana. Illalla sitten yhdessäoloa (plus ruuanlaittoa, pyykinpesua, siivousta jene..)

Vierailija
2/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän siellä kotona on iltaisin siivoamista kun siellä ei koko päivää sotketa. Pyykit pesin iltaisin muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä todellakin väitän, että töissä pääsee helpommalla. Kotityöt odottavat toki iltaisin ja työpäivän jälkeen pitäisi löytää aikaa sekä niille että lapsille (ja vielä miehellekin) mutta silti töissä pääsee helpommalla. Saattaa olla toki makuasia ja yksilöllistä...Töissä tai ainakin työmatkoilla junassa on aikaa myös omille ajatuksille, kun taas kotona useamman lapsen kanssa on aikalailla kokonaisvaltaisesti kiinni lapsissa (elleivät kaikki sitten nuku samaan aikaan). Töissä saa syödä rauhassa lounaan huolehtimatta siitä, että kolme muuta saavat säällisesti syötyä ruokansa. Jne. jne. Mutta eiköhän kaikilla ole oikeus omiin mielipiteisiinsä?!

Vierailija
4/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet kotona, sulla on paljon enemmän myös niitä kotitöitä tehtävänä yksin, kun kerran olet kotona. Joka paikka muistuttaa tekemättömistä kotihommista ja se stressaa. Lisäksi, jos hoidat useampaa kuin yhtä lasta, niin lasten kiljunta ja mekastus ja sotkuisuus stressaavat myös. Niitä täytyy kuunnella koko päivän aamusta iltaan. Töissä on tietysti eri stressintekijät, mutta kyllä se kotona olokin työstä käy!

Vierailija
5/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos on pienellä ikäerolla lapset niin töissä pääsee helpommalla kun saa esim. syödä rauhassa, käydä vessassa rauhassa.

Silti olin pitkään hoitovapaalla.

Vierailija
6/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilä siellä kotona samat hommat odota, iltahommat vain.

Vierailija
7/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes sairaana saisi jäädä kotiin yksin lepäämään. Nyt levosta ei voi kuin haaveilla, vaikka olo on karmea..

Vierailija
8/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsen todellakin helpommalla, jos olen 8 tuntia jossakn muualla kuin heidän kanssaan

Vierailija
9/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen.

Olen sairaanhoitajana kiireisessä yliopistosairaalassa. Aamuvuorossa herätys 5.30. Koko työpäivä yhtä juoksemista...Hyvä jos työpäivän aikana ehdin pikaisesti syömään. Työtahti on niin hektinen, etten osaa edes kuvailla...

Vapaapäivinä herään rauhassa, lapset katsovat aamulastenohjelmia, sitten ulos, ruuanlaitto, siivoamista ja päiväunet. Kaiken saa tehdä omassa tahdissa eikä vastuu ole samaa luokkaa kuin töissä. Lasten päiväunien ajan surffaan netissä ja nautin kahvista!

Eli mua todellakin kinnostaa millaista työtä tekevät ne, jotka " lepäävät" töissä" !!!! Kotona pääsee PALJON helpommalla.

Vierailija
10/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin keskittyä työtehtäviini, saan pitää tauot rauhassa, saan olla aikuisseurassa, eikä niitä kotitöitäkään enää niin paljon ole. Palkattiin siivooja kun menin takas töihin, että sekin varmaan auttaa... Ja on ihanampaa olla lasten kanssa vapaa-ajat, en ole niin väsynyt ja kiukkuinen.

Vierailija
11/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan työ aiheuttaa stressiä eniten niille, jotka eivät ole ihan tehtäviensä tasalla, vaan enempi juoksentelevat levottomina.

Vierailija
12/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hoitaja ja pääsin kyllä helpommalla kotona 4 alle kouluikäisen kanssa kuin nyt töissä.

Vierailija
13/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli mua todellakin kinnostaa millaista työtä tekevät ne, jotka " lepäävät" töissä" !!!! Kotona pääsee PALJON helpommalla.

olen virassa lasten psykiatrisella osastolla ja teen töitä myös vankeinhoidossa. Olen psykiatri. t.9

Vierailija
14/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoajan ravaat edestakaisin ja teet siträ samaa 24/7. Tuntuu että elämässä ei ole mitään muuta. Töissä saa käyttää luovuutta ja ottaa haasteita vastaan. Saa myös keskustella muiden aikuisten kanssa kaikessa rauhassa. Kaiken päälle saat siitä rahaa.

Kotona painat samaa vaipanvaihto/ulkoilu/ruuanlaitto/siivous/pyykinpesuruljanssia AINA.

Aaaargh... kuinka odotankaan että pääsen taas töihin lepäämään!

Vierailija
15/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen päihdetyöntekijä, mulla 1 ja 2 vuotiaat lapset. joita hoitaa mummo (ni ei tarvi kenenkään haukkua siitä, että noin pienet päikkärissä)

Vierailija
16/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se lapsen kanssa olo on niin kamalaa?

Vierailija
17/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on helpompaa kun voi keskittyä yhteen ihmiseen kerrallaan ja yleensä kukaan ei kilju eikä tappele, joku muu siivoaa ja tekee ruoan, välillä on hiljaista, yleensä ihmiset tekevät aika kiltisti sen mitä sanon ilman että mun täytyy ruveta kovistelemaan asiasta. Tekemistä voi olla paljon mutta se on usein mielenkiintoisempaa kuin kotihommat ja vähemmän stressaavaa koska voi hoitaa yhden asian kerralla pelkäämättä samalla että toisaalla tapahtuu kamalia jos en syrjäsilmällä katso.

Vierailija
18/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen seura ja mielekäs tekeminen tekee töissä olosta helpompaa.

Vierailija
19/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä ruikuttajia löytyy?

Vierailija
20/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siistiä sisähommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi