Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi väittää että töissä pääsee helpommalla kuin kotona???

Vierailija
04.01.2008 |

Samat hommathan ne kotona odottavat tekijäänsä iltaisin. Lapset kaipaavat äidin huomiota ja omaa aikaa ei jää. Toki töissä saa kahvitauot ja ruokikset viettää rauhassa (jos saa), mutta kyllä minun mielestäni elämä on paljon helpompaa nyt kun olen taas kotona toisen lapsen synnyttyä. Kauhulla jo ajattelen sitä hoitoruljanssia joka alkaa aikanaan kun töihin palaan.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai jos työ on kotonaoloon verrattuna lepoa, niin ei kannattaisi tehdä toista lasta? mielenkiintoinen ajatuskulku. toki siitä työntäyteisestä ja ajoittain tylsästä elämästäkin voi aikansa nauttia. ei kai niitä lapsia tehdä sen vuoksi, että äiti saisi olla kotona? vai teitkö sinä ehkä? eikö lapsia nyt noin karkeasti " tehdä" sen vuoksi, että Suomessa riittäisi veronmaksajia....

Vierailija
22/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipanvaihto- ja vessatusrumbaa, vahtimista, koko ajan joku nykimässä hihasta ja sata asiaa odottaa tekemistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten valittavat kun kotonaolo on niin raskasta.

Lapsista viis. Ne ovat vain kulissi, jotka pitää hankkia kuin muillakin on.

Vierailija
24/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nyt ainakin oli semmonen tilanne, et kahden vuoden jälkeen oli pikku pakko lähteä töihin kun rahat tiukilla ja ammattitaito ainakin meidän alalla tuppaa vanhenemaan. Ja kun olen määräaikainen, ni ei paljo kannata kotona ihmetellä kolmen vuoden jälkeen et miksiköhän mulla ei ole töitä.

t. 16 (se päihdetyöntekijä)

Vierailija
25/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähemmän kuin täysi-ikäiset kehitysvammaiset.

Ehkä jo se tekee sen raskaammaksi.

Mielestäni en ruikuttanut kun totesin vain tosiasian, että kotona oli helpompaa lapsien kanssa kuin töissä. Selkäni oli tosi hyvässä kunnossa kotona ollessa. Nyt taas renklaa koko ajan ja ranteissa on rasituskipua, mitä ei kotona ollessa ollut.

Vierailija
26/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanon taas, että riippuu lapsista ja työpaikasta.

Minulla on yksi, helppo lapsi ja erittäin stressaava työ. Voi johtua siitä, että en ole kompetentti, mutta enemmän johtunee alasta, joka nopeatempoista ja muutenkin hankalaa. ja jos minulta kysytään, kotona on PALJON helpompaa ja tekisi todella mieleni jäädä kotiin, mutta kun en kehtaa.

Kotona ei ollut minuuttiaikatauluja, eikä deadlineja. Päivän suurin draama oli lapsen päiväunien pituus. Aikuista seuraa oli riittämiin ja omaa aikaa ihanasti. Oli aikaa myös lapsen kanssa matkustella ja kyläillä ja harrastaa. Nyyh.

Vierailija
27/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva nukkuu. Pitää valittaa kamalasti, että mies ymmärtäisi, miksi pitää sen tehdä illalla kotityöt.

Kun tää aihevapailu on niiiin raskasta. Perse puutuu kun koko päivä pitää tässä istua.

Vierailija
28/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssä kiireisellä vuodeosastolla, jossa harvoin saa syödä rauhassa. Kotona saa varmemmin syötyä ruuan lämpimänä. Työni on myös jatkuvassa liikkeessä olemista. Kotona on mukavaa, kun tosiaan saa heräillä rauhassa ja surffailla netissä lasten päiväuni ajan. Päivän kahvihetki koneen äärellä on päivän paras, kun lapset on ulkoilutettu, päiväruoka syöty ja pienin päiväunilla :-)

T:sairaanhoitajaäiti, lapset 8v, 6v ja 2½v

Vierailija
29/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni kysymys sinulle: mitä työtä teet?

Pitkän uran keikkatöitä tehneenä olen havainnut, että työn vaativuudessa, työyhteisöissä ja työpaikoissa on todella suuria eroja. työ kuormittaa ihan eri tavalla, jso hoidettavana on vuodepotilaita tai sitten omin jaloin käveleviä ihmisiä!

Edelleen koen, että kotona pääsee paljon helpommalla kuin töissä. Kotonaolon miinuspuoli on tietty yksitoikkoisuus ja se, että kokoajan teet sitä yhtä ja samaa.

Vierailija
30/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä töissä on helpompaa.

Vierailija
31/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka työssäni on tiukat aikataulut ja monenlaisia paineita, koen työssä olon henkisesti helpommaksi kuin kotona olon.

Pelkästään jo se, että saan aamulla matkustaa töihin ja iltapäivällä takaisin kotiin, on iso henkireikä. Olin kotiäitinä 5 vuotta ja se oli henkisesti raskasta.

Vierailija
32/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis sellainen on kuvioissa. Mielestäni se yhdistelmä on raskain, että mies on yrittäjä ja töissä kuutena päivänä viikossa, joista viitenä 6-19, jopa myöhempään. Ei ikinä ole apuna lasten viemisessä ja hakemisessa, kotitöissä, lastenhoidossa, lumitöissä, missään. Kaupassa voi käydä joskus töistä tullessaan.

Mutta tässäkin kuviossa töissä ollessani sain levätä, olla aikuisten kanssa, jutella muustakin kuin lapsista ja miehen työstä.

Kotona ehkä kuitenkin helpompaa.

Vierailija
33/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ voi olla antoisaa vastapainoa kotona ololle tai sitten se voi olla samanlaista toisen ihmisen perustarpeiden tyydyttämistä kuin kotonakin (hoitoalan työ usein).

Vierailija
34/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täydellinen vastakohta kotona ololle, jossa lasten perustarpeiden tyydyttäminen ja kodin rutiininomaiset työt täyttävät päivän eikä aikuiskontakteja juuri ole. Lisäksi töissä voi sanoa, että sori, nyt mulla on tämä juttu kesken ja palaan asiaasi kohta. Kotona jokainen homma keskeytyy johonkin fyysiseen juttuun, lasten nujakointi, pyllyn pyykiminen, joku teloo itsensä jne. Toki kotona olossakin on puolensa ja lasten kanssa olo on etuoikeus. Mutta tässähän ei kysytty sitä, viihtyykö kotona tai haluaako olla vaan kummassa on omasta mielestä helpompaa. Jos sanon, että itse pääsen mielestäni töissä helpommalla, se ei tarkoita että en viihtyisi myös kotona.

Vierailija:

Työ voi olla antoisaa vastapainoa kotona ololle tai sitten se voi olla samanlaista toisen ihmisen perustarpeiden tyydyttämistä kuin kotonakin (hoitoalan työ usein).

Vierailija
35/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko on kotona.

Minusta on aika ymmärrettävää, että useamman vuoden jälkeen alkaa puuduttaa.

Vierailija
36/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tehdä omia juttuja. Päivällä tekaisin kotityöt ja olin lasten kanssa. Kun mies tuli töistä, pääsin harrastamaan urheilua, mikä on minulle tärkeää.

Nyt kun on töissä niin illalla odottaa kotityöt ja haluan olla lastenkin kanssa, joten urheilun osuus on vähentynyt radikaalisti ja se harmittaa.

Vierailija
37/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen on nyt 18kk ja alkaa olla tervanjuontia vasta nyt. Vielä hetken sinnittelen.

Vierailija:

kauanko on kotona.

Minusta on aika ymmärrettävää, että useamman vuoden jälkeen alkaa puuduttaa.

Vierailija
38/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota aikuinen ihminen osaa kasvattaa ja pitää kasvattaa.

40

Vierailija
39/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on usein niin väsynyt, ettei jaksa osallistua kotihommiin illalla.

Vierailija:

ja tehdä omia juttuja. Päivällä tekaisin kotityöt ja olin lasten kanssa. Kun mies tuli töistä, pääsin harrastamaan urheilua, mikä on minulle tärkeää.

Nyt kun on töissä niin illalla odottaa kotityöt ja haluan olla lastenkin kanssa, joten urheilun osuus on vähentynyt radikaalisti ja se harmittaa.

Vierailija
40/46 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jota aikuinen ihminen osaa kasvattaa ja pitää kasvattaa.

40