petaatko joka aamu?
Kommentit (35)
Vierailija:
ap tässä.
Kirosin juuri äsken, kun kissat olivat ryömineet peiton alle... En aina jaksaisi pitää makkarin ovea kiinni, mutta noiden otusten takia olen sitä paljon tehnyt. Heti, kun ovi on auki, retkottavat nuo karvakasat (2 kpl) sängyllä. Ja toinen yleensä vielä vauvan pinnasängyssä, jos vauva ei ole siellä. Vauvan sängyssä ollessa kiertävät petin kaukaa, pelkäävät vauvaa.
tunnen olevani sängynpetauspäällä (ja muistan ko. asian).
Miehellä oli tapana petata omansa ennen kuin muutettiin yhteen, mutta hyvin helposti hän luisui tähän tyyliin. Eli niinkuin hän itse sanoi, " se ei ollut kovin syvällä" .
Olen pikkuhiljaa iän myötä (41 v) tullut konservatiivisemmaksi ja siistimmäksi muutenkin, joten ehkä jo 50-vuotiaana petaan sängytkin.
tai mies, riippuen kumpi jaksaa. On niin pieni kämppä, että näyttää heti siistimmältä, kun saa sängyt pedattua.
Kiitos sinulle 17. En tosiaan muistanut jutun ydintä.
Noh, meillä peti viilentyy yleensä aamukahvin ajan, eli eiköhän se riitä.
Makuuhuoneemme on sivussa, joten ovi vaan kiinni:). Ja jos se tekee minusta possun, niin sitten se tekee, ei voi mitään;).
Eilen kyllä hävetti, kun mies alkoi yhtäkkiä esitella yhdelle naapureista meidän remonttisuunnitelmia ja vei sen miehen meidän makkariin näyttämään jotain ja siellä oli tietenkin se petaamaton sänky. Hävetti. Ei muuten mutta tämä mies on tosi pedantti, joten arvaan kyllä hänen ajatukset kun näki meidän sotkumakuuhuoneen.
ja lapset 5 ja 6v petaavat itse sänkynsä päivittäin ilman erillistä pyyntöä.
Täällä on muutenkin niin epäsiistiä...
Silloin petaan, jos joku tulee yläkertaan katsomaan, mutta muuten en koskaan.
Enkä muuten ymmärrä, miten petaamattomuus liittyy epäsiisteyteen? Varmaan moni petaajistakin jättää viikottain vaihtamatta lakanat, mutta minä vaihdan.
Makuuhuoneet ovat kaikki yläkerrassa ja ovet kiinni päivisin, ettei koira ja kissa makoile niissä.
totta kai myllätty sänky (ja päiväpeite mytyssä sivummalla) on epäsiistimpi kuin sileä sänky, jossa on sisustukseen sopiva päiväpeitto päällä.
Eri juttu sitten siis se, näkyykö tuo häiritsevästi makkareista - kaikilla ei näy.
Vierailija:
Enkä muuten ymmärrä, miten petaamattomuus liittyy epäsiisteyteen? Varmaan moni petaajistakin jättää viikottain vaihtamatta lakanat, mutta minä vaihdan.
LIKAISUUTEEN se ei liity, jollei sitten tosiaan petaamattomalla sängyllä hypi kotieläimiä ja lapsia...
työssäkäyviä äitejä ymmärrän, mutta se, että kotona oleva ei viitsi sen verran persettä nostaa tietokoneelta, on järkyttävää!
Sen aikaa sängyt on auki kun syödään aamiaista, sitten pedataan. Petaamattomat sängyt on erittäin epäsiistin näköisiä ja minua iljettäisi mennä illalla nukkumaan sänkyyn, joka on koko päivän ollut auki. Meilläkin asunto on yhdessä tasossa, enkä tosiaan vain vieraita varten siivoa ja petaa, meillä on aina siistiä ja kaunista. Tämä on meidän koti, joka tehdään viihtyisäksi meidän perhettä varten! En pystyisi rentoutumaan, jos joka paikka olisi sotkulla ja epäsiistin näköisenä.
Olen muutenkin tarkka sängyn siisteydestä, lakanat vaihdan kerran viikossa ja samalla tuuletan petivaatteet, tyynyt ja peitot pesen monta kertaa vuodessa, päiväpeiton noin joka toinen kuukausi.
Miksi se on niin vaikeaa ymmärtää, että ihmiset on erilaisia? Toiset tykkää asunnosta joka kiiltää ja toiset tykkää vähän sotkuisemmasta tyylistä eikä jaksa pestä ikkunoita edes kerran vuodessa ;-) Ei se mun mielestä tee kenestäkään huonompaa/tyhmempää/laiskempaa ihmistä, tärkeysjärjestys on vaan erilainen.
Itse viihdyn senkin ajan mielummin harrastusten ja perheeni seurassa, jonka voisin käyttää siivoamiseen ;-) Ja kyllä mekin siivotaan, kun tulee vieraita eikä muutenkaan missään sikolätissä asuta, mutta en kyllä voi väittää siivoamisesta tykkääväni.
Ärsyttäis tulla kotiin työpäivän jälkeen sotkuiseen kotiin, joten siivoan myös aamupalat keittiöstä ja tiskit pois näkyvistä ja järjestelen paikat ennen töihin lähtöä. Tähän kaikkeen menee about 10-15 min.
en oleile päivällä sängyssä joten illalla se odottaa minua valmiina
Jos tulee vieraita tai mies valittaa, niin saatan pedata. Tai jos siivoan nätiksi talon.
Myös lasten sängyt. Meillä on rivari kolmio ja makuuhuoneisiin näkyy olohuoneesta, olisi aika epäsiistiä jos sängyt olisi petaamatta.