Paha mieli (asiaa ÄIDISTÄNI). Saisiko vertaistukea tai edes lohdutusta?
Taustatiedot lyhyesti: olen 30-v, mutta lukuisista hakemuksista huolimatta pätkätyöläinen edelleen. Tullaan juuri ja juuri toimeen avomieheni kanssa. Äidiltäni en ole koskaan saanut henkistä tukea, hänestä ihmisen arvonmitta on työ ja kun minä en ole vakityössä en ole mitään.
Viimeisin pätkätyöni loppui joulun alla ja seuraava jatkuu ensi viikolla. Olen siis pari viikkoa työtön, mutten saa työttömyysrahaa (olisi kai pitänyt hakea, jotenkin masentaa tämä tilanne etten edes tiedä oikeuksianikaan). Ensi viikolla tosin alkaa taas uusi pätkä.
Olen ollut tosi väsynyt koko ajan ja eilen äitini ehdotti, että tekisimme jotain piristävää yhdessä. Tänään hän soitti klo 7 aamulla ja käski tulla siivoamaan heidän talonsa: saisin siitä vähän taskurahaa. Pitäisi tampata kaikki matot ja petivaatteet, pestä keittiön ja kylppärin kaakelit sekä lattiat. Meillä on oma kämppäkin siivoamatta ja tänään olin ajatellut sen tehdä. Äitini huusi, että " eikö raha kelpaa vaikka sulla ei kunnon töitä, selvä juttu, sitten tiedetään kun seuraavan kerran mietin joululahjoja!" .
Tuli tosi paha mieli, taas kerran. Mitä mä teen? Sanokaa jotain.
Vierailija: