Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paha mieli (asiaa ÄIDISTÄNI). Saisiko vertaistukea tai edes lohdutusta?

Vierailija
04.01.2008 |

Taustatiedot lyhyesti: olen 30-v, mutta lukuisista hakemuksista huolimatta pätkätyöläinen edelleen. Tullaan juuri ja juuri toimeen avomieheni kanssa. Äidiltäni en ole koskaan saanut henkistä tukea, hänestä ihmisen arvonmitta on työ ja kun minä en ole vakityössä en ole mitään.

Viimeisin pätkätyöni loppui joulun alla ja seuraava jatkuu ensi viikolla. Olen siis pari viikkoa työtön, mutten saa työttömyysrahaa (olisi kai pitänyt hakea, jotenkin masentaa tämä tilanne etten edes tiedä oikeuksianikaan). Ensi viikolla tosin alkaa taas uusi pätkä.

Olen ollut tosi väsynyt koko ajan ja eilen äitini ehdotti, että tekisimme jotain piristävää yhdessä. Tänään hän soitti klo 7 aamulla ja käski tulla siivoamaan heidän talonsa: saisin siitä vähän taskurahaa. Pitäisi tampata kaikki matot ja petivaatteet, pestä keittiön ja kylppärin kaakelit sekä lattiat. Meillä on oma kämppäkin siivoamatta ja tänään olin ajatellut sen tehdä. Äitini huusi, että " eikö raha kelpaa vaikka sulla ei kunnon töitä, selvä juttu, sitten tiedetään kun seuraavan kerran mietin joululahjoja!" .

Tuli tosi paha mieli, taas kerran. Mitä mä teen? Sanokaa jotain.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet masentunut, kun et edes ilmaista rahaa pysty hakemaan, ja kun olet noin vainoharhainen. Äitisi luulee että olet vain laiska, mutta sinun pitäisi itsesi ymmärtää edes että olet sairas. Loukkaantumisen sijasta sinun pitäisi puhua rehellisesti läheisten ihmisten kanssa että he voisivat tukea ja auttaa sinua.

Vierailija
22/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei osallistu lastenhoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:lla on muuten töitä tiedossa eikä halua lähteä äitinsä mollattavaksi niin ap on sairas sinusta? Taidat itse olla aika kipeä...

Vierailija
24/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun ap, käydä juttelemassa lääkärillä voinnistasi? Voit hyvin olla masentunut. Lisäksi kannattaisi ottaa välimatkaa äitiisi, koska hän tekee olosi entistä huonommaksi.

Teet parhaasi mm. työn suhteen, ei enempää voi vaatia.

Vierailija
25/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse ollut vuosia pätkätyöläinen, ja joskus on väliaikaisesti ollut rahasta pulaa tilien välissä. Ei minun ylpeyden päälle ole koskaan käynyt siivota tutuilla tai sukulaisilla korvausta vastaan tai tarjoilla ja tiskata heidän juhlissaan. Meidän suvussa on ihan normaalia tarjota vaikka ikkunanpesua opiskelijatytölle joka ei vielä ole saanut kesätöitä.

kai sitä mieluummin maksaa sen palkan sukulaiselle kuin vieraalle yrittäjälle?

Ja olen kai sikälikin outo ettei siivous- ym. töissä mitään nöyryyttävää ole, kunniallista ruumiillista työtä? Tai siitä palkan ottamisessa? Ja mitä nöyryyttävää on siivota jonkun tutun kotia, aika moni meistä joutuu siivoamaan vielä äitiäänkin kun he tarpeeksi vanhoiksi tulevat?

Vierailija
26/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut ihminen katsoo kaikkea mustin lasein, ja kuulee kaikkien puheessa kätkettyjä loukkauksia ja ilkeyttä. Tiedän tämän koska mieheni on tosi masentunut :(

Olisi kiva tietää mitä ap:n äiti luulee sanoneensa ja ajatelleensa. Mutta ap:hän ei kysy kun hän jo tietää että kaikki haluaa vain olla hänelle ilkeitä.

5

Vierailija
27/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös rahalaina olisi ollut paikallaan. Ei siivous.

ei-ap

Vierailija
28/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on sikäli ihana, että parin rivin kirjoituksen perusteella joukko kotiäitejä on heti diagnosoimassa ihmistä masentuneeksi ja vaikka miksi.

Ja kotiäitejä, kyllä, koska et ole kelvollinen av:lle ellet hoida katrastasi vähintään kolmea vuotta kotona. Työssä käyvänä sinun ei kannata kommentoida mihinkään mitään, vain ylevät kotiäidit haistavat psyykkiset sairaudet.

Vierailija
29/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei välttämättä ole sitä sukupolvea jolle ensimmäisenä tulee mieleen piristyksenä tai harrastuksena shoppailu, kaupat on välttämättömiä hankintoja varten eikä mikään huvipuisto.

Myöskin äiti voi olla sitä sukupolvea joka olisi kokenut lainan tarjoamisen paljon nöyryyttävämpänä kuin sen että saa tienata rahaa rehellisellä työllä eikä jää kenellekään mitään velkaa.

Niin me ajatellaan eri lailla... kannattaisiko ihan kommunikoida joskus?

Vierailija
30/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa masentuu tuollaisen äidin kohtelusta... Tiedän monia vastaavia tapauksia eikä noin käyttäytyvä äiti tai anoppi tai ystävä todellakaan edesauta toisen hyvinvointia!

Vierailija
31/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti yrittää kasvattaa ap:ta aikuiseksi.

Että raha ei tipu taivaasta, ratkaisu ei ole jäädä kotiin makaamaan. Jokin shoppailupäivä, jolta äiti maksaa viulut on naurettavaa!

Vierailija
32/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ap mitään makoile, vaan työt jatkuu, vaikkakin välissä on parin viikon tauko.

Vierailija:

että äiti yrittää kasvattaa ap:ta aikuiseksi.

Että raha ei tipu taivaasta, ratkaisu ei ole jäädä kotiin makaamaan. Jokin shoppailupäivä, jolta äiti maksaa viulut on naurettavaa!

Vierailija
33/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei edes työttömyyskorvausta ole viitsinyt hakea.

Mitä ihmeen EMPATIAA se on paapoa tuollaista? Ei todellakaan ole. Lyhytnäköistä ja typerää.

Vierailija
34/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei sinun tarvitsisi olla toimettomana ja rahaakin siitä vielä tarjosi...

Noin ajattelisi oma äitinikin, valitettavasti. Taitoa on asettua toisen asemaan ja tietää mikä häntä piristää. Minua ei tosiaankaan auttaisi äitini asunnon siivous eikä äitini vastaavasti masentuneena piristyisi ostoksille tai kahville lähdöstä. Hänet pitäisi viedä kai mattojen pesulle tai marjametsään.

Vierailija
35/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ny vaan mee sen typeryksen paskoja siivoon! Siivoot oman kodin ilman äitimme (?) jäkätystä ja tulet varmasti paremmalle mielelle. Ja se vtun pihi saa tästä lähin itse pitää kuppaset joululahjansa, ei me niitä tarvita ilkeyksien ja syyllistämisen kera.

Vierailija
36/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan tyttärensä ei saa elämän syrjästä kiinni, joten anoppi paikkaa ja paapoo. Ostaa kaiken ja tekee kaiken. Tyttäret on yli nelikymppisiä jo ja edelleenkään eivät selviä ilman äitinsä " piristyksiä" .

Minusta ap:n äiti toimii terveesti. Edellyttää ap:lta aikuista, vastuullista käytöstä, eikä ala silittelemään elämän vääjäämättömiä vastoinkäymisiä.

Vierailija
37/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

masentuneeksi, että ei hae kahden viikon loma-ajalta työttömyyskorvausta, on joku itsellä pielessä. Osa ihmisistä haluaa elättää itsensä ilman moisia korvauksia, vaikka olisikin pätkätöissä. Tämä ei tasan ole merkki masennuksesta, vaan siitä, ettei koko ajan ruikuta muita elättämään.

Vierailija
38/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin ajatuksen, että ilman työtä ihminen ei ole arvokas. Sitäkin ajatustako te pidätte tärkeänä?

Vierailija
39/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon ap:n tosi väsyneeseen oloon ja äidin jatkuvaan mielenpahoittamiseen sekä siihen, että ap ei JAKSANUT hoitaa työttömyysraha-asioita.

Vierailija
40/42 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että ihmisen pitää elättää itsensä, eikä mitään saa ilmaiseksi.