Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on etiäinen?

Vierailija
03.01.2008 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen tämän kuolemaa tai ennen tuloa vierailulle tms

Vierailija
2/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vartin päästä tuleekin vieraita, se on etiäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näki isänsä istumassa vuoteensa reunalla opiskelupaikkakunnallaan Etelä-Suomessa, kun isä oikeasti oli Lapissa. Isä kuoli muutaman päivän päästä, mutta mummu ehti kotiin ennen sitä. Samoin hän näki ukkini eli miehensä seisomassa yöllä sängyn vieressä, vaikka ukki oli sodassa. Hän oli haavoittunut ja tuli ilmoittamaan siitä.

Varsinaisia etiäisiä suvussamme kuullaan paljon. Mummu kuuli ja hänen kotinsa pulainen kuulivat, kun sukset laitettiin seinää vasten. Siitä he tiesivät laittaa kahvin tulelle ja kun kahvi oli valmista, he katsoivat, kun vieras hiihti taloon päin ja kohta laittoi sukset seinää vasten ja siitä kuului juuri samanlainen ääni. Se on etiäinen

Itse kuulen noin 5-15 minuuttia ennen mieheni tulevan ennen kuin hän tulee. Kuulen siis auton ajavan pihaan, sen oven käyvän ja kolistelua ulkorappusilla. Olen usein huudellut tervehdykset tyhjille seinille ja sitten 10 minuutin päästä kuulen saman uudestaan, kun mies oikeasti tulee. Muista ihmisistä en useimmiten saa etiäisiä. Äidistä joskus ja esikoisestani. Ei ole mielestäni pelottavaa, kun siihen on tottunut

4/7 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:

Ei ole mielestäni pelottavaa, kun siihen on tottunut

Vierailija
5/7 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, että kaikkien ihmisten kohdalla ei etiäisiä näe/kuule.

Ja tämä ei ole hulluutta, koska anoppini myös väittää nähneeni mieheni useinkin etiäisenä. (tiedoksi borgålle)

Vierailija
6/7 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina ole ääni tai sellainen. se voi olla ennakkoaavistus. Minulla kävi esimerkiksi niin että olimme lähdössä mummolaan ja sanoin että turhaan mennään kun eivät ole kotona. Mentiin kuitenkin ja eivät olleet. En kiinnittäisi tähän muuten mitään huomiota mutta minulle sattuu näitä erityyppisiä ennakkoaavistuksia useinkin.

7/7 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen vanha keskustelu, linkitetään se yliluontevia ilmeitä käsittelevään yleisketjuun.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3435035/mita-yliluonnollisia-juttuja-te…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi