Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookista: onko facebookissa joitain ihme "frendien" keräilijöitä, jotka

Vierailija
13.11.2008 |

lähettelevät tuntemattomille (yleensä kuvan perusteella kivannäköisille) naisille/miehille frendikutsuja ihan vaan huvikseen?

Itse sain ystäväkutsun täysin tuntemattomalta mieheltä (reilusti vielä itseäni nuoremmalta ;) Sellainenhan voisi olla vahinkokin, mutta kun menin katsomaan kutsun lähettäneen profiilia (julkinen), siellä on about 400 frendiä, joista lähes kaikki naisia ja aika iso osa melko näyttävän näköisiä vielä (kuvan perusteellla). Osa on (pikku)julkkiksia tyyliin Jasmin M tai jopa Marja Tiura jne.

Tietääkö joku, onko FB:Ssä tälläisiä frendikeräilijöitä ja mitä ihmeen järkeä sellaisessa on? Tällä pojalla, joka kutsun lähetti, ei ole mitään muuta infoa itsestään kuin syntymäaika ja asuinpaikka, ei mitään muuta, eikä WALL-postejakaan.

OUTOA minusta. En hyväksynyt kutsua :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai noloa jos on vaan vähän ystäviä. En kyllä ymmärrä sitä, itse kutsun vain henkilöitä joita tunnen hyvin. Mutta sadasta eteenpäin näkyy olevan hyvin yleinen kaverimäärä. siinä on oltava tutuntutuntuttuja ja varmasti ihan vieraitakin ihmisiä

Vierailija
2/12 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on esim. ylsi 100 FB-friendiä, ja kaikki tuttuja. Miehelläni on yli 200, nekin kaikki tuttuja: opiskelukavereita, koulukavereita, työkavereita, harrastuksen piiristä, sukulaisia ja opiskelijoita (mies tekee keikkahommia 4 työnantajalle ja opettaa joka vuosi yliopistolla) niin johan niitä kertyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ilmaisin itseäni jokseenkin sekavasti. En siis keräile mitään _tuntemattomia_ ystävikseni, mutta siis sellaisia joiden kanssa minulla on yhteisia ystäviä ja jotka tunnen ulkonäöltä jne. Eli siis ovat minun hyvien ystävien ystäviä. Saatetaan viettää iltaa samassa paikassa, mutta ei siis välttämättä tiedetä toistemme sukunimiä jne.

Niin ja itselläni on FB:ssä ehkä noin 200-250 ystäväystävää ja ja joku 300 ystävä[b]n[/b]ystävää

Vierailija
4/12 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevän mitään FB:ssä, keräilee vain frendejä. Ei siis WALL-osiota esim. ollenkaan. Vai voiko sen valita näkyväksi vain frendeille, en tiedä.

Vierailija
5/12 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettää jollekin kivan näköiselle kutsun, sitten katsoo vastaako ja alkaako jutella. On käynyt jo useilla treffeillä näin :)

Vierailija
6/12 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 vuotta nuorempi sälli ihan oiseltapuolelta Suomea.

Muuten, tosi kummallista tuokin, että frendejä pitäs olla 100 tai enemmän. Ei minua ainakaan nolota YHTÄÄN, vaikka ystäviä on "vain" yli 70, tunnen kuitenkin kaikki hyvin ja heidän kanssaan on mukava pitää yhteyksiä ja hassutella vekkuleilla jutuilla. Mitä mä puolitutuilla siellä tekisin? Ja jotenkin kuvastaa hyvin tätä suoritusyhteiskuntaa, että ystäviäkin pitää SUORITTAA, vaikka väkisin, Facebookiin, jotta NÄYTTÄISI HYVÄLTÄ. Tai ei ainakaan HUONOMMALTA kuin muut tutut. Eikö tälläinen ajattelutapa ole kenestäkään muusta outoa? Taidan olla vanhanaikainen, mutta vieraalta tuntuu. FB:stä silti tykkään, sosiaalinen kun olen.

ap

Vierailija
7/12 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Mä en etsi FB:stä uusia tuttuja vaan pidän yhteyksiä oikeisiin ystäviini.

Vierailija
8/12 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on oiskellut monissa paikoissa, vaihtanut työpaikkoja ja harrastanut monenmoista. Ja sitten puolison kautta tutustuu uusiin ihmisiin. Mulla kaikki kaverit tuttuja töistä, koulusta, opiskelusta tai harrastuksista. Tai sitten miehen kautta, olleet vaikka meidän tupareissa.

Vierailija
9/12 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten miehen kautta, olleet vaikka meidän tupareissa.

Vierailija
10/12 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tulee päivittäin 5-10 kaverikutsua ja jotkut hyväksyn,joitain en.Tällä hetkellä on kavereita n. 500 ja monen monta uutta kaveriakin olen sillä tavalla saanut. Ja löytyy kavereita joka puolelta maailmaa,mikäs sen mukavampaa :) Harmittaa vaan kun ei ole aina aikaa kirjoitella niiden kanssa joihin olen tutustunut mutta suurimmalla osalla on myös lapsia niinkuin minulla joten ymmärtävät kyllä ;)

Vierailija
11/12 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin sorrun sillontällön vähän vastaavanlaiseen toimintaan. Eli kutsun ystäväkseni myös tuntemattomia (kivanäköisiä) ihmisiä :D

Ulkomaalaisten ystäväkutsujen kanssa kannattaa olla tarkkana (en ole rasisti!) vaan monet varsinkin aasiasta ja lähi-idästä lähetyt kutsut ovat tietynlaisia viruksia. Eli nämä henkilöt etsivät facebookista madonreikiä. He pyytävät ympäri maailmaa ihmisiä ystävikseen ja koittavat päästä heidän teitoihin käsiksi ja aiheuttaa näin ongelmia sekä FB:n ylläpidolle että normaaleille käyttäjille. Tällaisen "friend huntin" takiahan mm. janne kataja sai potkut facebookista kun luulivat häntä hakkeriksi (yli 2000 ystävää..)

Vierailija
12/12 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, miksi sitten vieraita ihmisiä frendeiksi....? Pidetäänkö näihin tuntemattomiin sitten jotakin yhteyttä? Hassua tuossa oli minusta sekin, että tästä jätkästä itsestään ei ole mitään kuvaakaan - kuka hyväksyy frendikutsun tuntemattomalta, jolla ei ole edes kuvaa itsestään (olkoonkin että se on minusta vähän hassua muutenkin). Ai friend hunt? Jaa jaa...kiinnostaisi vaan tietää, miksi? Itse tykkään pitää FB:n kautta yhteyksiä ja hupailla OIKEIDEn frendieni kanssa (joita ei lasten takia enää nin usein näe).

Janne Katajan tapaus oli kai sellainen, että kun on itse julkkis, hyväksyi kaikkien tuntemattomienkin friend requestit jaj outui siksi mustalle listalle. Ilmeisesti jotkut (puolijulkkikset) tai poliitikot tekee sit totakin, että hyväksyy vaan kaikki listoilleen frendeiski. En tajua oikeen sitäkään pointtia...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä