Mä en voi ymmärtää, miksi me joudutaan maksaan 200e hoitopaikasta!
bruttotulot arviolta 3000, vähintään. meitä 3, itse osapäivätöissä, opiskelen. laki-ihmiset, lääkärit ja muut ökyihmiset maksaa saman, jos lapsi kunnallisessa hoidossa. joo helpotti, kun sai purnata ;)
Kommentit (31)
...on kuule aika vähän. Niillä ei sun lapsias juurikaan elätettäisi.
Itse asun ulkomailla ja lastenhoito on ihan tuskaisen kallista, eka lapsi 15% tuloista (sisältäen lapsilisät) ja toka puolet siitä. Eli kahden lapsen päivähoito on 22,5% kaikista bruttotuloista. Ihan kiva systeemi, kun silloin ne jotka ei paljoa tienaa ei paljoa joudu maksamaan, mutta ne jotka tienaa, tuntee kyllä jotain maksaneensakin...
Te tienaatte 3000e /kk plus lapsilisät, eli eka lapsi maksaisi tällä kaavalla teille lähes 500, kaksi lasta noin 700e/kk.
Summa summarum, ne lääkärit ja muut maksavat jo verojakin niin paljon, että kai ne joskus saavat " nauttiakin" valtion tarjomista palveluista?
Inhottaa lukea näitä " vastuullisista töistä maksetaan hyvää palkkaa" -jankutuksia. Tai ehkä joku haluaa lapsia ja vanhuksia hoitamaan vastuuttomia lähihoitajia, sosiaalitoimeen vastuuttomia sosiaalityöntekijöitä, kouluihin vastuuttomia opettajia jne.
Oikeasti, miettikää vähän ennen kuin päästätte mitä näppiksiltänne mitä vain.
yhteiskunta ei maksa heidän elämistään.
Kaikki pitäisi yksityistää, se olisi teille nurisijoille oikein.
Kateus on sairaus. Kateellisen juttuja, että kaikki pitäisi saada halvemmalla kun suurempituloinen, ettei erotus vain näkyisi missään.
Vierailija:
eli jos teet enemmän/vastuullisempaa työtä niin käteen ei saisi jäädä enempää rahaa? erotus pitäisi kyniä pois julkisten palvelujen kalliimpana hintana, ettei vain vastuullisemmasta työstä jäisi yhtään enempää palkkiota? pitäisikö kaupoissakin olla kalliimmat hinnat paremmin tienaaville? mistä muusta heidän pitäisi maksaa enemmän kuin sinun?jutut maksaa sen verran kuin maksaa, ja kaikille saman verran. jos tuntuu että sulla ei ole tarpeeksi rahaa maksaa niitä, niin hommaa paremmin palkattu työ. lakkaa kadehtimasta niitä, jotka ovat kovalla opiskelullaan ja työllään itselleen hyvän taloudellisen tilanteen hankkineet, ja hanki itsellesi samanlainen, jos nykyinen tilanteesi ei miellytä. ei yhteiskunta sinua ja lapsiasi tule ikinä kokonaan elättämään, ihan se pitää itsesi tehdä.
Sivistyneen yhteiskunnan mittari on juuri se, miten hyvin se huolehtii vähäosaisimmista. Eli mitä enemmän yksityistämistä, sen kauemmas sivistyksestä mennään.
valittaa 200 euron lastenhoitomaksuista koska on totuttu liian hyvään ja siihen että yhteiskunta maksaa ! täällä yksi äiti briteistä lisää ja meidän bruttotulot ei todellakaan ole missään 9000 lähellekään. meillä ei kertakaikkiaan ole varaa tehdä toista muksua koska päivähoitoon ei ole varaa !!! eikä oikein siihenkään ole varaa että minä olisin kotona, tarvitaan 2 palkkaa että saadaan voitakin leivän päälle. naurattaa valitus että 200 euroa on kohtuuttoman paljon päivähoidosta. jos teidän lasku olis jotain 700 euron luokkaa niin ymmärtäisin.
Tottakai meillä on oikeus vaatia parempaa. Vai pitäisikö kaikissa maissa kaikki olla samoin, vaikka burkhat koko maailman kaikille naisille?
hyvinvointivaltio ei ole huono jos kokopäivähoitopaikka maksaa 200 euroa kuussa.
itse olet naurettava.
Koskaan emme ole mitään tukia saaneet, edes hakeneet. tietty nää äitiysrahat+kotihoidon tuet, mut niitä ei lasketa. Toki he, jotka ovat viitsineet hankkia hyvän ammatin, ansaitsevat rahansa, mutta juuri ne, jotka tienaavat vaikka sen 9000e kuussa, painivat ihan eri sarjassa. Itsekin koulutan itseäni parhaillaan, huippupalkan toivossa tietty! heh ap