Mä en voi ymmärtää, miksi me joudutaan maksaan 200e hoitopaikasta!
bruttotulot arviolta 3000, vähintään. meitä 3, itse osapäivätöissä, opiskelen. laki-ihmiset, lääkärit ja muut ökyihmiset maksaa saman, jos lapsi kunnallisessa hoidossa. joo helpotti, kun sai purnata ;)
Kommentit (31)
muuta tänne britteihin kun se Suomi on niin paskavaltio.
200 euron hoitomaksu tulee vasta 3259 tuloilla, 3000 eurolla se on vain n. 175 e. Jollet tarvitse kokopäivähoitoa, tee lyhennetty sopimus, niin taas saat halvennusta maksuun.
Ei ehkä kannattaisi ottaa niin isoa asuntolainaa ja ostaa niin kallista autoa, että rahat kuluu lainoihin ja auton vakuutuksiin. Ja jos kuitenkin ostaa, niin ei ehkä kannattaisi narista kuitenkin kohtuudessa pysyvästä päivähoitomaksusta.
Olen itse parempituloinen kuin te yhteensä, ja meillä hoitomaksu on tuo sama 200 e. Miehellä aika pieni palkka. Mutta maksan sitten huomattavasti korkeammat verot, eikä minulla ainakaan ole varaa joskaan ei tarvettakaan ajaa millään kalliilla autolla. Ja meillä on isompi perhekin, mutta vain yksi päivähoitoikäinen, eikä noita koululaisia enää lasketa edes perhekokoon. Syövät kyllä enemmän kuin nuorimmainen.
Vierailija:
bruttotulot arviolta 3000, vähintään. meitä 3, itse osapäivätöissä, opiskelen. laki-ihmiset, lääkärit ja muut ökyihmiset maksaa saman, jos lapsi kunnallisessa hoidossa. joo helpotti, kun sai purnata ;)
itse saan omaishoidontukea 500 euroa kuussa ja miehen palkka 2500 kuussa. meillä kaksi lasta ja päivähoitomaksu kuopuksella on 130 euroa kuussa. lapsella kokopäivähoito.
miten teillä sit voi olla 200 euroa kuussa päivähoitomaksu?
päivähoidon maksuissa suurimman maksuluokan alaraja on matala--->duunarit maksaa hävyttömä päivähoitomaksuja.
+ mun pikkupalkka eli nippa nappa menee yli. ap
Tiedätkö mitä se sisältää ja mitkä ovat päivähoidon todelliset kulut lapsellasi?
Pitäisi olla laki, joka kieltäisi lastenteon jos ei ole varaa lastaan hoitaa ja kasvattaa.
Lue aiempi viestiketju samasta aiheesta niin saat hiukan perspektiiviä asiaan!
Sitähän tää joo varmaan tarkoittikin, että KAIKKI ilmaiseksi mulle?! Onko sun elämä aina noin joko tai? Varmaan.
Miten tätä on niin vaikee ymmärtää?
huomattavasti isompiakin tilejä, mutta joskus ihan normaaleja, jolloin tiukempaa. otettiin just asunto-laina. autossa kalliit vakuutukset/verot. voi voi tätä elemän kalleutta! vai kalliutta! ap
kumpikin pienituloinen ja rajan yli mennään juuri ja juuri parilla kympillä. Tuntuu oudolta että maksamme saman kuin joku johtajaporho joka perheineen ansaitsee 10 000 e/kk. Minusta pitäisi porrastaa enemmän, isotuloisilla olisi oikeasti varaa maksaa hoidosta enemmän.
porrastusta enemmän. meillä keskituloisilla tai hieman alle, maksut tuntuvat eniten. ap
Puoli-ilmaistahan se on. Nettoan 2100 euroa kuussa, koska olen valinnut alan ja koulutuksen oikein...
eli jos teet enemmän/vastuullisempaa työtä niin käteen ei saisi jäädä enempää rahaa? erotus pitäisi kyniä pois julkisten palvelujen kalliimpana hintana, ettei vain vastuullisemmasta työstä jäisi yhtään enempää palkkiota? pitäisikö kaupoissakin olla kalliimmat hinnat paremmin tienaaville? mistä muusta heidän pitäisi maksaa enemmän kuin sinun?
jutut maksaa sen verran kuin maksaa, ja kaikille saman verran. jos tuntuu että sulla ei ole tarpeeksi rahaa maksaa niitä, niin hommaa paremmin palkattu työ. lakkaa kadehtimasta niitä, jotka ovat kovalla opiskelullaan ja työllään itselleen hyvän taloudellisen tilanteen hankkineet, ja hanki itsellesi samanlainen, jos nykyinen tilanteesi ei miellytä. ei yhteiskunta sinua ja lapsiasi tule ikinä kokonaan elättämään, ihan se pitää itsesi tehdä.
ehkä pitäs tehä toinen lapsi. olis aika +- 0, kun esikoinenkin olis sit kotona. ap
...yhteensä 9000 euroa ja ollaan tehty lapset sillä idealla, ettemme tee enempää kuin pystymme maksamaan. Briteissä on paremmat palkat, joo, mutta lastenhoitokustannukset saattavat olla ILMAN MITÄÄN PORRASTUKSIA reilusti li 15000 euroa vuodessa. Me maksamme lapsen hoidosta täällä Suomessa 200 euroa kuussa, mutta maksamme siitä sitten veroina loput.
Eli kyllä, 200 euroa tai mitä se nyt useammalla lapsella tekeekään on vallan hyvä summa lastenhoidosta. Sillä saa ruoan, vanhemmat pääsee töihin tienaamaan. Jos tekee lapsia, pitää olla taloudellisesti valmis myös pitämään huolta heistä eikä laskea yhteiskunnan varaan. Ja monet niistä " ökyihmisistä" maksavat hyvin paljon veroja, jotta vähemmän koulutukseensa satsaavat saavat yhteiskunnalta tukia.
Meillä keskimmäisellä monimuotoinen kehitysäiriö jonka vuoksi aloitti pk .., olen esikoisen ja vauvan kanssa kotona. Tulot meilläkin menee 20 ¿ yri rajan- miehen palkka ? mun äp raha ei ole suuri, mutta koska tulooiksi lasketaan myös matkatöitätekevän miehen työsuhdeauto ! niin se nostaa tuloa 800 ¿ ( Farmari jonka firma on valinnu,t jotta kaikilla ko firman työnteijöillä on samalainen auto logoineen )
Ei todellakaan tunnu oikeudenmukaiselta :( Puoli vuotta ollaan neurologien ja toimntaterapeutin kanssa tätä pk juttua pähkäilty , etteä en haluaisi yhtä lasta sinne kuskata ja ettei meillä ole varaa siihen, mutta lapsen kuntoutus voitaisiin kuulema kuitenkin kokonaisuudessaan hoitaa tehokkaamin jos poika on erityisryhmässä ja päivittäin. Kokeilimme paria päivää viikossa , mutta se ei toiminut kun poika jäi kuulema leikkien ulkopuolelle.
Kuntouttavapäivähoito ei kuitenkaan ole ilmaista kun kehittysvammadiagnoosin saaneille... kaikki muut joutuvatkin sitten maksamaan.
Vierailija:
eli jos teet enemmän/vastuullisempaa työtä niin käteen ei saisi jäädä enempää rahaa? erotus pitäisi kyniä pois julkisten palvelujen kalliimpana hintana, ettei vain vastuullisemmasta työstä jäisi yhtään enempää palkkiota? pitäisikö kaupoissakin olla kalliimmat hinnat paremmin tienaaville? mistä muusta heidän pitäisi maksaa enemmän kuin sinun?jutut maksaa sen verran kuin maksaa, ja kaikille saman verran. jos tuntuu että sulla ei ole tarpeeksi rahaa maksaa niitä, niin hommaa paremmin palkattu työ. lakkaa kadehtimasta niitä, jotka ovat kovalla opiskelullaan ja työllään itselleen hyvän taloudellisen tilanteen hankkineet, ja hanki itsellesi samanlainen, jos nykyinen tilanteesi ei miellytä. ei yhteiskunta sinua ja lapsiasi tule ikinä kokonaan elättämään, ihan se pitää itsesi tehdä.
ja muista yhteiskunnan palveluista - veroina.
Vierailija:
Totuus voi toki joskus tuntua niin pelottavalta, että sitä pitää mieluummin naurettavana.