Siis MIKSI tuo reilu 2v taas raivoaa nukkumisesta!!
Ennen ollut aina viim. 20.30 unessa. nyt pari kk ollut joka ilta tappelua nukkumisesta! Nytkään ei nuku vieläkään!!!!!!!!!! Äsken piti ihan hirveet itkupotkuhuutoraivarit, hyvä että happea sai! Meni puolituntia rauhotellessa. Välillä saattaa nukahtaa 21.30-22.00 mennessä jos oikein helpolla päästään mutta nytkin niin ihan tokutonta. Ja sit jos ilta on ollut tällaista raivoamista niin yökin menee heräillessä ja raivotessa.
Mä olen oikeasti ihan neuvoton!!!! Mitä mä teen tuon kanssa? Sanokaa nyt te kokeneemmat, kenen lapset nukkuvat kiltisti ajoissa edelleen. Iltarutiinit ovat aina samat ja tutut ja tapahtuvat samaan aikaan. Nukkumaan on aina menty samaan aikaan jne.
Nyt ehkä saattaa nukahtaa, nyt on hetken ollut jo hiljaa...
Kommentit (3)
Vanhemmalla pojallani otin käyttöön palkinto tarra taulun auttamaan nukkumis vaikeuksissa. Samalla kerroin hänelle miksi hänen kuuluu mennä nukkumaan tiettynä aikana jne. Se kyllä auttoi pikku hiljaa ja nykyään nukkuu kuin enkeli.
Hänellä oli nukahtamis vaikeuksia suurin piirtein 2½ vuotiaana ja tarra taulun otimme käyttöön vähän ennen kuin täytti kolme vuotta.
kuulla, ettei olla siis ainoita..
Mutta mitenkäs mun pitäisi suhtautua näihin sen iltapuuhiin? "veetttääää", "piiisssiiii", "äiiiiiittiiii", "isiiiiiii" "oskaaaaa"(=räkää nenässä) jne. lista on loputon. Sit saa ihan järkyt raivarit jos joku ei toteudu (tai no ei ihan aina mut l'hes aina) eilenkin raivosi niin, että hyvä että henkeä sai. Ja herättää nuoremman ja kaikki naapureita myöden.. Tiedän, että olen ihan hukassa, mutta en tiedä mikä linja tuohon pitäisi ottaa...
Poika täytti toukokuussa 2v. Liittyy kaiketi ikään, koska toisellakin lapsellamme oli saman tapaista käytöstä samassa iässä. Ehkä myös uhmaikä rupeaa alkamaan.
Meillä tämä nyt hankalasti nukahtava meni aiemmin jo "itse" nukkumaan. Eli istuin ainoastaan sängyn vieressä lattialla sen aikaa (n.5-15min), että nukahti. Muut lapset menevät edelleen klo.20.00 nukkumaan, tämä nuorin ei sitten millään. Tänäänkin yritin nukuttaa poikaa vaikka kuinka monta tuntia. Nukahti vasta n. 23.15-23.30.