Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotteko, että lapsi valitsee itse perheen mihin syntyy?

Vierailija
27.01.2014 |

Olettaen siis, että uskotte tämän tyyppisiin juttuihin... Joskus olen lukenut sellaista, että lapsi valitsee. Itse en usko. Miksi joku valitsisi pedofiiliperheen tai muuten häiriintyneet vanhemmat?

Kommentit (179)

Vierailija
141/179 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:04"]

Lapsi on olemassa tietoisena olentona vasta synnyttyään, joten ei hän mitään valitse. Kyllä teillä joillakin on niin kummallisia ajatuksia, ettei ole mikään ihme, että Suomessa on niin nykyään niin outoa.

[/quote]

Tietoisena kyllä, mutta henkisenä....

Vierailija
142/179 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 14:04"]Lapsi on olemassa tietoisena olentona vasta synnyttyään, joten ei hän mitään valitse. Kyllä teillä joillakin on niin kummallisia ajatuksia, ettei ole mikään ihme, että Suomessa on niin nykyään niin outoa.

[/quote]

Entäpä, jos sinä oletkin se kummallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/179 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen yhden vanhan sielun.. Tämä ihminen on nyt aikuinen eikä muista noita lapsuuden juttuja mutta hänen vanhempansa olivat jopa vähän peloissaan tuon lapsen jutuista 2-3 vuotiaana.

Kerran se lapsi vaatimalla vaati päästä yhteen vanhaan puutaloon (aluella missä kävivät ensimmäistä kertaa ikinä) jossa kuulemma vanha isi ja vanha äiti asuivat, ihmetteli miksi niiden luona ei voinut mennä käymään, se lapsi puhui asioista mitä kukaan ei ollut kertonut hänelle, nälänhädästä, hevosvaunuista yms. Ja useamman kerran halusi mennä katsomaan vanhaa isiä ja vanhaa äitiä.

Lopulta he selvittivät tuon talon historiaa ja siellä oli asunut pieni tyttö aikoinaan..

Vierailija
144/179 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon reinkarnaatioon

Vierailija
145/179 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että valitsee. Tosin välillä miettinyt miksi lapsi valinnut juuri minut, etenkin jos huudan jostain turhasta, mietin millaiset traumat parka saa. Mutta kaiketi minussa on sellaisia ominaisuuksia, jotka menevät tuon välillä äänen korottamisen yläpuolelle. Onko kenelläkään käynyt mielessä (jos vaikka tuota valintaa voisi pitää mahdollisena), että siinä alkoholistissa on jotain hyvää miksi lapsi on sen valinnut, ei vain ole huomannut/ymmärtänyt sieluna maapalloa katsellessaan mikä juttu tuo alkoholismi on (tai nälkä yms.). Nähnyt vain sielun hyvät puolet ja valinnut sen perusteella tuon minä haluan vanhemmakseni. Todellisuus sitten saattaakin iskeä päin naamaa kovaakin sitä en kiellä. Olen minäkin saanut väärinkäsityksiä roppakaupalla, vaikka ihan kivat rakastavat vanhemmat omaankin, jotka olen ihan itse valinnut (tätä useasti meditaation kautta tutkiskellut). Eli ne opit tulevat muodossa tai toisessa.

Tosin kaikkea ei tarvitse itse kokea, vaan (jos olemme todellakin kaikki loppupeleissä yhtä), niin silloinhan pystyn linkittymään sen naapurin kokemaan insestitapaukseen (ilman, että itse tarvitsisi sitä kokea) ja kaikkiin muihin ikinä täällä eläneisiin ihmisiin. Ei se oppiminen aina tarkoita, että kaikki pitäisi itse fyysisellä tasolla oppia, kyllä sitä voi muidenkin elämästä oppia. Vaikka tehokkaimmaltahan se fyysinen potku persuuksiin tuntuu. Eli itse en usko, että olisin maapallolla elänyt aiemmin, muissa muodoissa muualla kylläkin. Uskon, että se karma iskee tässä elämässä, ellet tee itsesi kanssa sovintoa. Jossain raamatun tapaisessa opuksessa, joku vastaava sanonta "se minkä annat, sen 10kertaisena saat". Sori, loppu meni/menee hieman OT. Mutta monesti olen kyllä miettinyt sieluja, jotka valitsevat syntyä Afrikan nälänhätään. En ole tullut hullua hurskaammaksi (ehkä joskus tajuan asiasta enemmän). Tosin sen verran olen oppinut, että voidaan täällä auttaa muita kanssakulkijoita ja se vissiin suotavaa olisikin (kunhan ei mene oman hyvinvoinnin edelle). En siis ala myymään mitätöntä omaisuuttani ja lähetä viimeisiä pennosia Afrikkaan, vaan käyn ostamassa ruokakaupasta ruokaa perheelleni. Tietty voin valinnoillani edesauttaa sitä millaista maailmaa haluan tukea. Jos joskus koen, että on lähdettävä jollain tapaa auttamaan paikanpäälle nälänhädästä kärsiviä, niin sit se on mentävä, jos sydän niin sanoo. Ja vielä tuosta nälänhädästä, eräs opettaja (lukion) sanoi, että kalorimäärä mitä ihmiset maailmassa syö, se riittäisi poistamaan nälänhädän jos se jakautuisi tasan. Siis jossain on ruuasta ylitarjontaa ja jossain sitä tarjontaa ei ole. Eli kyllä täällä tehtäväsarkaa löytyy, että kaikilla ois hyvä olla.

Vierailija
146/179 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

upitan vaikkei mulla ole kommentotavaa

Vierailija
147/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:46"]

Tämä on vähän sellaisten kermaperseiden teoria, kuka tahansa, joka on paljon kokenut tietää, ettei vahingollinen lapsuus ns. voimista, vaan se rikkoo.

Suurin osa mielisairaista, narkkareista yms. on sellaisista perheistä, joissa on ollut hyväksikäyttöä, alkoholismia, pahoinpitelyjä.

Tämä teorian taustanahan on sellainen, että sitä ikään kuin kasvaisi noista kokemuksista henkisesti, mutta totuus on se, että suurin osa vain menee lopullisesti rikki noista kokemuksista, eikä ikinä kykene edes normaaliin elämään, tai esim. normaaleihin ihmissuhteisiin.

Kyllähän tässäkin ketjussa joku ehdottaa, että alkoholistiperheen lapsi syntyi siksi siihen perheeseen, että tämä kykenee tulevaisuudessa auttamaan ja ymmärtämään alkoholisteja. Todellisuudessa alkoholistiperheiden lapset yleensä kärsivät koko elämänsä erilaisista terveysongelmista/mielenterveysongelmista/ihmissuhdeongelmista, monet päätyvät itsemurhaan, tai hitaaseen sellaiseen käyttämällä itsekin päihteitä.

Tuo teoria sopii ihmisille, joille ei ole oikeasti tapahtunut paljonkaan pahaa elämässä, eikä varsinkaan lapsuudessa, ja myös erittäin hyvin niille, jotka ovat tehneet muille paljon pahaa, ja tällä tavalla hakevat "synninpäästöä", koska se oli "ennaltamäärätty" ja se kidutettu lapsi itse valitsi syntyä kammottavan vanhemman lapseksi, näin ollen sen hirviövanhemman ei tarvitse kantaa vastuuta.

[/quote]

Juuri näin! Kova, saati sitten kauhea lapsuus tekee ihmisestä harvemmin vahvaa. Pikemminkin ihminen on usein tällaisessa tapauksessa rikki alusta saakka, koska elämällä ei ole ollut vahvaa jalustaa, jolle se voisi rakentua.

[/quote]

Jo on Jumalauta vahvaa ei tee vai. Mulla ollut kuule sellainen lapsuus että oksat pois, ja mä olen vahva. Muuten en nä tässä olisikaan.

Kyse ei ollut muutenkaan siitä että tulisi vahva vaan että tässä elämässä saavuttaa henkisen tavoitteensa, näet sä sen sitten miten tahansa.

Siellä rahvas yrittää kommentoida fiksuja.

Vierailija
148/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:39"]Uskon lääkäriä enemmän joka kertoi aivojen olevan "kuolleessa tilassa" ja nimenomaan lääkäri sanoi, että tämä jättää miettimään kuoleeko ruumiin mukana kaikki, sielukin. Jatkoi: on ruvettava ottamaan myös se vaihtoehto huomioon, jossa sielu ei kuole. Jotain enemmän siinä on, jos potilas kuolleena tietää, kun tietoisuus ei kuole.

[/quote]

Kannattaa katsoa se Prisma uudelleen YLE Areenasta ja katso ajatuksella, ymmärrä kokonaisuus ja palaa sitten asiaan.

Vielä hieman runsas kymmene vuotta sitten pidettiin mahdottomana tilannetta, jossa leikkauspotilaat kertoivat kuulevansa, näkevänsä ja ennen kaikkea tuntevansa fyysisesti kaiken mitä leikkauksessa tapahtuu. Heitä ei uskottu, koska nukutuksen katsottiin silloin pitävän heidän elimistönsä siinä tilassa, että ei ole mahdollista tuntea mitään.

Sittemmin aivoista löydettiin alue joka kuitenkin valvoi, tunsi ja välitti tuntemukset potilaan fyysiseen minään. Nykyisin anestesiaasa tämä tila tiedetään ja sitä myös valvotaan jokaisen nukutuksen yhteydessä, että näin ei pääse enää käymään.

Tässä lienee aivan samansuuntaisesta asiasta kyse, aivot eivät olekaan täysin poissa pelistä, vaan siellä, niin kuin tässä Prismassakin mainittiin, pienen pienissä aivorungon haarakeputkissa ihmisen tietoisuus on silti läsnä!

[/quote]

Katsele ja palaile.

Etsä tiedä edelleenkään yhtään mitään enempää kuin kukaan muukaan täällä :)

Vierailija
149/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:39"]En todellakaan usko. Kukaan täysjärkinen lapsi ei synny aavee-mamman perheeseen.

[/quote]

Onko sulle syntynyt :)

Vierailija
150/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:43"]Kyllä tää vahvasti nyt kuulostaa siltä, että valinnan vapauteen uskominen on viety aika äärimmilleen... Onhan tämäkin yksi tapa todistella, että kärsimyksellä on tarkoitus. Tässä vaan ei oo mitään Jumalaa, joka takaa että kärsimyksestä palkitaan, tässä siitä kasvetaan omasta valinnasta seuraavaa elämää varten.

Itse en usko, että ennen lapsen "syntymää" on olemassa lasta, joka voisi tehdä mitään valintoja omasta elämästään. Uskon myös, että vastuu mielekkään elämän järjestämisestä jälkikasvulleen on vanhemmilla eikä lapsella syntyessään ole siinä osaa eikä arpaa omasta tahdostaan.

[/quote]

Eihän siellä mitään lasta ennen lasta olekaan vaan sielu, joka toivottavasti löytyy sultakin.

Vierailija
151/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:39"]

Käytännön elämässä on sitäpaitsi niin paljon muutakin tekemistä ja muita mielenkiinnon kohteita, ettei henkimaailman asioita ehdi kovin syvällisesti pohtia.

[/quote]

Sen huomaa :)

[/quote]

Jos olet ehtinyt pitkälle pohtimaan, niin älä kätke kynttilääsi vakan alle, vaan kerro meille muillekin pohdintasi tulokset :D

[/quote]

Kirjoittaja jota kommentoin uskoi tällaiseen sieluvalitseevanhempansa -kummallisuuteen, eikä päinvastainen kantani ole minkään hillittömän pohdinnan tulosta vaan ennemminkin ihan perusjärjellä olen siihen tulokseen tullut, että tuollaisen ilmiön paikkansapitävyys on niin naurettavan epätodennäköistä, että nyt pian klikattuani tämän ketjun helvettiin en aio enää ikinä ajatella koko asiaa.

T. Insestin uhri

[/quote]

Mielestäni ei. Sielu valitsee...

T: insestin uhri myös!!

Vierailija
152/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei todellakaan valitse.

En käsitä miten kukaan voisi ajatella vaikkapa Itävallan hirviökellari-insesti-isä Frizlin lasten valinneensa syntyä tuollaiseen perheeseen. Saatika että nämä isän lapsenlapset jotka hän teki oman tyttärensä kanssa oisivat valinneet että hei, haluanpa syntyä kellariin vangutulle insestin uhrille sisarusparven jatkoksi ja elää kellarissa elämäni ekat parikymmentä vuotta...

Joo, ei todellakaan.

Vierailija
153/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 09:26"]

Voi jessus, muutaman viestin joukossa pehmopäät edustettuna 50% uskoen tuollaista paskaa. Ei se ihme ole, että maassa ja maailmassa on asiat päin persettä kun mukana on noin suuri osa täysiä typeryksiä!

[/quote]

Pehmopää on se joka luulee omien ajatustensa olevan ainoita oikeita. Kuka täällä maailmassa on täysin varma miten asiat menee, mistä tulemma ja miksi olemme täällä? On VAIN mielipiteitä. Jos sinua ei kiinnosta keskustella tällaisista aiheista koska olet kaikkien yläpuolella, keskustele vaikka säästä toisessa topicissa.

Vierailija
154/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:42"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 11:33"]

Minusta tuollainen ajattelutapa on todella vastenmielinen. Että niin se Eerikakin ihan sai sitten sen mitä itse halusi. Turhahan tässä mitään maailman kärsimystä on vähentää, kun se on itse haluttua tai jopa ansaittua.

[/quote]Samaa mieltä. Eli tuolla ajatuksella sitten jokainen saa juuri niin karmean kohtalon kuin itse haluaakin. Eihän kärsiviä lapsia tai aikuisia tarvitse sitten auttaa ollenkaan, hehän ovat halunneet sellaisen osan. Mitä siihen suotta vieras sotkeentumaan.

[/quote]

Ei vaan ne ihmiset, jotka auttavat tällaisia hirveitä kokevia muita ihmisiä saavat mahdollisuuden AUTTAA muita, mistä seuraa itselle hyvää karmaa.

Eerikan isä ja se kamala hirviö-akka joutuvat henkinä sovittamaan tekonsa tässä tai myöhemmässä elämässä. Heillä on huonoa karmaa sovitettavana.

[/quote]

Eli mikään auttaminenkaan ei sitten ole lopulta pyyteetöntä, vaan omaa karmakilpeä siinä kiillotellaankin?

Hirveää suorittamista koko elämä tuollaisen ajattelutavan omaaville.

Vierailija
155/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 12:39"]

Käytännön elämässä on sitäpaitsi niin paljon muutakin tekemistä ja muita mielenkiinnon kohteita, ettei henkimaailman asioita ehdi kovin syvällisesti pohtia.

[/quote]

Sen huomaa :)

[/quote]

Jos olet ehtinyt pitkälle pohtimaan, niin älä kätke kynttilääsi vakan alle, vaan kerro meille muillekin pohdintasi tulokset :D

[/quote]

Kirjoittaja jota kommentoin uskoi tällaiseen sieluvalitseevanhempansa -kummallisuuteen, eikä päinvastainen kantani ole minkään hillittömän pohdinnan tulosta vaan ennemminkin ihan perusjärjellä olen siihen tulokseen tullut, että tuollaisen ilmiön paikkansapitävyys on niin naurettavan epätodennäköistä, että nyt pian klikattuani tämän ketjun helvettiin en aio enää ikinä ajatella koko asiaa.

T. Insestin uhri

[/quote]

Kuvitteletko olevasi jotenkin kärsineempi insestin uhri kuin joku muu insestin uhri?

Mikä antaa sinulle oikeuden siihen?

Ajattelen sielun valitsevan, ja se ei kuulu sinulle tippaakaan, pidit siitä tai et.

T: insestin uhri, raiskauksen uhri (3*), alkoholismin uhri, väkivallan uhri

Riittääkö saatana!!!!!!!! (Lista voisi jatkuakin ja saatanan pitkään)

Älä tule tänne piipittämään kuinka olet uhri, ja sen takia rajoittunut ajattelemaan tietyllä tavalla.

Vierailija
156/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sivistymätöntä, ja huonosti kirjoittavaa (paljon kirosanoja, kirjoitusvirheitä) porukkaa nämä "sielu valitsee" uskojat.

Mitäköhän se kertoo? Halusitte syntyä huonosti koulutetuiksi, hieman yksinkertaisiksi new age uskovaisiksi?

Vierailija
157/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 15:51"]

"Kirjoittaja jota kommentoin uskoi tällaiseen sieluvalitseevanhempansa -kummallisuuteen, eikä päinvastainen kantani ole minkään hillittömän pohdinnan tulosta vaan ennemminkin ihan perusjärjellä olen siihen tulokseen tullut, että tuollaisen ilmiön paikkansapitävyys on niin naurettavan epätodennäköistä, että nyt pian klikattuani tämän ketjun helvettiin en aio enää ikinä ajatella koko asiaa."

T. Insestin uhri

Et ole yhtään sen vakuuttavampi. "Perusjärki" on arkiajattelua eikä sillä voi perustella oikeassaoloa. 

T: Raiskauksen ja raa'an pahoinpitelyn uhri (miten se nyt tähän liittyykin)

[/quote]

Parempi kompassi se perusjärkikin on kuin mielikuvitus mitä tosiasiain arvioimiseen tulee.

[/quote]

Mistä tiedät mikä on totta, typerys.

Vierailija
158/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:49"]Juu ei todellakaan valitse.

En käsitä miten kukaan voisi ajatella vaikkapa Itävallan hirviökellari-insesti-isä Frizlin lasten valinneensa syntyä tuollaiseen perheeseen. Saatika että nämä isän lapsenlapset jotka hän teki oman tyttärensä kanssa oisivat valinneet että hei, haluanpa syntyä kellariin vangutulle insestin uhrille sisarusparven jatkoksi ja elää kellarissa elämäni ekat parikymmentä vuotta...

Joo, ei todellakaan.

[/quote]

Oliko sulla faktaa väitteesi tueksi, että ei valitse.

Et taida olla, niin kuin ei kenelläkään muullakaan.

Vierailija
159/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:56"]Aika sivistymätöntä, ja huonosti kirjoittavaa (paljon kirosanoja, kirjoitusvirheitä) porukkaa nämä "sielu valitsee" uskojat.

Mitäköhän se kertoo? Halusitte syntyä huonosti koulutetuiksi, hieman yksinkertaisiksi new age uskovaisiksi?

[/quote]

Taas täällä joku taliaivo kuvittelee tietävänsä :)

Vierailija
160/179 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:56"]Aika sivistymätöntä, ja huonosti kirjoittavaa (paljon kirosanoja, kirjoitusvirheitä) porukkaa nämä "sielu valitsee" uskojat.

[/quote]

Eikö sivistymätöntä ole nimenomaan se, että luulee tietävänsä ilman faktaa? Kuten sinä. Ja luetunymmärtämisessä on puutteita. Sä et vieläkään käsitä, että mistä tässä kyse vaikka tätä on o yli 100 viestin verran väännetty.

Sinäkö fiksu?